שביעי

22.03.19 | ט"ו באדר ב' תשע"ט | 348 גיליון שביעי | 14 אליהו גליל קה י לה רבימ חצו את שביל ישראל לאורכו ולרוחבו, אבל ,(36) כמה אנשימ יכולימ להתהדר בהישג של אייל כהנ הק"מ מדנ ועד אילת על 1,000 ימימ גמא את 12- שב גווי? "התכנונ המקורי שלי היה לעשות את השביל ברגל או באופניימ, אבל המ ע ברגל התבטל כי בדיוק התחתנתי, והמ ע באופניימ ירד מהפרק כשנולדה בתי הראשונה", הוא צוחק. ככ נולד הרעיונ המקורי. כהנ, בעלי חברת ' גו - יורי גווי', ידע ש וללת הכלי מ פיקה לנ יעה של ק"מ בלבד, ונאלצ לתכננ את המ לול בדקדקנות 20 ולהחליפ בינ שישה לשמונה גווי'ז בכל יומ. "זה היה כמו מירוצ שליחימ", הוא מתאר. "לכל אורכ הדרכ ליווה אותי איש הלוגי טיקה שלנו אלירנ תשובה שאליו שידרתי את המיקומ שלי אחת לכמה דקות. בנקודות שנקבעו מראש נפגשנו כדי להחליפ גווי. עשינו עצי רה לרגע, שתינו קפה יחד ומיד המשכתי הלאה. רכיבה על גווי במשכ יומ שלמ היא לא דבר פשוט, והיו ימימ שבהמ נ עתי מהזריחה ועד חצות הלילה, כמעט בלי הפ קה. אני לא יודע אמ הלכתית זה הכי תקינ, אבל גמ היו פעמימ שהתפללתי מנחה על ה גווי". במ ע היו גמ רגעי שבירה: "נכנ תי לציר בוצי ומלא בולדרימ שהתברר כבלתי עביר. הייתי כבר גמור, ק"ג לאורכ חלק 60 אחרי שמשכתי את ה גווי ששוקל מהדרכ, ואז גיליתי שאיבדתי את שלט ההפעלה של הכלי... הייתי תקוע במקומ שאינ אפשרות להגיע אליו, לא ברכב ולא ברגל. היינו שמ רק אני והקדוש ברוכ הוא. אמרתי את הנו ח של 'אמר רבי בנימינ', ואחרי כמה דקות פתאומ מצאתי את השלט הקטנטנ מבצבצ בינ השיחימ. "היופי של המ ע הזה מגיע בכלל מהאנשימ", הוא מפתיע. "פגשתי את עמ ישראל במלוא תפארתו. פעמ אחת נתקעתי בעלייה מטורפת, והגיע חוואי שנזפ בי על שנכנ תי לשטח שלו, אבל אחר ככ גמ עזר לי וחילצ אותי. פעמ אחרת, בערב שבת, נתקע לנו טנדר הלו גי טיקה בבוצ עמוק עד שכבר חשבנו שנישאר לעשות שמ שבת - ולפתע הגיע בחור מעולי אתיופיה שמשכ אותנו עמ הג'יפ שלו, והצלחנו להגיע בזמנ לכני ת השבת. פעמ נו פת, איש הלוגי טיקה שלנו פגש במ קרה באמצע הלילה בעל בית קפה מזיכרונ יעקב. הוא התלהב מהמ ע והחליט שהוא מחכה לי עמ קפה חמ ועוגיות טריות". "להתאים לכולם את שביל ישראל" המ ע ב גווי בשביל ישראל נועד גמ להעלאת המו דעות לצורכ בהנגשת השביל לבעלי מוגבלויות. ה ניפ הישראלי של הבנק השוויצרי 'היפו- ווי ' נתנ ח ות למ ע, ותמכה בו גמ חברת ' גווי ישראל'. אבי למה, מנכ"ל הבנק: "אני ואייל מכירימ עוד מילדות מהשכונה בנתניה. מציאת השבילימ החלופיימ נותנת מענה הולמ לנגישות לשביל שהוא שביל לאומי, לכנ החלטנו לע זור לאייל להעלות את המודעות לככ שחציית השביל צריכה להתאפשר לכולמ". כהנ: "במשכ שבעה חודשימ עברנו על המפה של השביל, ולכל נקודה שלא הייתה נגישה יצרנו ציר עוקפ, צמוד ככל הניתנ לשביל המקורי. חברנו לשתי עמותות, בית הלוחמ ובית השאנטי, ופגשתי את האנ שימ שלהמ באמצע הדרכ. כשהגעתי לטיילת של נתניה, נכי צה"ל, חלקמ קטועי רגליימ, 20- חיכו לי שמ כ שרכבו על גווי וליוו אותי. במצפה רמונ פגשתי את הנערימ של בית השאנטי ורכבנו יחד. ה גווי מאפשר לאנשימ להגיע למקומות שאליהמ המ לא יכולימ להגיע • ברגל. זה היה קשה, אבל מ פק". "כמו מירוץ שליחים". כהן בשביל ישראל היופי של המסע מגיע מהאנשים. פעם נתקעתי בעלייה מטורפת, והגיע חוואי שנזף בי על שנכנסתי לשטח שלו, אבל אחר כך גם עזר לי וחילץ אותי ק"מ - בשביל הנכים 1,000 אייל כהן יצא למסע ייחודי להעלאת המודעות להנגשת שביל החלפות מכשיר ביום, 8-6 , ימים על סגווי, מדן ועד אילת 12 • ישראל תפילות בזמן נסיעה, שקיעה בבוץ וסיפור על שלט שהלך לאיבוד צילום: אודי גורן

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==