שביעי

07.09.18 | כ"ז באלול תשע"ח | 321 גיליון שביעי | 10 אמ נ ו ן ש ו מ ר ו ן הותקפו לפני שבועיימ בא בחוף ימה של קריית חיים, כזריות קשה שלושה צעירימ ערבימ ע"י חבורת עבריינימ יהודימ. האמתלה הייתה שהמ התע קו עמ יהודיות. עבריינימ לא באמת צריכימ יבה. היא כבר מוצאת אותמ. תיאור המעשה היה מצמ רר. מדובר ברופא, אח ונהג מלגזה, חברימ, בני משפחה משפרעמ, שהגיעו לחופ הימ ליהנות מבריזת ערב בחופ היפה והוכו בכל חלקי גופמ באגרופימ, אלות ו כינימ, על ידי קבוצת יהודימ אלימה ואק ראית שזיהתה את מוצאמ. רק שההתלהבות התקשורתית המתמשכת לאפיינ את האירוע כאירוע גזעני בעל משמעות עמוקה וכתוצר של ה תה ציבורית, הייתה נתעבת לא פחות מהמעשה האלימ. מקרימ קשימ בהמ ערבימ מכימ יהודימ מתרחשימ במדינה לעיתימ תכופות. לא רק המחבלימ עמ ה כינימ והרובימ ומטעני החבלה. גמ תמ חבורות רחוב של ערבימ שפוגעות ביהודימ, בעובדי בית חולימ, במאבטחימ בקניונ, בנהגי מוניות - אחד כזה התרחש ממש במקביל לאירוע זה ולא זכה לכל התעניינות. כל בדיקה טטי טית תגלה, שפרצי שנאה ערבית כנגד יהודימ מתרחשימ בתדירות גבוהה יותר. רק שההתייח ות התקשורתית והמשטרתית רואה בהמ בדרכ כלל אירוע נקודתי - עבריינימ בלי ארומה לאומנית ייחודית. רק באלימות יהודית כלפי ערבימ מופקת וג של הנאה להלקאה עצמית. צורכ מזוכי טי לאיתור האשמה קולקטיבית, רחבה, גורפת, תורמת. אותו חיטוט מאולצ בנבכי הנפש הישראליימ, הכאילו כעורימ והמגונימ. אמצעי התקשורת ופוליטיקאי השמאל התחרו בשאלת האח ריות לאירוע - חוק הלאומ, נתניהו, הכיבוש, ה מוטריצי'ימ. היה חשוב להמ להצביע על גורמי השפעה. שלכל פרחח ועבריינ יש תמיד איזה שר או רב שהעניק לו את ההשראה. נוח להאמינ שאולי יש כאנ רצונ להחלת טנדרטימ מו ריימ גבוהימ יותר על יהודימ, שאולי מעצמנו אנחנו מצפימ ליותר. אבל מעבר לככ שבהתנשאות כזו גמ טמונה וג של גזענות, הכוונה האמיתית ב יקור המופרז הזה הפוכה. המטרה היא לה ראות שביח י יהודימ-ערבימ, ידנו המו רית על התחתונה. אפילו גנ הרמטכ"ל בור ככ. • שלושת הצעירימ המותקפימ העידו על חייהמ המעורבימ בחברה הישראלית ועל ככ שלא נתקלו בעבר בגזענות. זה לא עזר לנו. גמ העובדה שמי שנחלצ ל ייע להמ היה יהודי, עולה מצרפת שהעיד על עצמו כאדמ ימני, לא שינתה את הנראטיב. במקרה הפוכ היה המחלצ הערבי מוצג כהוכחה שאינ להכתימ ציבור שלמ. לא כאנ. המחלצ החביב היה על תקנ החריג שלא העיד על הכלל. , עובדימ כולמ בחברות ישראליות-יהודיות. 20- המ בשנות ה הרופא במיונ בביה"ח איכילוב שבתל אביב, האח בבית החולימ תל השומר, ונהג המלגזה בקיבוצ דליה שבכרמל. איכילוב ותל השומר אינמ ניפ של חד"ש. כל הבו ימ שמ, אלה שקיבלו ואלה שניהלו, היו מנ ה תמ יהודימ. מישהו שמ שכח להפלות אותמ לרעה. גמ בבתי החולימ הלל יפה ורמב"מ שמנהליו יהודימ, אחוז עובדי הרפואה הערבימ הבכירימ גבוה מאוד. אינ באמת צורכ ל רוק את שילובמ של ערביי ישראל בכל החברות הפרטיות והציבוריות ביש ראל, ברפואה, במשפט, בהיי טק ובאקדמיה. המ נוכחימ שמ באחוזימ גדולימ. נתונימ הפוכימ של שילוב יהודימ בחברות ערביות, יהיו מנ ה תמ באחוזימ קטנימ יותר. זה אולי טבעו של מיעוט, אבל גמ מעיד • שהטענה שהחברה הישראלית גזענית היא בעיקר נבזית. אנשי שמאל השבוע בהפגנת מחאה מתוקשרת נגד התקיפה בחוף נאות, קריית חיים • ההתלהבות התקשורתית להלקאה עצמית היא צורך מזוכיסטי הטענה שהחברה הישראלית גזענית היא בעיקר נבזית כל בדיקה סטטיסטית תגלה, שפרצי שנאה ערבית כנגד יהודים מתרחשים בתדירות גבוהה יותר. רק שההתייחסות התקשורתית והמשטרתית רואה בהם בדרך כלל אירוע נקודתי amnonzst@gmail . com …… …

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==