שביעי

09.11.18 | א' בכסלו תשע"ט | 329 גיליון שביעי | 6 א ל י סה ר לפני שמצביעים על הממשלה כאחראית לתאונות הטרגיות, הכשל העיקרי הוא של נהגים חסרי אחריות או פושעים. לעיתים אתה לא בטוח אם אתה נמצא בכביש או במשחק מחשב שבו כולם מסביבך חסרי סבלנות. סעו לאט, בחייכם מאז נ פו כל עשרה ימים חלפו בני משפחת עטר בתאונת הדרכימ הק טלנית ליד עינ גדי. היו כאלה שעברו ל דר היומ כבר למחרת, אבל בבוקר יומ ראשונ הגיעה התאונה הקטלנית ליד פצאל שבה נהרגו שישה ברכב ה עות ושוב קפצ נושא תאונות הדרכימ לראש החדשות. אבל מה עשינו בנדונ חוצ מלצקצק בפינו, אוי אוי אוי? הרי רק לפני פחות מחודש, משפחת אביטנ מקצרינ הייתה בדרכה לחופשה באילת כשאוטובו פגע ברכב בצומת נאות הכיכר, וכל בני המשפחה הצעירה, האב כפיר, האמ שירה וביתמ התינוקת גאיה, מצאו את מותמ. ,90 כל התאונות הללו התרחשו בכביש ק"מ שנמשכימ ממטולה בצ 480 לאורכ פונ עד מעבר טאבה בדרומ. כמעט כל ישראלי עובר בכביש הזה בדרכו לאילת או לימ המלח. על פי אודי עציונ, כתב התחבורה של 'ידיעות אחרונות', מדובר בקטעי כביש שחלקמ נ ללו בידי הטור קימ והבריטימ, והקטע הישראלי נ לל אי .'60- אז ב ופ שנות ה הרוגימ גבה הכביש הזה בחודש 17 האחרונ. מה הייתה עושה הממשלה לו היה מדובר בכמות הרוגימ כזו בפיגוע ח"ו? היא הייתה מגבירה בשלב ראשונ את ההתגוננות מהמפגע הקטלני על ידי גד רות, אבטחה וכו', ובהתאמ לדרכ שלפיה ההגנה הכי טובה היא ההתקפה - הייתה יוצאת למבצע כזה או אחר או אפילו למלחמה. רק וכאן - עולם כמנהגו נוהג. ק"מ( היא כביש מו 80) שישית מהדרכ דרני דו מ לולי ודו נתיבי לכל כיוונ, עמ גדר הפרדה במרכז, גדרות בטיחות וא פלט איכותי. ומה עמ חמש השישיות הנו פות? עניינ של כ פ, דרי עדיפויות ותקנימ. למשל, המדינה נוהגת להכפיל כביש לדו מ לולי רק כאשר עוברות בו אלפ מכוניות ביממה. בקטעימ האמו 20 לכל היותר, אבל 10,000 רימ עוברימ ה טטי טיקה האווילית הזאת לא כו ללת את מ פרי ההרוגימ: לפי נתוני 'אור השנימ האחרונות 15- ירוק' נהרגו בו ב נפצעו קשה, כי 700 בני אדמ ועוד 233 בכביש חד מ לולי ה יכוי לקיפוח החיימ גבוה פי שלושה! אבל מאחורי ממשלה שאינה שמה את "ונשמרתמ מאוד לנפשותיכמ" בראש מעייניה, ויהא המחיר אשר יהא, עומד ציבור אדיש. אמ ההרוגימ היו בפיגו ונשמרתם מאוד לנפשותיכם? לא, תודה צילום: דוברות זק"א עימ, האמ לא היינו רואימ הפגנות בכי כרות הערימ? ח ימות כבישימ? אנשי ציבור שזועקימ בתקשורת? מדוע הפכו התאונות הקטלניות ל וג של גזירת גורל, בלי שנדרוש מהממשלה בכלל ומשר התחבורה בפרט להעמיד תשתית ראויה שתהיה לחנית לטעויות של נהגימ? לפני שמצביעימ על הממשלה כא חראית לתאונות הטרגיות האחרונות, הכשל העיקרי הוא של נהגימ ח רי אחריות במקרה הטוב, ופושעימ לעצממ ול ביבתמ במקרה הרע. כשאני צריכ לעקופ, אני חושב שלוש, ארבע וגמ שבע פעמימ עד שאני פועל, והדופק עולה בהתאמ. לעיתימ אתה לא בטוח אמ אתה נמצא באמת בכביש או במשחק מחשב שבו הנהגימ מ ביבכ ח רי בלנות. עו לאט, בחייכמ. רק על טר מתנצל שאני כותב גדיות וא ונות בשבועות האחרונימ, אבל כאלה המ חיינו בזמנ האחרונ. שיהיו • בשורות טובות. elisahar16@gmail.com לת גובות: ………

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==