שביעי
30.11.18 | כ"ב בכסלו תשע"ט | 332 גיליון שביעי | 38 מראש ההר למסירת שמות לתפילה בהר | ירושלים 57104 ת.ד המדור בחסות ישיבת הר הבית ……… www.temple-mount.co.il | 0 73-22-11-552 ולתרומות: טלפון ישיבת הר הבית Yeshivat har habait קיצוץ ימי עליית יהודים • עליות מיוחדות להר הבית בחג החנוכה שנים של עלייה להר הבית 25 הרב פינחס אנגל סוגר • השבוע הרב פינחס אנגל הר הבית שלי / שו"ת הר הבית שנה עליתי לראשונה 25- לפני כ להר הבית כתשובה לאיבוד הכיוון בעקבות הסכמי אוסלו. כתלמיד ישיבת מרכז הרב, ידעתי שלפי התפיסה הרווחת אין לעלות להר הבית. למדתי את הנושא בעיון והתברר לי שלא רק שאין איסור לעלות בטהרה להר הבית, אלא יש מצווה גדולה בעצם העליה. התגבשנו כמה חברים לחבורה שעסקה ברצינות בענייני המקדש. מדי שבוע עלינו איש להר הבית, דבר שהכפיל את מספר עולי ההר בימים ההם, והקמנו שני 12- כ שיעורים שבועיים בהם עסקנו בקדשים וטהרות. יצחק אימס הי"ד, הרוח החיה בחבורה, נרצח עם אשתו טליה הי״ד בדרכם לביתם שבבית חגי. על קברם הפתוח התחייבנו להמשיך במפעל ואני מאמין שאנחנו עומדים במילתנו. מרנין ומפעים לראות איך עשרות בודדות של יהודים שעלו אז להר הכפילו עצמם פי כמה וכמה, ובהתאם לכך השתפר פלאים מצב היהודים בהר הבית. השיעורים שייסדנו עדין מתקיימים, ויש עוד רבים שלומדים קדשים וטהרות מתוך רצון לחדש ימינו כקדם. ניתן לחוש איך לימוד רציני של ענייני העבודה ועליה להר הבית מקדמים בעוד צעד את חזרתנו להר ולבית. לעליה להר הבית יש משמעות אישית וציבורית כאחת – תרומה להחזרת הר הבית לעם ישראל וחזרת עם ישראל אל הקודש. בנוסף, בכל עליה בקדושה ניתן להרגיש את הקרבה לה׳ ואת הזדככות הנפש. צילום: אברהם בלוך חנוכה בהר הבית יהודימ מכל רחבי הארצ צפויימ לעלות בחנוכה בטהרה להר הבית. ביומ האחרונ של חנוכה, 'זאת חנוכה', תתקיימ עליית משפחות מרכזית להר הבית עמ הדרכות מיוחדות לילדימ. עולים 250 , ארבעה ימים בשבוע שעבר הר הבית היה פתוח רק ארבעה ימימ ליהודימ, עקב 'יומ הולדתו של מו חמד'. בינ העולימ להר בלט שר החקלאות אורי אריאל יחד עמ הרב יצחק יעבצ, מראשי ישיבת דרכ חיימ. הרב אליהו ובר האם יש עניין מיוחד לעלות שאלה: בחנוכה להר הבית, וכיצד ראוי לנהוג בחנוכה בהר? בימי החנוכה חוגגים את ניצחון תשובה: החשמונאים על היוונים. המלחמה נמשכה עוד כמה שנים, אך חנוכת המקדש נחשבת לעיקר הניצחון. השמחה על החזרת עבודת המקדש למקומה נקבעה לדורות ע"י חכמים לימי הלל והודאה. מתאים מאד בימים האלו לעלות למקום אשר בחר ה' ולהודות ולהלל שם על כל הניסים. אף שאין עדין קרבנות, העליה להר הבית מעוררת את הלבבות בעניין העבודה ויש לה עניין מיוחד בימים נעלים אלו. ביטול העבודה אז והיום - בספר מקבים מובאת העובדה שבכ״ה בכסלו בטלה העבודה בימי היוונים, שנים חזרהעבודת 3 ובאותו היום אחרי המקדש. בימים אלו של ביטול העבודה, ראוי להתעורר בעניין ביטול העבודה מידי יום בהר הבית. הנרות אז והיום - בימים אלו אנחנו מציינים בייחוד את הדלקת הנרות במנורה עם פך השמן הטהור. עבודה זו אפשרית גם עכשיו מדי יום, שכן אינה דורשת מזבח ואף ההדלקה בעזרה כשרה בדיעבד. להודות ולהלל - עיקר העליה להר הבית בימים אלו היא להודות ולהלל על כל הניסים והנפלאות שעשה עמנו ה' יתברך בימים ההם בזמן הזה, כמו שאומרים א ָ ה נּ ָ ד ְ ג ֶ ם נ ֵ לּ ַ שׁ ֲ ה' א ַ י ל ַ ר ָ ד ְ בשירת ההלל: "נ ם ִָ ל ָ רוּשׁ ְ י י ִ כ ֵ תוֹכ ְ ית ה' בּ ֵ רוֹת בּ ְ צ ַ ח ְ מּוֹ, בּ ַ ל ע ָ כ ְ ל הּ:", ולכן מן הראוי היה לשיר ההלל ָ לוּי ְ ל ַ ה בשמחה קרוב לבית ה'. לצערנו הדבר לא מתאפשר בזמננו אבל צריך להודות ולהלל ולשבח על כל הניסים. ויזכינו ה׳ שנזכה לשוב ולשיר מזמור בחנוכת המזבח. לשליחת שאלות עבור שו"ת הר הבית: y.arabiet@gmail.com
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==