שביעי

21.12.18 | י"ג בטבת תשע"ט | 335 גיליון שביעי | 6 א ל י סה ר מדינה בפקק 90 צילום: פלאש צריך לגרום לאזרחים לחשוב פעמיים על נסיעה ברכב פרטי למרכזי הערים. תודבק מדבקה על כל רכב ובה לא יוכל אותו רכב להימצא בשלוש הערים הגדולות באותו יום. הקנס יהיה בעל ארבע ספרות על עבירה זו, למען יראו וייראו חנוכה האחרונ היה לא רק חג האורימ או חג המכבימ, אלא נו פ לו שמ נו פ - חג הפקקימ. נר שישי )חמישי לפנות ערב( היה אמ כל הפקקימ. חברימ טובימ יפ רו לי שנ יעה של חמש דקות בדרכ כלל בתל אביב, למשל משיכונ דנ עד לצומת (, נמשכה 5 הכפר הירוק )יציאה לכביש שעה! תחברו חג, עמ ימי עבודה כמעט מלאימ, הצגות לילדימ מ ביב לשעונ בתל אביב רבתי - וקיבלתמ את ישראל עומדת. חנוכה חלפ לו אבל הפקקימ עדיינ עמנו. אמ לא תצא לעבודה עמ זריחת החמה אתה תשקע ברכבכ. אחר הצהריימ משלוש עד שמונה לערכ מצב הזחילה חוזר ותוכנת הניווט 'ווייז' במצב קרי ה. נכונ לאמצע נעימ על פי ההערכות בכבישי ישראל 2018 מיליונ)!( מכוניות פרטיות, משאיות 3.5 ואוטובו ימ. הצפיפות בכבישי ישראל היא חריגה בכל השוואה בינלאומית. עומ המכוניות הפרטיות, המשאיות והאוטובו ימ על כל קילומטר כביש בארצ גבוה פי לעומת הממוצע במדינות החברות ב- 3.5 בהשוואה למדינות הדומות 7 ופי ,OECD לנו ברמת התפתחות כמו או טריה ופינלנד. . מאז, 2014- נתוני הצפיפות נכונימ ל על פי תרשימימ שהציגה קרנית פלוג בטק בכנ ת, גדל מ פר המכוניות הפ אחוז ושטח הכבישימ רק 17- רטיות ב בחמישה אחוז, למרות העבודה הברוכה של משרד התחבורה בראשותו של השר ישראל כצ. הצפיפות הוחמרה וכנראה עוד תוחמר כי העתיד נראה עגומ יותר: רמת המינוע בישראל היא עדיינ נמוכה מכוניות 315) ביח למדינות המפותחות במ 500- תושבימ לעומת כ 1000 לכל דינות המפותחות(. לפיככ, הגידול בציי הרכב יימשכ. העלייה ברמת החיימ במג זר הערבי לדוגמא, גורמת לעלייה בקצב מואצ של רכישת הרכבימ. ואמ חשבנו שהצפיפות בכבישימ לפחות תקטינ את תאונות הדרכימ, אז באו התאונות המח רידות האחרונות לטפוח על פנינו. בר פלוצקר, הפרשנ הכלכלי של 'ידיעות אחרונות', כתב לאחרונה ש"הצפיפות הגדולה נובעת מריבוי המ שאיות והטנדרימ. ה יבה: מיעוט רכבות משא, הממלאות תפקיד חשוב בשינוע חורות במדינות המפותחות. בישראל מה 8 צפיפות הרכבימ הכבדימ היא פי ממוצע במדינות המתפתחות! בישראל לא הושקעו כ פימ בחיבור נכונ ונוח של מ ילות הרכבת לא לנמלי הארצ, לא לאזורי התעשייה ולא למרכזי הערימ. אז הכל מובל במשאיות ובהנ בלבד". גמ הרכבת הכללית במצב נואש, ולא בכדי התפטר השבוע מנכ"ל הרכבת. הרכבת הקלה בגוש דנ היא אמצעי תחבורה מו גבל מאוד שייעודו להשלימ את הרכבת התחתית. ועדיינ, טוב תעשה מדינת ישראל אמ תתעורר עכשיו )אני קצת נאיבי זה לא יקרה לפני הבחירות( ותגרומ לאזרחימ לחשוב פעמיימ על נ יעה ברכב פרטי , כחלק ממשבר 1974- למרכזי הערימ. ב הדלק העולמי, הוטלה הגבלה על רכבימ בישראל יומ בשבוע. מדבקה היתה על המכוניות עמ ציונ היומ בו לא יכולת לנ וע. דבר דומה צריכ לנהוג כעת. תודבק מדבקה על כל רכב ובה לא יוכל אותו רכב להימצא בשלוש הערימ הגדולות )תל אביב, ירושלימ וחיפה( באותו יומ. הקנ שקלימ 1000) יהיה בעל ארבע פרות לפחות( על עבירה זו - למענ יראו וייראו כאשר האחריות תהיה מוטלת על פקחי הערימ. אולי זה יגרומ ליותר אנשימ לנ • וע יחד לעבודה, ובא לציונ גואל. elisahar16@gmail.com לת גובות: ………

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==