שביעי

71 | 21.09.18 | י"ב בתשרי תשע"ט | 322 גיליון שביעי ילדים בחסות תנועת הילדים 'עוז' בנימה אישית - פרשת 'האזינו' ילדים יקרים, אנחנו יודעים שיש משמעות לזמן בו נקבע כל חג, והתאריך והמיקום הם לא מקריים. מכאן אפשר לשאול: מדוע יום הכיפורים שהוא יום של חשבון נפש ודין, סמוך כל כך לחג הסוכות שהוא חג של שמחה עצומה, שמחה בחומר- בתבואה , חג האסיף? בחג הסוכות אנו מצווים לצאת מהמקום הרגיל והקבוע שלנו למקום ארעי. ה'שפת אמת' מדמה את היציאה לסוכה מהבית הקבוע, לציווי הראשון שנאמר לאברהם אבינו: "לך לך מארצך...", בו הקב"ה מצווה את אברהם לצאת מהמקום הקבוע שלו אל דרך לא נודעת, מהקבוע אל הארעי. כך גם עם ישראל ביציאת מצרים, יוצאים מהעבדות הקבועה והלוחצת אל המדבר, אל 'ארץ לא זרועה'. כמו הליכתו של אברהם ויציאת מצרים, כך גם כל אחד מאיתנו לאחר יום הכיפורים. לאחר שהתחדשנו וקיבלנו על עצמינו קבלות חדשות, עמדנו במקום ועשינו חשבון נפש, הגיע הזמן ליישם את הדברים בדרך על ידי השמחה העצומה בחג הסוכות שממנה נגדל ונצמח, ונחבר את עבודת ה' לחיי היומיום. חג שמח! אלי ליפשיץ אוהבכם, מזכ"ל תנועת הילדים 'עוז' פגשתיו לראשונה ברכבת, הוא ישב מאובן ועל פניו הייתה נסוכה מן ארשת שהביעה סבל עמוק. אני הייתי בדרכי הביתה. התיישבתי בניחותא בספסל ממול וכלל לא התייחסתי אליו. אך לאחר שעברנו כמה תחנות והוא יושב באותה תנוחה, הוא משך את תשומת ליבי. הוא היה נראה כה מוזר וכה שונה מכולם. הבטתי בו בתמיהה: שמא היה צריך לרדת והרי הוא לא שם לב, אולי שמא עלי להגיד לו, לנסות לעוררו מקפאונו. אולי לא כדאי והוא עלול להתפרץ בחמת זעם עלי, על שהעזתי להטרידו. לא ידעתי מה לעשות, עד כי החלטתי לפנות אליו ויהי מה. "סליחה אדוני" – פניתי בנימוס. "לאן אתה צריך להגיע?", לרגע לא התייחס כלל לדברי, כאילו לא דיברתי אלא אל הקיר. פניתי שוב – "לאן אתה מבקש להגיע? אולי אוכל לעזור לך?". המשך בשבוע הבא!! עוז בת ים-עמידר נעים להכיר- מדריכים 8 חניכים, ו 40 הסניף המתוק מונה כ תותחים ברמות! בנוהל, כל יום שני פעילות ב בסניף. ואיך אפשר לשכוח את ההפנינג של 5 תחילת הקיץ?!! את התחרות של הבנים נגד הבנות מי יותר חזק במשיכת חבל!! מאחלים חג שמח!! סיפור לשבת - סיפור בהמשכים הצעיף הצהוב תורתך שעשועי – תשבץ הגדרות: . מי בונה את הסוכה בשיר? 1 ימים. 7 . יושבים בה 2 המינים ביד? 4 . תפילה שאומרים עם 3 . אין בה טעם ואין בה ריח. 4 המינים: ___________ 4 הוא הגבוה מ 2 3 4 1

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==