שביעי

20.07.18 | ח' באב תשע"ח | 315 גיליון שביעי | 42 מראש ההר למסירת שמות לתפילה בהר | ירושלים 57104 ת.ד המדור בחסות ישיבת הר הבית ……… www.temple-mount.co.il | 0 73-22-11-552 ולתרומות: טלפון ישיבת הר הבית Yeshivat har habait במשטרה נערכים לאפשר עלייה נוחה להמונים • הכהנים עולים להר הבית 'נהלך ברגש', חוברת חדשה מבית ישיבת הר הבית • בתשעה באב מה עדיף - קינות או עלייה להר הבית? תשעה באב: חבריי טוענים שעדיף לעלות להר שאלה: הבית בתשעה באב מאשר לומר את כל הקינות בנחת, מה דעת הרב בזה? תשובה: הקינות אינן דין תורה וגם לא דין דרבנן, הם מנהג טוב וראוי, כי אדם המחובר באמת למקדש צריך להרגיש בתשעה באב - "כמי שמתו מוטל לפניו" )רמב"ם תעניות ה, ט(. הקינות נועדו לשמר את הקשר עם המקדש בתקופת הגלות והחורבן, ולכן כל עוד לא נבנה המקדש הן החוט המחבר אותנו למקדש. עם זאת ברור, שביום בו שוחרר הר הבית בידי ישראל חל חיוב לבנות מקדש. חיוב זה שהוא חיוב מן התורה, חל על כל אדם -כל יום בשנה ובמיוחד בתשעה באב. על בכיית המרגלים אמרו חז"ל בסנהדרין קד', ב: "אותו הלילה ]של המרגלים[ ליל תשעה באב היה, אמר להן הקדוש ברוך הוא לישראל: אתם בכיתם בכייה של חנם - ואני אקבע לכם בכייה לדורות". לפיכך המצווה הכי גדולה בתשעה באב היא לשוב בתשובה, להפסיק את ה'בכייה לדורות' ולבנות 'בנייה לדורות'. מכאן, שאמירת קינות בלי לעשות מעשה למען הבניין, כגון עלייה להר הבית, לקיום מצוות 'לשכנו תדרשו ובאת שמה' – אינה אלא 'בכיה של חינם!' בכייה מן השפה ולחוץ. למרבה הצער רוח המרגלים עדיין מרחפת גם בימינו, והבכייה על החורבן משמשת לאלו מהם עוגן והצלה לשיטתם, להחזיק בחורבן עד סוף כל הדורות, חלילה. לעומת זאת העולה להר הבית הקב"ה שמח בעלייתו, כמובא בברכות ג, א: שבת קול נשמעת מן ההיכל ואומרת: "אוי לבנים שבעוונותיהם החרבתי את ביתי". מכאן, שכאשר הבנים באים לבית ה' ופוקדים את ההר במטרה לקרב את שעת הבניין, הדבר מביא שמחה גדולה לאבינו שבשמים. לאור האמור, כשהשעה דוחקת, ניתן לקצר בקינות ולקיים את מצוות העלייה שהיא מצווה מן התורה, והיא התיקון והתשובה לבכיית המרגלים. הדברים אמורים במיוחד ביום זה ובדורנו זה, שעליו מוטלת המצווה הגדולה שבגדולות - להפוך את החורבן לבניין. בברכה ותפילה, יהי רצון שנבנה את בית המקדש במהרה בימינו ישראל אריאל לשליחת שאלות עבור שו"ת הר הבית: y.arabiet@gmail.com תשעה באב בהר הבית בתשעה באב צפויימ המונימ לפקוד את הר הבית, לבכות את החורבנ, להתפלל לבניינ המקדש ולפעול לפחות לחזרת הר הבית לבעליו. המשטרה נערכת לאפשר עליה של קבוצות גדולות, ללא עיכובימ והמתנות מרובות. יהי רצונ שנזכה שהימימ האלה יהפכו לנו בקרוב לששונ ולשמחה. עליית הכהנים: בני אהרן לזכר אהרן הכהן את השבוע האחרונ בהר הבית פתח הכהנ 2 מזרע אהרנ - השר אורי אריאל. גמ גי רת השבוע בהר הבית ביומ חמישי נערכה בעליית כהנימ מזרע אהרנ הכהנ, לציונ יומ ה תלקותו בראש חודש אב. עליית הכהנימ התקיימה בראשותו של הכהנ המומחה, הרב ברוכ כהנא שליט"א. במהלכ העלייה השמיע הרב דברי תורה בעניינ מנחת חינוכ כהנ. הרב ברוך כהנא, מומחה בעבודות המקדש בהר הבית מחורבן לבניין 2 שנות חורבנ, שד 2000 לאחר כמעט רכי ציונ היו אבלות מבלי באי מועד, 2 קול התורה שוב נשמע בהר בית מקד שנו. רואימ אנו בהתגשמות ”השיבנו ה' אליכ ונשובה", בח די שמימ ישיבת הר הבית פועלת כבר למעלה משנה בהר הבית היו שותפימ בבנינ התורה בהר המוריה. 073-22-11-552 : לתרומות נהלך ברגש ישיבת הר הבית שמחה לבשר על חוברת חדשה בהוצאת הישיבה 'נהלכ ברגש', העו קת בחשיבות העלייה והדרישה y.arabiet@gmail.com : של בית ה' ובמשמעות האמיתית של מורא מקדש. ניתנ להזמינ את החוברת במייל

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==