שביעי
שביל עם ישראל ק"מ של נוף גלילי ירוק, בהם 120 'שביל הסנהדרין' מציע מאחורי • נחשפים חייהם וקורותיהם של חכמי ישראל באזור המיזם עומדים אב ובנו: "כאן התרחשה עיקר העשייה היהודית" "אתה הולכ בשביל ונפגש עמ אקטיבי טימ שהש פיעו לעומק על העולמ היהודי - בעשייה רבנית, בעשייה ציונית לפני קומ המדינה, בעשייה ביטחונית. השביל עו ק גמ בתרבות המחלוקת וברב-תרבותיות, ב יפורימ של מרד ושל שלומ, כשהרעיונ הוא להראות בשטח את מה שההולכימ בשביל מכירימ מהמקורות וה פרות". ככ ( את המיזמ שהוא מוביל, 'שביל 32) מ ביר יאיר עמיצור ק"מ של נופ גלילי ירוק ומרהיב, במ 120 - ' ה נהדרינ לול שמתחקה אחר התחנות במ ע של ה נהדרינ בגליל בימימ שלאחר חורבנ בית המקדש. מאחורי השביל עומדימ אבא ובנ. ד"ר חגִי עמיצור (, חוקר ארצ ישראל ומנהל המרכז לחקר הגליל. 60) הוא הגה את הרעיונ. והמבצע בפועל הוא בנו יאיר, ארכיאולוג נפת הגליל המזרחי וטבריה ברשות הע תיקות. "יש בינינו גמ חילוקי דעות לפעמימ", מודה יאיר, "אבל לשנינו מטרה משותפת: לפתח את הגליל ולחשופ אותו לקהל הרחב". "זו חוויה מרגשת כשהבנ שלכ מגשימ לכ את החלומ", שנימ חלמתי להוציא את פרות 20 מו יפ חגי. "במשכ חז"ל מארונ ה פרימ ולקחת אותה לשטח, אל המר חב שבו הכל התרחש. אנחנו לוקחימ את חכמי ישראל, התנאימ והאמוראימ, את הדמויות עצמנ ואת האמירות והערכימ שלהנ, ומחברימ אותמ לחוויה של הלי כה במקומ שבו אותמ חכמימ חיו. הרעיונ הזה ה תובב אצלנו בבית במשכ שנימ, והבנ שלי ורשות העתיקות הפכו אותו למציאות". השביל מחולק לחמישה מקטעימ - מבית שערימ לאושא, ומשמ ליודפת, לציפו רי, לארבל ולטבריה - שכל אחד מהמ מוקדש לערכ חז"לי נבחר. 150 לאורכ המ לול מפוזרות אבני דרכ, ועליהנ אמירות ור עיונות של החכמימ שפעלו בגליל. את השביל מלווה אתר אינטרנט שמאפשר לכל אחד ל ייר בעצמו וללמוד יותר על פועלמ והערכימ שהנחילו, ובעתיד גמ לצפות ב רטונימ שיציגו קטעימ מומחזימ מחיי חכמי ה נהדרינ בגליל. אלף מתנדבים צעירים 12 "השביל הוא מיזמ חינוכי וקהילתי", אומר יאיר, "וב אלפ בני נוער 12- שנה האחרונה התנדבו אצלנו יותר מ בפריצה ו ימונ של השביל. חשוב לי שכל בני הנוער יכירו את השביל ואת המורשת הגלילית שהוא מביא. אני רוצה שהמ יבינו שכאנ התרחשה עיקר העשייה היהודית, ושהגליל היה משמעותי יותר אפילו מירושלימ ומיבנה. המ ורות שלנו, נו ח התנ"כ, הניקוד שבו אנ חנו משתמשימ, המצוות שלנו ואיכ שאנחנו נראימ היומ כיהודימ - הכל התקבע בגליל, בתקופה שבה ישבה פה ה נהדרינ. זו תקופה שיש לה השפעה ישירה על חיינו עד היומ, והיא מזכירה את תקופתנו גמ מבחינת המ חלוקות וה יעות שהיו אז בתוכ העמ היהודי. יש לנו הרבה מה ללמוד מהמ איכ לנהל את המחלוקות בינינו". "אנחנו גמ מבצעימ חפירות בנקודות שונות לאורכ הדרכ, ומחפשימ שרידימ פיזיימ של ה נהדרינ. כרגע אנחנו חופרימ באושא וכבר מצאנו מבנה ציבור מה תקופה המתאימה, אבל החלומ שלי הוא למצוא משהו נהדריני מובהק, כתובת עברית למשל". "יהודה ושומרונ המ ערש התנ"כ", מ כמ חגי, "אבל הגליל הוא ערש העמ היהודי, המקומ שבו עוצבו המשנה והתלמוד שמנחימ את חיינו עד היומ. יש עשרות טיולימ בעקבות התנ"כ, אבל כמעט שאינ טיולימ בעקבות חיי הח כמימ בגליל. 'שביל ה נהדרינ' משתדל • למלא את הנישה הזאת". "יש לנו מה ללמוד מאז איך לנהל את המחלוקות בימינו". מטיילים צעירים בשביל הסנהדרין המסורת, נוסח התנ"ך, הניקוד שבו אנחנו משתמשים, המצוות שלנו ואיך שאנחנו נראים כיהודים - הכל התקבע בתקופת הסנהדרין בגליל. יש לתקופה הזו השפעה על חיינו עד היום אליהו גליל י הד ו ת ד"ר חגי עמיצור 18.01.19 | י"ב בשבט תשע"ט | 339 גיליון שביעי | 18 חלום משפחתי. יאיר עמיצור
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==