שביעי

ƒ‡‡… ˜ƒŽ…˜ ˜ƒŒƒŠ…‚ ‘˜ƒ—Œ‚ ‚Ž‰Œ‚— ‚Ž‚ –Œ—Žƒ ‚Š— ˜Žƒƒ€Œ‚ ‚‡‡ƒŠ‰ƒ~ ƒŒ† ‹‡Š—ƒ–‡ Š— ‚‡‡’ƒ‡ ˜~ –Œ—Š ~‡‚ –‡‚ ˜ƒ—~–Š ‚ ˜–„ –…~—‰ ‡Š— ‚–†Œ‚ Š‰‚Œ –˜ƒ‡ ‹‡•„…˜ƒ’‡~—‚ƒ ‹‡–„€Œ‚ Š‰Œ ‹‡Š—ƒ–‡ ‡—ƒ˜ Š‰ ŒŠ €ƒ~Šƒ ˜~„‚ ˜ƒ…~‚  ƒ‡…‡ ‚Š ‚–ƒ…— –‡ פרשת השבוע פותחת אחיי תושבי ירושלימ. בתיאור הכנ ת האורחימ של אברהמ אבינו. על פי רש"י, הקב"ה הגיע לבקרו בחוליו, אכ בעוד הוא זוכה לגילוי השכינה מבחינ אברהמ בשלושה אורחימ הבאימ מנ הדרכ, ומבקש מהקב"ה להמתינ לו עד שיכני את האורחימ אל האוהל. מכאנ, אומר רש"י, למדנו שגדולה הכנ ת אורחימ יותר מקבלת פני שכינה. הדברימ טעונימ ביאור, שהרי קבלת פני שכינה היא לכאורה המדרגה הגבוהה ביותר שיהודי אמור לשאופ אליה. מורי ורבי, הרבי בעל 'נתיבות שלומ' זצ"ל, למד מככ י וד גדול בתכלית הבריאה והאדמ. ד ייבנה'. י וד מר 'עולמ ח בתהלימ נא , ותכלית בריאת העולמ היא מידת הח ד מידת האהבה. תורה שבפנימיותה היא כ', כמו עכ 'ואהבת לר על שאינה מבו ת נאת ו היא נשענת. ש לי ת את הי וד ע מאבד ת פיימ שנו אל ול הבית בנ ור ל ח חינמ גרמה תכלית ת א ותרת ת, משומ שהיא גלו שר אברהמ, . כא בה אה ו ד ח – אה הברי י בפנ מד דת הח ד, ע מי שמידתו היא ת ח ד יי עש נה ל שכי פני לת קב נ בי ה בחיר ה ת לי תכ ת ש א מ ימ ש דע י ו, הוא ורחי א עמ .מ חי האור ת פני א בל דווקא כשיק ה יא בר ה כאיש ציבור מזה למעלה משני עשורימ, וכמי שמתמודד בימימ אלה על ראשות עיריית ירושלימ, אני רואה בדברימ אלה מעינ מפת דרכימ, שמ מנת לי את הדרכ הראויה לצעוד בה בהנהגת העיר ירושלימ. כאשר עו קימ בניהולה של עיר רבת גוונימ כמו ירושלימ, חשוב לזכור את התכלית לשמה אנחנו כאנ – להרבות ולחזק את מידת הח ד, את מידת האהבה, שעליה מושתת העולמ. יופייה של ירושלימ, נובע מככ שהיא עיר שמתאימה לכולמ. מתגוררימ בה אנשימ ממוצא שונה, בעלי דעות שונות, שיחד יוצרימ את האופי הייחודי של העיר האהובה שלנו, שאינ שני לו בעולמ כולו. כדי לשמר את האחדות ואת היופי הזה, עלינו לשמר את הי וד: 'ואהבת לרעכ כמוכ'. זו המטרה שהצבתי לעצמי כשיצאתי למ ע ההתמודדות על ראשות העיר, זו המטרה שהציבו לי רבותיי כשנתנו לי את ברכת הדרכ: לעשות הכל, לא רק למענ הציבור ממנו באתי, אלא למענ כל תושבי ירושלימ, ל מכ המגזרימ, שהאחדות ביניהמ היא הנכ היקר ביותר עליו יש לשמור מכל משמר. השליחות שלי, המטרה אותה אני מעוניינ , להשיג כשאבחר בעזרת השמ לראשות העיר יא לשמר את האחדות הזו, ולהוכיח שיהודי ה , ימ של בירו ג לכלל האוכלו יות או לד די יכול חר פות עות שונות, בינ השק בינ ד שר מש ג לש י ל ב מ אד דמ באשר הוא כל א ת ולשר ת, ו ונ ש יו. ות דע הנ מה ו יכ תי מש א הו נ להיכ דוק ל ב מ ע לכ ה במה מדתי של ביותר ב שו הח דבר ה ה עד כמ וא ה מ, רוני האח חודשימ של ה ק המרת ימ. ירושל בי וש ל כל ת ש ותפ ש המ ה ק המכנ חז ו א י, דתי נ ו יל ח וא ה אמ נ בי , מי ל ש רו י כל עיר הצ ר דו ה את ת או לר ה יפ שא ל פ ת שו , די חר ממשיכ להתגורר בעיר, ולא נאלצ להגר ממנה בשל מח ור חמור בדירות חדשות. כל ירושלמי רוצה כיתות לימוד ראויות לילדיו, תשתיות הולמות, עיר נקיה ומתפתחת. גמ בנושאימ שלכאורה מעוררימ מחלוקת נוכחתי לדעת כי לא צריכ להיות דתי כדי להבינ כמה חשוב לשמור על קדושתה המיוחדת של ירושלימ. כל ירושלמי אמיתי מרגיש כי לעיר ירושלימ יש נשמה מיוחדת משלה, שחובתנו לשמור עליה. אלה מטרות שניתנ להשיג אותנ, אמ בלשכת ראש העיר יישב אדמ שאכפת לו, שרוצה לחולל שינוי ולטפל בנושאימ החשובימ באמת. מעל הכל, אני מאמינ שעיר מאוחדת, עיר לכל מ משותפ לו ח ד, היא ח שמרבה אהבה ו ככ גמ יהיה לנו קל . ירושלמי באשר הוא גיע לה כמות, ל לול גשרימ ולפתור לה ר ות י שלומ. אמ זוכרימ בדרכי קי דעות ל חי ו , למ רבות ח ד ואהבה בעו לה ת היא לי שהתכ ולכבות ימ קל למנוע משבר יותר ה ב ר ה שעיני ר רושלימ, עי ובי ת. רו מיות ריפות ש היא יפה ל שר אליה, כ ות וא נש מ העול ל כ , חת א דינה מ נו ל יש , חד א עמ ו לנ ש י ת תר . יו מ ה בחיר ה את ה עש וא נ ת. ב אח מ ל י וש יר ו לנ ש וי . ומ של בה ב ת יו לח ל וכ שנ י כד , נה כו הנ –‡ Š— ‚Šƒ‚‡Ž ‹‡•ƒ –—~‰ ƒ—…‹‡Š—ƒ–‡ ƒŒ‰ ‹‡Žƒƒ€ ˜– ƒŽ…Ž~ ‚Œ—Š ˜‡Š‰˜‚ ˜~ –ƒ‰„Š ˜‡Œ ˜~ •„…Šƒ ˜ƒ–‚Š : ~‰ ‚‡Š— ‚‚~‚ ˜‡Œ ˜~ …‚ ‹Šƒ‚ ˜˜—ƒŒ " " ‡Ž~ ‚˜ƒ~ ‚–†Œ‚ ‡Š— ˜ƒ…‡Š—‚ ˜–„ –…~—‰ €‡—‚Š ‡‡ŽƒŒ –Œ—Š ~‡‚ –‡‚ ˜ƒ—~–Š ‹—‚ ‡ƒ‚‡—…‡‰ƒ‚Šƒ ƒ„‚ ˜ƒ…~‚ ˜~ ˜ƒ‡ƒŠ‰ƒ~‚ ŠŠ‰Š €ƒ~Š Šƒ‰‡ ‡–… ‹‡Š—ƒ–‡ " " סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש: מ

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==