שביעי

29.06.18 | ט"ז בתמוז תשע"ח | 312 גיליון שביעי | 8 א ל י סה ר בשנת תשע"ט מי מבין תלמידי החינוך העל יסודי יום בלבד. 175 שלומדים חמישה ימים בשבוע ילמדו אחוז מימי 48- ימים יוצא שרק ב 365 מתוך שנה של השנה הם הולכים לבית הספר במע תלמידים 2,272,000- כ רכת החינוכ בישראל יצאו השבוע לחו מתוכמ מצויימ כבר 700,000 . פש הגדול ביוני. השנה, אמ תרצו או 20- בחופש מה לא, החופש הוא בלתי נגמר כי הוא מת חבר לחגי תשרי. בבתי פר ותיכונימ בהמ לומדימ חמישה ימימ בשבוע יהיו ב כ הכל עשרה ימי לימוד )!( בחודש פטמבר, כאשר מתוכמ היומיימ הראשונימ קצרימ יותר ומיועדימ לרישומ וה תגלות. הווה אומר - החופש השנה הוא לא רק גדול אלא גמ בלתי נגמר. הוא מתחיל ביוני באוקטובר. 3- ומ תיימ אי שמ ב חופשת הקיצ בצורתה המודרנית היא המצאה חדשה יח ית. בעבר, בתי פר באזורימ כפריימ התנהלו בהתאמ לעו נות הנטיעה והקציר. ילדימ הלכו לבית ה פר מחנוכה עד לפני פ ח ואחרי זה ממאי עד אוגו ט. בשאר הזמנ המ ייעו בעבודות החווה הקשות. בתי פר עי רוניימ לעומת זאת קיימו לוח זמנימ נו חודשי לימוד בשנה. לפני 11 קשה של כמאה ועשרימ שנה התגבשה תנועה פדגוגית לתיקונ שנה אחידה בכל האזו רימ, ככ ששנת הלימודימ בכפר הואר כה והעירונית קוצרה. כזמנ למה הוחלט על הקיץ חופשה אחיד בכל האזורימ? מחנכימ ורופאימ באותה תקופה האמינו שבית ה פר הוא מקומ בלתי בריא לילדימ בימי הקיצ, בגלל החומ והצפיפות. המ ברו שילדימ זקוקימ לחופשה כדי שעצביהמ לא יקר ו. מצד שני, כדי למשוכ מורימ מוכשרימ לעבודת ההוראה הקשה, קיוו שחופשה ארו כה תמשוכ למקצוע מועמדימ מוצ לחימ יותר. על זה נאמר היומ: הפוכ גוטה, הפוכ. בתי ה פר אינמ בריאימ בימי החורפ כאשר המ מהווימ מקומ להעברת ווירו ימ ומחלות, ולעומת זאת ברוב המוחלט של מערכת החי נוכ קיימימ מערכות מיזוג מודרניות המאפשרות לימוד בתנאימ טובימ גמ בחודשי הקיצ הלוהטימ. בשנת תשע"ט הבעל"ט, מי מבינ תל מידי החינוכ העל י ודי שלומדימ חמישה ימימ בשבוע )אחוז ניכר בקרב התי יומ בלבד. מתוכ 175 כוני טימ( ילמדו 48%- ימימ יוצא שרק ב 365 שנה של מימי השנה המ הולכימ לבית ה פר. וזה עוד בחישוב 'ברוטו', לא כולל ימי צומ לקצר את החופש הגדול 90 צילום: נתי שוחט, פלאש שבהמ לומדימ חצי יומ, טיולימ, יורימ, ימי מחלה של התלמידימ והמורימ, יומ בחירות אפשרי ועוד. השר פירונ, בשבתו כשר חינוכ, ני ה באמצעות וועדה לתקנ את נושא ימי החופש, אבל המהלכ לא צלח. החופש הגדול חייב להתקצר בצורה הבאה: הוא יעבור למ גרת של תאריכ עברי. תלמידימ יצאו לחופשה מראש חודש אב עד אמצע חודש אלול לשישה שבועות. בחלקו הגדול של חודש תמוז בית ה פר או התיכונ יפעיל מנג נונ העשרה בית פרי הכולל: ידע כללי, פעילות חברתית ענפה, פעילות פור טיבית רחבה יותר מהשנה הרגילה ולימוד מעמיק על חורבנ הבית הראשונ והשני. האמ בגלל שתשעה באב, תאריכ מכוננ בתולדות העמ היהודי, מצוי בעומקו של הקיצ, תלמידי ישראל לא צריכימ ללמוד • אותו לעומקו? elisahar16@gmail.com לת גובות: ………

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==