שביעי

22.06.18 | ט' בתמוז תשע"ח | 311 גיליון שביעי | 6 אמ נ ו ן ש ו מ ר ו ן ב'ידיעות אחרונות'. הכותרת הזו הופיעה השבוע צריכ לקרוא אותה מ פר פעמימ כדי לוודא שהעיתונ אכנ הת כוונ למה שנכתב. במתחמ ההחלקה בארנה - ירושלימ, נאמר, יהיו הקיצ ימי פעילות נפרדימ. הביקורת הופנתה כלפי העי רייה, "השנה יש מדיניות ברורה, מגובה בחוות דעת משפטית: ימימ מתוכ חודשיימ. שדולת הנ 4 המקומ יהיה מופרד במשכ שימ: תקדימ מ וכנ ושימוש ציני בחוק". הדבר הראשונ שזוקר את העינ זו השאלה למה שדולת הנשימ היא שמגיבה? אמ יש פה פגיעה, אז למה רק בנשימ. מה עמ הגברימ. למה הצעקנות הזו שהופכת כל עניינ הפרדה לפגיעה בנשימ. 4- אח"כ אתה בוחנ את הנתונימ ומנ ה להבינ: מדובר ב ה"כ ב יומ שבהמ יהיו שעות החלקה נפרדות לגברימ ולנ 60 ימימ מתוכ שימ. אז איכ זה, לכל הרוחות, הופכ לעניינ עיתונאי. מאיפה הבי טחונ העצמי להשמיע ביקורת כל ככ מופרעת. אלפ תושבימ, יהודימ וערבימ, מתגוררימ בירושלימ. 900- כ 21% מ ורתיימ ו 28% , דתיימ 18% , חרדימ 33%- בקרב היהודימ כ חילוניימ. השנימ האחרונות מלמדות שקבוצת המיעוט החילונית מצליחה לכפות את אמונותיה על הרוב החרדי-דתי-מ ורתי. כמו בשלטונ רודני, היא מצליחה גמ במקומות שאינ לה נגיעה אליהמ. מ יבות נפרדות של טודנטימ דתיימ, כיתות לימוד מופרדות של חרדימ, קור ימ אקדמיימ, אירועי בידור. "זהו יומ חגמ של הגורמימ הקיצוניימ והחשוכימ ביותר בחברה ימי 4 הישראלית", הו יפה שדולת הנשימ להתפרע והשוותה את ההחלקה הנפרדימ להפרדה גזעית בינ אשכנזימ ל פרדימ. ההקצנה בשיח השמאל החילוני הולכת וגוברת כנגד ממני הצניעות של היהדות, ונראית כמו פרפורי ג י ה של תפי ת עולמ שפושטת רגל, ומתאמצת למתוח את גבולות מחא תה עד שחלקימ ממנה כבר נבוכימ מהמוטציה שנוצרה. מאבק לליברליות לגיטימית הפכ לג'יהאד של קיצוניות ניהלי טית. פתאומ הכל הדתה ואפליה והפרדה והדרה. • בתווכ שבינ החרדימ לחילוניימ, עומדת הציונות הדתית הק לא ית. תמ עומדת. נטולת יכולת לקבוע דר יומ חברתי-דתי. עבור חלקימ מרכזיימ בתוכה, העולמ הרבני כבר לא מהווה גורמ מכריע והשולחנ ערוכ אינו הקודק המחייב. מנגד, גמ החילוניות האידיאולוגית זרה לה והיא מיטלטלת בתוכ מערבולות של אמונות ודעות, ישנ וחדש, ומבקשת לדחוק עצמה למקומ של כבוד בינ העולמ השמרני-מ ורתי היגע לחילוניות הרדיקלית התו ת. נדמה שמאבק החרדימ לעצמאות דתית, נעדר תמיכה של הציונות הדתית. חשבונות ישנימ עמ החרדימ, כמו גמ חו ר ה כמה על חלק מהתנהגותמ, גורעות את הדתיימ לאומיימ ממצבת הלוחמימ למענ שמירת ערכיה הב י ימ של היהדות - גמ אלה שאמורימ להישמר בלב הקונצנזו נטולי כל ויכוח הלכתי. בני הציונות הדתית שמבקשימ לנרמל את יהדותמ עמ יש ראליותמ לא מוצאימ בעצממ את הכח גמ למאבקימ הברורימ מאליהמ, למענ שמירת אותמ מרחבי חיימ יהודיימ. השגרה היומיומית שלהמ מתקיימת באזורימ הפתוחימ, בהמ הציבור החילוני והמ מקיימימ דיאלוג ע קי בידורי שגרתי. זה מנט רל אותמ ופורק מהמ את נשקמ. וככ, כשהחילוניות הרדיק לית גואה והחרדימ משתבללימ בתוכ אורחות חייהמ ומ תגרימ ב ימטאותיהמ, הציונות הדתית, הפייטרית והבוטחת, אמורה הייתה להיות ראש הגשר בבלימת המגמות הקיצוניות. אבל היא מוותרת, מ יטה ראש ומ תגרת באזורי הנוחות הרגעיימ שגמ • אליהמ, אל דאגה, תגיע התוקפנות החילונית. ל'ידיעות אחרונות' וארגוני הנשים מפריעה הפרדה של ארבעה ימים ולמה הציונות הדתית שותקת? • בין גברים לנשים בארנה יום יהיו שעות 60 ימים מתוך 4- ב החלקה נפרדות. אז איך זה, לכל הרוחות, הופך לעניין עיתונאי. מאיפה הביטחון העצמי להשמיע ביקורת כל כך מופרעת amnonzst@gmail . com …… … עניין עיתונאי מפוקפק. 'ידיעות אחרונות', ביום ראשון השבוע

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==