שביעי

37 | 17.08.18 | ו' באלול תשע"ח | 318 גיליון שביעי איתמר מרילוס ס י פ ו ר מההפטרה בבוקר אחד קיבל 1923 בשנת וראמו את משכו רתו בשני שטרות מזויפימ של מאה פ ו כל אחד. במקומ למחות בו- במקומ, נתקפ אלמ, טמנ את השטרות בכי ו, ויצא אל יומ של חרדות עמ כ פ מזויפ בכי ו. כששב לביתו פנה לע וק בתחביבו - חניטת בעלי חיימ ושילובמ במיצגימ. הפעמ ני ה לחנוט דג ולהציבו בעמדת מנגנ בפ נתר. ה פר מתאר את אירועי אותו יומ, חלקמ הגיוניימ, כמו קבלת המשכורת והחשש בשל הזיופ. חלקמ הזויימ, כמו הישארותו של הדג בחיימ למרות החניטה. ר איירה הוא ופר ארגנ טיני שנחשב לקול אותנטי ומוביל של ה פרות הלטינו-אמריקאית. גברת בירד היקרה איי. ג'יי פירס / מאנגלית: דנה טל הוצאת 'ידיעות ספרים' עמ' 359 / ' ו'תמיר-סנדיק ידיד האישה אמלין לייק רצתה להיות כתבת מלחמות • מלחמה היא לא רק בחזית אלא גם בעורף היא גילתה שהחיים בעורף מאתגרים לא פחות • ומצאה עצמה כותבת עצות ר איירה וראמו / מ פרדית: רינת שיינדובר עמ' 132 / ' הוצאת 'תשע נשמות 20- אמלינ לייק היא רווקה בשנות ה לחייה שחולמת להיות כתבת מלחמה תחת אש. אבל במקומ לקיימ ראיונות במרד המלחמה או לרוצ בינ השוחות בצרפת, היא נקלעת לתפקיד שלא ממש רצתה כקלדנית במגזינ הנשימ 'ידיד האישה' כשהיא נתונה לפיקוח של העורכת מטילת האימה גברת בירד, שתפקידה הוא מענה על שאלות בטור 'גברת בירד היקרה'. חברות וחברימ ) ליחה מראש על הפנייה הדרמטית(, אמ פר היה פר ומת למשקה אנרגיה, אז בלי פק 'גברת בירד היקרה' היה נחשב למרעננ הרשמי של הקיצ. אבל מאחר ואנחנו בעולמנ של מילימ מדודות ושקולות, מדובר פשוט ב פר שכתוב היטב עמ עלילה טובה )ודמויות שמתוארות נהדר(. אמלינ היא פמיני טית אנגליה, שמתנדבת במוקד לכיבוי שריפות בלונדונ הבוערת של מלחמה"ע השנייה. היא הייתה רוצה להיות כתבת מלחמה בזירת הקרב, אבל באותה תקופה )וגמ למעשה היומ( זה לא ממש נפוצ. הרצונ להיות עיתונאית גורמ לה להתבלבל ולהפוכ לקלדנית בעי תונ אנגלי שקפא על שמריו ומתנהג כאילו )או בקיצור: 19- מדובר באמצע המאה ה שמרנ, מיושנ וצדקנ(. מי שמנצחת על הע ריכה היא גברת בירד, דמות אדירת ממדימ שמ תובבת תמיד במעילימ כבדימ. אמלינ עמ האופי החתרני והשובב- ומולה גברת בירד היבשושית, אתמ כבר יכולימ לד מיינ שזה לא י תיימ בשלווה. ויש כמובנ גמ דמויות נו פות כמו באונטי, השותפה לדירה של אמלינ, ויליאמ הכבאי, ואדמונד )החבר של אמלינ שנשלח למלחמה(. אבל העיקר הוא באמת 'ידיד האישה'. מלחמה היא לא רק בחזית אלא גמ בעורפ )היומ זה טריוויאלי, אבל אז היה מדובר בחידוש(. ומלחמה 'נורמאלית' היא כזו שבה מצד אחד נושכימ את השפתיימ, ומצד שני יש בה אפשרות להציפ אירועימ מבא ימ כמו ילדימ קטנימ שקשה להתמו דד עמ הפחד שלהמ מהמלחמה; התאהבות בחייל בלי ל פר להורימ ועוד. גברת בירד בוחרת לענות על שאלות 'בטוחות' ונו תנת עצות כמו "הצטרפי לתנועת נוער או צאי להליכה באוויר הפתוח". מה עמ שאר השאלות? מושלכות לאשפה )הבו לימ כמובנ נגזרימ לשימוש חוזר(. אמלינ, שבתחילת המלחמה רק חלמה על ריצה בינ השוחות, מגלה שהחיימ האפורימ בעורפ מאתגרימ לא פחות. ובניגוד לגברת בירד, יש לה אמפתיה הרבה יותר גדולה לשא לות האנושיות שהמלחמה יוצרת. הדילמות הפרטיות של אמלינ מצטלבות עמ הטורימ שאותנ היא מקלידה, והתוצאה היא מבט מעודנ יותר. מעניינ במיוחד היה להביט בנשימ וגב ', תופעה חריגה 40- רימ רווקימ של שנות ה הרבה יותר מהיומ כמובנ. איכ המ התנהגו, איכ החברה התייח ה אליהמ ועוד. אמלינ רוצה להתחתנ כמובנ, אבל הנ יבות של המלחמה, הלחצ של ההורימ, הרצונ לפתח קריירה ולתרומ למדינה, כל אלה הופכימ • את ה יפור למורכב. נשמע מוכר, לא? shutterstock צילום:

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==