שביעי

09.11.18 | א' בכסלו תשע"ט | 329 גיליון שביעי | 40 • מאות יהודים ניצלו את יום השבתון בכדי לעלות להר הבית סיור בר מצווה מלווה בדמיון מודרך • איש הליגה להגנה יהודית מקנדה הגיע להר הר הבית שלי / בועז ארנון, מדריך 'כפות המנעול' שו"ת הר הבית השבוע זכיתי ברוך ה' להדריך בהר הבית חתן בר מצווה חמוד ומשפחתו. כשאני עולה להר, אני ממש לא רואה את המבנים הזמניים שיש שם, אני רואה רק את בית המקדש. קודש הקודשים, ההיכל, האולם, החומה שמקיפה את המקדש עם הלשכות. אני עומד בכותל המזרח מול בית קודש הקודשים, וממש רואה את איש העיתי לוקח את השעיר למדבר ביום הכיפורים. מנסה להציץ אל לשון הזהורית שתלויה על פתח המקדש - התלבין? היתקבלו תפילותינו? כמה מטרים לאחר מכן אנו עומדים ליד שער הרחמים ומסתכלים על קורות העץ שמונחות שם. שנה והן ממקדש הורדוס. הקורות האחרות 2000 מדובר בקורות שנבדקו ונמצא שחלקן בנות שנה, הן קורות ארזים וברושים מבית מקדש שלמה, קורות ששלח חירם מלך צור 2800 בנות לבקשתו של שלמה. ואני תמיד אומר לעצמי ולקבוצה שלי - אני בטוח שבעזרת ה', לכשיבנה בית המקדש השלישי במהרה בימנו, את הקורות הללו ישבצו בו. ימצאו להן מקום של כבוד. ואז, כשעוברים את הפינה הצפון מערבית, יש ריצוף הרודיאני מקורי מסוף תקופת בית שני. שם אי אפשר שלא להתפעל מכך שעל המרצפות האלו הלכו בפועל רבי עקיבא, רבי טרפון וחבריו. עומד שם ממש רבי עקיבא ושוחק למראה השועל שיוצא מבית קודש הקודשים, כי רבי עקיבא שרואה למרחק אלפיים שנה אומר לחבריו התנאים שבית המקדש השלישי ייבנה, זה ברור. השאלה היא רק מתי. הלוואי שנזכה שזה יהיה בימנו. הרב אליהו ובר ראש ישיבת הר הבית זכיתי לעלות להר הבית עם שאלה: הרב וקבוצת אברכים מישיבת הר הבית וראיתי שמזכירים אירועים ממגילת תענית בתאריכים בהם הם אירעו. למה מזכירים אירועים אלו, הרי מגילת תענית בטלה? מגילת תענית נכתבה בתקופת תשובה: בית שני לפי סדר לוח השנה. בכל חודש מפורטים ימים בהם אירעו אירועים משמחים שאסורים הם בתענית וחלקם אף בהספד. על הספר חובר ביאור שמרחיב בתיאור המאורעות. המגילה מוזכרת במשנה בהקשר ההלכתי של איסור ההספד והתענית שבו, ובתלמודים הירושלמי והבבלי היא מוזכרת בדיונים הלכתיים הקשורים למגילה ובסיפורים המוזכרים בה )כגון בבלי ב"ב קטו: ועוד(. התנאים והאמוראים נחלקו באשר לתוקף ההלכתי של המגילה בימינו. להלכה הוכרע בירושלמי )תענית ב' יב'( וכבבלי )ר"ה יט:(, שבטלה מגילת תענית מלבד בעניין חנוכה ופורים. אמנם יש התייחסות הלכתית לימים טובים שבמגילה כגון בתלמוד בבלי בתענית יח: ועוד, ואף מאוחר יותר הביא הטור )סימן תקעג( בשם הראב"ד שאין לגזור תענית ציבור בימים האלו. מכיון שבטלה המגילה לאחר החורבן, מותר להתענות בימים הללו, אבל המסר מהמאורעות המדוברים הוא הרבה פעמים מסר לדורות. הרבה מן המאורעות במגילה קשורים לתחילת מלכות בית חשמונאי ומציינים חגיגות על שלבים שונים של חיזוק האחיזה בארץ ישראל, במקדש, וחיזוק יסודות התורה. זכינו לשוב לארצנו ואנחנו שואפים לחדש את סדר העבודה. לציון אירועים אלו בכלל ובהר הבית בפרט יש מסר מיוחד לימינו. לשליחת שאלות עבור שו"ת הר הבית: y.arabiet@gmail.com עלה נעלה הרב יגאל אריאל אשר כיהנ ארבעימ שנה כרב המושב נוב שבגולנ, עלה להר הבית לראשונה בחייו, ובככ הצטרפ לרשימת הרבנימ הגדולה המתירימ ומעודדימ את שיבת המקדש בגופמ. הרב עלה להר בראש רבימ מחברי המושב, בה דרכתו המעמיקה של הרב יצחק לוי. בוחרים הר הבית יומ השבתונ שהוכרז בעקבות הבחירות המוניציפליות זיכה למעלה ממאתיימ יהודימ לעלות להר הבית. מלבדמ, עלו באותו שבוע יהודימ נו פימ. בינ העולימ בלט 300- כ במיוחד קצינ צה"ל טרי שעלה להודות עמ .1 יומ בה"ד מקנדה להר הבית מאיר ווינשטיינ, איש הליגה להגנה יהודית מקנדה, הגיע לארצ לרגל יומ השנה לרצח הרב מאיר כהנא הי"ד. הוא עלה להר ביומ השנה בליווי עו"ד ברוכ בנ יו פ, ושניהמ נשאו תפילה לע"נ הנרצחימ מפיט בורג הי"ד. למסירת שמות לתפילה בהר | ירושלים 57104 ת.ד המדור בחסות ישיבת הר הבית ……… www.temple-mount.co.il | 0 73-22-11-552 ולתרומות: טלפון מראש ההר ישיבת הר הבית Yeshivat har habait

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==