שביעי

18.05.18 / " —˜ ƒ‡ '  / 306 ƒ‡Š ÝÖ // ˆƒŽ‡…Š ˜ " ‡Œ~ - ‡‡— ‘ƒŒ / 6 ‡’ƒ‡ „ƒ : ‹ƒŠ‡” ˆ ƒ Ž ‡… – ƒ  ‡— ˆƒŽ‡…Š ‹‡Œ–ƒ˜ • ‹‡‰– Š ‹‡–Œ •– ~Š ‹‡–ƒŒ‚ , –ƒ”… ˜ " ‡Œ~ ˆƒŽ‡…‚ ˜‡‡–• ˜Œƒ–˜Œ ‚Œ‰ ‡’ ˜ƒŠƒ€ ˜ƒ–‡Œƒ ‚•—‚ ˜—–ƒ ˆƒŽ‡…‚ ˜ƒ " ‚ŽŒƒ~ Š‡ “Œ‡~ƒ ƒ’ƒ€Œ –‡~ ‹–˜— ‚–ƒŒ ƒ† ," ‚‡Š‰ תלמידי קריית החינוכ אמי"ת חצור, לא צריכימ שיעור אזרחות כדי ללמוד על תרומה לזולת. את השי עור האמיתי על נתינה מעניקימ המורימ שלהמ בחייהמ הפרטיימ. מ ביב לשולחנ בחדר המורימ יושבימ שניימ שתרמו כליות לאנשימ זרימ, ארבעה שאימצו ילדימ כמשפחות אומנה - ובהמ זוג שעשה את שני הדברימ גמ יחד. מדובר בתופעה 'מדבקת': מורימ ומורות נו פימ נמצאימ בתהליכימ של בירור, רישומ והמתנה לאימוצ באומנה ולתרומת כליה. רחלי ואריאל ולומונ, זוג מורימ בבית החינוכ, המ הורימ לשבעה ילדימ ביולוגיימ שגמ לקחו ילד באומנה. היא מורה להי טוריה, לחינוכ מיוחד ולמגמת ארצ יש ראל, והוא רב, ומורה לתנ"כ ולתושב"ע. השניימ הגיעו שנימ במ גרת גרעינ חברתי, מאחר 20 לחצור לפני שרצו להתגורר בפריפריה ול ייע בחיזוקה. "לפני כמה שנימ התנדבתי לתרומ כליה לקרובת מש פחה, אבל לאחר שעשיתי בדיקות במרכז הרפואי הודי עו לי כי אינני מתאימ לתרומ לה", מ פר הרב אריאל. "התלבטתי מה לעשות, ואז בוקר אחד אני פונה לריבונ העולמימ בתפילה ושואל: 'רציתי לתרומ כליה, אבל לא התאימ. מה עליי לעשות?'. כעבור מ פר שעות דפקו על דלת ביתי מכרימ ששמעו שאני מעוניינ לתרומ כליה, ו יפרו שהמ מכירימ אישה מאחד הקיבוצימ ב ביבה שקוקה לתרומה דחופה. מיד הבנתי שקיבלתי תשובה מריבונ העולמימ, והפעמ השידוכ הצליח ו א כ נ תרמתי את כלייתי לניצה". ניצה אטיא , נתרמת הכליה: "קשה לתאר במילימ את התחושות שלי כלפי אריק, כי תודה איננה מ פיקה. הוא הציל את חיי במפורש, הגיע כמו נ מש מיימ, והמילה 'תודה' קטנה מול תחושות אלו". רובנו מאוד מתרגשימ כשאנחנו שומעימ על תרומה מ וג זה. אבל הרב אריאל לא עושה ממנה עניינ גדול. "זה חד פעמי. אתה תורמ וזהו", הוא מצטנע. "זו אמנמ פרוצדורה רפואית ולוקח קצת זמנ להחלימ, אבל ב ופו של דבר אתה ממשיכ בחייכ בריא ומרגיש מצוינ. אני מאמינ ש'לתרומ את הלב' בעבודת החינוכ דורש השק עה ומ ירות גדולות פי כמה מתרומת כליה". במ גרת הרצונ לתת, לקחו בני הזוג גמ ילד באומנה. "הרצונ להשפיע, לתת ולחנכ לדרכ של אידיאלימ זו הר גשת שליחות אצלנו", מ בירה רחלי. "התלמידימ רואימ מה אני עושה, וזו אמירה מאוד חזקה של מורה שבעצמ אומרת לתלמידימ שלה: אכפת לי מהזולת - וגמ מכמ". גמ אביגיל יונ, מורה לאנגלית בבית החינוכ, אימצה ילד אומנה. "לאחר שנולדו לנו שישה ילדימ הרגש תי שעכשיו צריכ לתת משפחה לילד שאינ לו בית". היא קיבלה את ההודעה על קבלת הילד לאומנה במה לכ שיעור, ותלמידיה התרגשו יחד איתה. "מורה מביא את עצמו בכל מקצוע שאותו הוא מלמד. תרצה או לא תרצה, התלמידימ ירגישו את זה". מנהל אמי"ת חצור, בועז יו פי, לא מ תיר את התפ עלותו מהמורימ שפותחימ את ביתמ ותורמימ - מגופמ ממש - לנזקקימ. לדבריו, רוח הח ד והנתינה מחלחלת לתלמידימ בלי מילימ. יו פי וצוותו הפכו את בית החי נוכ כולו לבית פר מתנדב. במערכת של כל כיתה משולבות שעות התנדבות קבועות. תלמידי כיתות י' לומדימ קור ליצנות רפואית ומתנדבימ כליצנימ רפואיימ במו דות רפואיימ באזור. תלמידי כיתות י"א- י"ב מתנדבימ במהלכ השנה כולה בבתי פר לבעלי מוגבלויות שכליות ברמות שו נות, מפעילימ ומ לווימ אותמ לאורכ • השנה כולה. ." ‚•‡’Œ ‚ŽŽ‡~ ‚ƒ˜ " ( Š~Œ—Œ ) ~‡†~ ‚”‡Ž Š~‡–~ –‚ƒ ‡Š…– ‹ ‚‡Š‰ ‚Š ‹–˜— , ƒŒƒŠƒ ˜ " ‡Œ~ ‡‡ŒŠ˜ –ƒ• ‹ƒ‡ –ƒ”… ˜‡~ƒ’– ˜ƒŽ”‡Š „ƒ Š‚ŽŒ‚ ~Š ‡’ƒ‡ ˜~ –‡˜Œ ƒ˜ƒŠ’˜‚ ˜ƒƒ” ‡–…Œ : ƒŠ— ‹‡–ƒŒ‚ …‚ …ƒ– " ‚Ž‡˜Ž‚ƒ ‹‡Š…Š…Œ ‡Š ‹‡‡ŒŠ˜Š " ‹‡Š‡Œ , –ƒ”… ˜ " ‡Œ~ Š‚ŽŒ ‡’ƒ‡ „ƒ

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==