שביעי
13 / 18.05.18 / " ' / 306 ÝÖ //
" ~ - ופילו ופימ. התחלתי ללמד בישיבת בני עקיבא, והמשכתי בתיכונ מקיפ ב' שלימימ נהיה 'מקיפ אמי"ת באר שבע'". באותה תקופה עברו תחת בנ ונ תלמידימ רבימ, חלקמ באו מרקע חברתי לא פשוט, והיה עליהמ לה שלימ פערימ רבימ כדי להגיע לרמה של חבריהמ ובני גילמ. אחת מהמ היא כלת פר ישראל, מרימ פרצ, שמ פ רת על המורה מיכאל כאיש שנתנ לה את חייה במתנה, לא פחות. "הגעתי לכיתה ט' כעולה חדשה ממרוקו, הייתי רק חמש שנימ בארצ", אומרת פרצ. "לא ידעתי את השפה ולא הכרתי את חומרי הלימוד. עשו לנו מבחנ שניפה את התלמידימ - מי שעבר אותו התקבל למ לול הלימוד העיוני, ומי שנכשל עבר למ לול המקצועי. התחלתי לקרוא את השא לות ולא הבנתי בכלל מה כתוב שמ. הייתה שמ לדוגמה שאלה מילולית על מילוי בריכה באמצעות דליימ - אבל אני לא ידעתי אז בכלל איכ נראית בריכה. היו שאלות על מהירות נ י עה של רכבת, אבל לא ידעתי מה זו רכבת. כלי התחבורה היחיד שהכרתי היה האוטובו למעברה". פרצ נכנ ה ללמוד במ לול המעשי בכיתתו של בנ ונ, אכ לא נתנה לשומ דבר להפריע לה. "רציתי להצליח. השקעתי מאוד, עמדתי במשימות, הכנתי שיעורי בית, הגשתי מטלות והמורה מיכאל ראה את הברק בעי ניימ שהיה לי להצליח. יש פ וק ב פר שמואל שאומר 'האדמ יראה לעיניימ והשמ יראה ללבב'. זה מה שמיכאל עשה - הוא ה תכל לי בעיניימ ופתח לי את השער להצלחה". בנ ונ מתרגש למשמע דבריה של תלמידתו. "לפעמימ, ב יעתא דשמיא, אנחנו באמת עושימ את הדבר הנכונ בתור מורימ", הוא מצטנע. "כשאני רואה את מרימ בטלוויזיה או קורא עליה בעיתונ, אני יכול רק לבקש שתהיה לי עוד יעתא דשמיא כזאת". "למה הוא עשה לי את זה?" ככ או ככ, המורה מיכאל התרשמ מאוד מחריצותה של מרימ התלמידה, וב ופ כיתה ט' הורה להעביר אותה למ לול העיוני. "אבא שלי בא לש מוע ממנו מה זה אומר", היא נזכרת בשיחה עמנו. "כשהמורה ה ביר לו, אבא שמע לעצתו ואפשר את המעבר". אלא שההשתלבות בכיתה העיונית לא הייתה קלה, בלשונ המעטה. "השיעור הראשונ שאליו נכנ תי היה שיעור כימיה. היה כתוב על היה קטנ ביח 2- וה H2O הלוח ימנ לאותיות. לא הבנתי מה זה אומר, למה "לפעמים, בסיעתא דשמיא, אנחנו באמת מיכאל בנסון: עושים את הדבר הנכון בתור מורים. כשאני רואה את מרים בטלוויזיה או קורא עליה בעיתון, אני יכול רק לבקש שתהיה לי עוד סיעתא דשמיא כזאת" " ~ ~ :
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==