שביעי

18.05.18 / " —˜ ƒ‡ '  / 306 ƒ‡Š ÝÖ // ˆƒŽ‡…Š ˜ " ‡Œ~ - ‡‡— ‘ƒŒ / 10 „ וכרימ את שיעורי הדשא מימי התיכונ של פעמ? כשהמורימ רצו לשנות קצת את האווירה כדי לתת מעט יותר אוויר לנשימה לתלמידימ, והיו מוציאימ אותנו למ רחב הפתוח? אז בישיבת אמי"ת נחשונ מטה יהודה לקחו את הרעיונ הזה צעד קדימה והפכו חלק מבית ה פר למרחב מזמינ המכונה 'פרד '. "הפרד הוא חלל גדול שבו מת רחשת למידה מרחבית", מ ביר מנהל התיכונ אבי דדונ, "זו צורת למידה ששונה כמעט בכל פרמטר ממה שא נחנו מכירימ: אינ עוד כיתה, מורה ושיעור, אלא משהו חדש לגמרי. בכל שכבת גיל נבחר נושא לימודימ רב תחומי )אינטרדי ציפלינרי( המשלב מ פר מקצועות - מתמטיקה, הומני טיקה, אזרחות או אנגלית - שנלמד גמ ככ: במקומ מורה לכל כיתה, יש לימוד שכבתי; השיעורימ בפרד המ לא בני דקות ולא מתנהלימ בכיתה גו 45 רה, אלא מתמשכימ לאורכ יומ שלמ ובמרחבימ פתוחימ, תוכ התב ות על משימות מגוונות ומתוכ התאמה לחומר הלימוד. המורה בעצמ הופכ ממעביר ידע למורה מנחה, והמטרה היא להפוכ את התלמיד ללומד עצמאי". "בעצמ, אנו חוזרימ לעולמ של בית המדרש", מו יפ ראש הישיבה, הרב נעמ קריגמנ, "עולמ שבו האח ריות היא על הלומד, והמחנכ הוא רק מנחה, מלווה ויועצ. התלמיד צריכ לדעת איכ להשתמש בידע ולהבינ מהי דרכ הלמידה הטובה ביותר בשבילו. אחרי שנת הפיילוט בתחומ לימודי החול, בשנה הבאה אנחנו מתכננימ בית מדרש מודולרי שבו כיתות י'- י"א ילמדו יחד גמרא לפי בחירה בבית המדרש. כל תלמיד יבחר קבוצת לי מוד לפי אופי הלמידה המועדפ עליו: עצמאי, מונחה או קבוצתי. החלומ אז מהי דרך הלימוד העדיפה? לבד, מול המחשב, בחברותא, בקבוצה מצומצמת, או תחת הנחיה של מורה? בישיבת אמי"ת נחשון - התלמיד בוחר מחולל 'הפרדס' מיזם • מהפכה בכל מה שידעתם • על כיתה, מורה ושיעור הצצה מיוחדת: כך נראה הלימוד העתידני // אליהו גליל ˜ƒ–‡•‚ ˜~ ‚Šƒ’ ‹‡‡ŒŠ˜ –’

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==