שביעי

16.11.18 | ח' בכסלו תשע"ט | 330 גיליון שביעי | 32 כיומ השר זאב אלקינ. המיזמ שמ לו למטרה לשמר, לשקמ, לשפצ ולמתג מוזיאונימ הי טוריימ, אנדרטאות, ארכיונימ, אתרימ ארכיאולוגיימ, זמר עברי ועוד. הוא הפכ לבייבי של האוזר. "אני א פנ חובב של ממצאימ מחיי היומיומ בארצ ישראל במחצית הרא שונה של המאה הקודמת. תפקידנו ההי טורי הוא לקחת את המקל מדור השנימ הראשונות 100- המיי דימ ב של הציונות, ולהבטיח את העברתו לבנינו ונכדינו, כדי שישמש אותמ כהשראה בדרכמ". חוסר האמון נקנה ביושר היית בצמתימ המרכזיימ של  קבלת ההחלטות במשכ תקופה ארוכה. "אנחנו חיימ בעידנ של אובדנ אמונ מוחלט של כולמ בכולמ. כל מרכ זי הכוח במדינת ישראל - הפוליטי, הצבאי, הכלכלי, התקשורתי, האקדמי והממשלתי - אפ אחד לא מאמינ לאפ אחד, וכולמ אינמ מאמינימ במערכת הפוליטית. ישראל אימצה לעצמה שתי דרכי מעקפ שיאפשרו בכל זאת לרשות המבצעת לקבל החלטות ול בצע - האחת היא רגולציה שעיקרה ריקונ מק ימלי של שיקול דעת ממי שיש לו ה מכויות והאחריות, והש נייה היא קביעה מראש של כל תוצאה. לתופעה הזו יש מחיר משמעותי. לכל אותמ מקרימ 'יוצאימ מנ הכלל' אינ פתרונ רגולטורי, ולכנ אי אפשר לטפל בהמ בצורה מיטבית, ורוב היוצאימ מנ הכלל המ חלשימ הנמצאימ בשוליימ ולא במרכז. בנו פ, הרגולציה תמיד מגיבה באיחור רב להתפתחות של תופעות חדשות ושל טכנולוגיות. לכנ אנחנו חיימ כל הזמנ בפער בינ מה שאפשר לעשות מבחינה טכנולוגית לבינ מה שמו דר משפטית". ואלה לא כל הצרות של הבירוקר טיה במגזר הציבורי בישראל. "המע רכת יגלה לעצמה עיקרונ של קבלת החלטות בקונצנזו ובשיתופ כל הגורמימ, ולא רק דרג נבחר וקבר ניטימ מובילימ. ככ נולד המעמד של שחקני וטו במערכת, ובהמ יועצימ משפטיימ, חשבימ וכדומה. בפועל, זה קורה בגלל חו ר האמונ המוחלט, וזה מוביל גמ לתוצאות לוואי: ישראל הפכה ממדינה ממוקדת בתוצאות למדינה ממוקדת ומרוכזת בתהליכימ. בעוד שהאחריות מוטלת בעיקרה על כתפי הדרג הנבחר, הפוליטי, ה מכות מתפזרת והופכת יותר ויותר נחלתמ של הפקידימ". ומעבר לתהליכימ מדאיגימ, זה  משפיע על חיי היומיומ שלנו? "אנחנו חיימ בתקופה שבה יש שי נוימ תרבותיימ, חברתיימ וטכנולוגימ כבירימ, ותוכנת ההפעלה הישראלית המבו ת על חו ר אמונ מוחלט אי ננה יכולה לשרת באופנ המיטבי את האינטר הציבורי הכולל. לכנ אינ מנו משינוי כיוונ, בנייה מחדש של האמונ בינ מוקדי הכוח ובראש וברא שונה במערכת הפוליטית, וההגדרה מחדש של מערכ היח ימ בתוכ הר שות המבצעת". נשמע כמעט בלתי אפשרי לבי  במציאות הישראלית. צוע "אינ פק שזה מהלכ לא פשוט. אינ פק שלעיתימ הפוליטיקאימ 'מרוויחימ ביושר' את חו ר האמונ. הקיטוב והבלטת השוני והמחלוקת אינמ תורמימ לשיפור מערכ התפ קוד הישראלי, ולכנ אני ח יד גדול של שיח מאחד ושל השקעת מאמצ ועמל ליצירה ובי ו של ולידריות. כאמור, ישראל לא תוכל להתמו דד באופנ מיטבי עמ אתגרי העתיד, ועל כנ זאת האחריות והמשימה של כולנו - לנ ות ולהביא את המדינה הזאת לנקודה מיטבית שבה היא תוכל להתמודד עמ האתגרימ העומדימ • בפתחה". "הרשות הפלסטינית יצרה מאזן אימה אסטרטגי מול ישראל, צימצמה את חופש פעולתה ביו"ש וגרמה לקושי מהותי בניהול לחימה בעזה. הרי הרצועה היא אזור נפרד מיו"ש, אין ביניהן רצף טריטוריאלי ואין זהות בין האוכלוסיות" צילום: אודי ציטיאט "אנחנו חיים כל הזמן בפער שבין מה שאפשר לעשות לבין מה שמוסדר משפטית". האוזר יו"ר הרשות אבו מאזן

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==