שביעי

09.11.18 | א' בכסלו תשע"ט | 329 גיליון שביעי | 34 .1 .1 | "ט ו א' | 3 גי יון י י אצלנו חשפו בפניי את המחלות של החברה הזאת, ונשברתי. לא יכולתי לחזור אחורה, אז הלכתי ללמוד יוגה בתל אביב, ושמ הרגשתי פתאומ איזו חיות. עמ היוגה הורדתי כל ככ הרבה קליפות, ואחר ככ עוד עמ היהדות, עד שהעצבימ שלי היו חשופימ ופ גועימ לגמרי. אבל רציתי שאברהמ יבוא איתי, והוא היה דו שיושב ולו מד גמרא. שמ היצר הרע התחיל לח גוג עלינו, עד שהבית כמעט התפרק. ב ופ היוגה הצילה וריפאה אותנו, עטפה ושמרה עלינו. חזרתי למשמ עת, לאיזונ וליהדות. זה הרגע שבו הבנתי שאנחנו חייבימ לעזוב את בית שמש ואת המ גרות של הילדימ”. אברהמ: ”אני למדתי בכולל, והייתי גבאי בבית כנ ת מרכזי. אחרי שעשינו שינויימ דר טיימ והקרבנו המונ דברימ כדי להיטמע, פתאומ היה משבר גדול והייתי חייב לעבור הערכה מחדש של המציאות שרקמתי לעצמי. הבנתי שזה הזמנ לעזוב הכל כדי להציל את המשפחה שלי. חיפש נו המונ עד שמצאנו את נווה מיכאל. רצינו מקומ שיהיה בטבע, אבל ממש נגיש לעיר. רצינו בית שמכיל טודיו שישקפ אותנו - ישראלי, אמנותי, רוחני, טבעי - פלנטה אחרת מש כונה חרדית. חדר בריחה, גמ מבחינת התכנימ”. מה לגבי הטענות על עבודה זרה  ביוגה? אברהמ: ”התעמקתי בזה המונ וע שנה. בתרגול יוגה 20 שיתי בירור של אינ שומ דבר שקשור לעבודה זרה. מבחינה הי טורית, יוגה קיימת לפני ההינדואיזמ. בשלב מ וימ הוא אימצ אותה למ ורת, ומשמ זה התפתח הלאה. ב פר המקורי של היוגה אינ עבודה זרה. היוגה מכירה באלוהות, אבל אומרת ’אתה יכול לעשות את כל התהליכימ של תרגול נשימה, מדיטציה ותנוחות, או שאתה יכול להתמ ר לקדוש ברוכ הוא'. בשתי הדרכימ אפשר להגיע להארה. דת לא אומרת ככה. דת היא אב ולוטית. אז יוגה היא לא דת. ”מבחינה הלכתית יש מושג שנקרא ’לצורכ'. אז גמ לכאלו שיגידו שזאת עבודה זרה, יש היתר הלכתי לעשות אותה לצורכ רפואה. כדאי לעשות יוגה במקומ מבורר, לא ב טודיו חי לוני. כל דבר שיש לו ממנ או חזות של עבודה זרה - לא כדאי לעשות”. החלומ שלכמ? מה  ”הייתי רוצה ללמד את הגברימ בציבור הדתי-לאומי, ביהודה ושו מרונ לדוגמה. אני מוכנ להגיע עד • אליהמ”. שנה, וביוגה אין שום דבר 20 ”עשיתי בירור של אברהם: שקשור לעבודה זרה. היוגה מכירה באלוהות, אבל אומרת ’אתה יכול לעשות את כל התהליכים או שאתה יכול להתמסר לקב”ה'. בשתי הדרכים אפשר להגיע להארה” "הורדתי כל כך הרבה קליפות עם היוגה, עד שהרגשתי חשופה ופגיעה" צילום: ניל בדאש צילום: מיכל פתאל "אצלנו בבית, כשלא מדברים על רבי נחמן, מדברים על איינגר"

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==