שביעי

20.07.18 | ח' באב תשע"ח | 315 גיליון שביעי | 48 איתמר מרילוס ס י פ ו ר מההפטרה 90 צילום: מנדי הוכמן, פלאש אחרי 2 שהותקפה באכ זריות, מחפשת אמה מקומ מגורימ חדש שבו תוכל להתאושש. היא 2 מגיעה לבית ברחוב פו . המבנה הוא 1 ' לגייט מ יצירת מופת אדריכלית מאבנ בהירה, זכוכית מלוטשת ותקרות גבוהות. אבל מי שרוצה לגור בבית המושלמ הזה צריכ לשמור על כללימ נוקשימ: בלי פרימ, בלי כריות נוי ובלי תצלומימ או חפצימ אישיימ מכל וג שהוא. מטרת האדריכל היא שהמבנה יחולל שינוי בחייו של הדיירת שלו - והשינוי אכנ מתרחש. רק לאחר שהיא עוברת לגור שמ נודע לג'יינ על מותה בטרמ עת של הדיירת הקודמת, אישה שדומה לה מאוד בגיל ובמראה החיצוני. בעודה מנ ה לרדת לחקר האמת, חוזרת ג'יינ שלא בטובתה על אותמ דפו ימ ונתקלת באותמ האנשימ. בעל כורחה היא 2 מגלה שהיא הולכת בדיוק בדרכי קודמ תה. האמ תצליח לשנות את גורלה? שבת )כרכים א' ו-ב'( הרב יוסף צבי רימון הוצאת 'מגיד' )קורן( וסולמות עמ' 787 אל יסודות השבת ספרי הלכות השבת של הרב רימון • זהו לא ספר שמעמיקים איתו בשולחן השבת מתנה חשובה לבני"שים ולמכיניסטים המתחילים • חותרים ללימוד ולבירור מעמיק זאת שהייתה כאנ קודמ ג'יי-פי דילייני / מאנגלית: עפרה אביגד עמ' 389 / ' הוצאת 'ידיעות פרימ 2 על פרי ההלכה של הרב יו פ צבי רי מונ שמעתי ביקורות מהללות, אבל לא יצא לי לראות אותמ מבפנימ. צמד כרכי ה פרימ שעו קימ בהלכות שבת שהגיעו 2 לידיי, גרמו לי להבינ למה זכו פרי ההל כה של הרב למקומ של כבוד בבתימ רבימ. אני מבינ 'קטנ מאוד' בהלכה, ובכל זאת גמ עבור קורא כמוני הקריאה הייתה מהנה. בשנותיי בישיבה למדתי לא מעט מ דרת ה פרימ של הרב אליעזר מלמד 'פניני הלכה' 2 שליוו אותי זמנ מה בהבנת ההלכה ובי ודו תיה. עמ קנה המידה הזה )והשנימ שחלפו והשכחה שהתגברה( ניגשתי ל פר הנוכחי. לא אוכל לומר הרבה האמ יש הבדלי פ יקה משמעותיימ בינ שני ה פרימ )זה דורש לא מעט קריאה דקדקנית(, ובכל זאת, כל מיני מחשבות התעוררו בי במהלכ הקריאה. ה פר הנוכחי בנוי על פי ל"ט אבות המלאכה השונות שנא רו בשבת, ודנ בכל אחת מהנ. ה ידור אמ כנ אינו לפי נושאימ אלא לפי אבות המלאכה. אופנ ה ידור הזה, 2 נדמה לי, ממחיש את הרצונ של המחבר לה דגיש את הרצפ ההגיוני בינ הגדרת המלאכה שנא רה אי אז לבינ השתלשלות ההלכה 2 כיומ. ה פר מבחינ בינ ההגדרה לבינ ההש לכות המעשיות כיומ )בנקודה הזו הוא שונה מעט מ'פניני הלכה', שבו המעבר בינ הגדרת המלאכה להשלכות המעשיות נעשה באופנ 'טבעי' ולעתימ אפילו באותה פי קה(. ככ למשל, הרב רימונ דנ בהגדרת מלאכת 'דש' ובי ודות מנ הגמרא, ולאחר מכנ עובר לדונ בתנאימ בהמ מותר לפצח גרעינימ בשבת. השאלה היא, האמ זה פר שהייתי קורא לבני המשפחה ליד שולחנ שבת? נדמה לי 2 שמדובר יותר ב פר שמיועד ללימוד מע 2 מיק של הרוצה לברר את י ודות המלא כות השונות בשבת, ופחות כ פר משפחתי לקורא שרוצה להעשיר את ידיעותיהמ ההלכתיות של בני המשפחה בינ המנה העיקרית לקינוח. אני לא אומר זאת חלילה 2 לגנותו אלא כתיאור עובדה בלבד. ההבח נה בינ החלק של ביאור הי ודות לשאלות ההלכתיות הנגזרות מהמ, הופכת אותו ל פר לימוד של ממש ולא ל פר שאפשר להאזינ לו. ולטעמי הוא מעולה בככ. ה פר נראה נפלא. תרשימימ צבעוניימ ומאירי עיניימ מ כמימ את הדעות השונות, ועשו לי לא מעט ' דר' בראש ב יומ כל פרק. הצילומימ אומנמ משמשימ בדרכ כלל להמחשה כללית ולא מתייח ימ למצבימ ההלכתיימ השונימ, אבל המ 'שוברימ' שגרה ומצליחימ לרעננ את המחשבה. דבר נו פ נפלא הוא ההרחבה הביוגרפית על דמויות רבניות שונות, שמתארת מעט את הדמויות 2 השונות שעומדות מאחורי הפ יקה הלכ תית. מתי חיו, מי היו רבותיהמ ועוד. בנו פ, 2 ב יומ המלאכות השונות יש יפורימ חבי בימ על שבת שלוקטו ממקומות שונימ. אמ הייתי צריכ להמליצ עליו כמתנה זה לא היה למתנת בר-מצווה, אלא מתנה לנער שמתחיל את לימודיו בישיבה לאחר • התיכונ.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==