שביעי
29.03.19 | כ"ב באדר ב' תשע"ט | 349 גיליון שביעי | 20 90 צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש אליהו גליל ח י נ ו ך "שיתפתי את הר"מ בבעיותיי, והוא הלך וסיפר אותן לאחרים" תלמידים שהתמודדו עם בעיות שונות, בהן משיכה לגברים, וסמכו על אנשי החינוך - הופתעו לגלות שסודותיהם הועברו לראשי ישיבות, למקומות הם דורשים שגם רבנים יחויבו בחיסיון • עבודה ואף להורי הארוסות שלהם , יפר בשיעור א' במשתה 24 כאשר ג', כיומ בנ הפורימ לר"מ שלו על בעיה אישית שעמה התמודד, "בעיה שרק המשפחה הקרובה שלי ידעה עליה", הוא לא שיער מה יהיו התוצאות. הר"מ המליצ לו על טיפול והוא עמד בו בהצלחה, אבל כעבור שנה וחצי, כשהכיר אישה והמ החליטו להתאר , הר"מ החליט להעביר את המידע הח וי להוריה. "אפ אחד לא אמר לי כלומ ולא ביקש את רשותי. אחרי יומיימ, המשפחה שלה ביטלה את האירו ינ. זו הייתה נקודת שבר. שאלתי את ראש הישיבה איכ אתמ מגלימ מידע אישי וח וי, אבל הוא רק גיבה את הר"מ". בהמשכ, אחרי שכבר יימ את לימודיו, הכיר צעירה נו פת: "ההורימ שלה התקשרו לישיבה כדי לקבל המ לצה, והפעמ לא רק יפרו על העבר שלי, אלא הו יפו שלדעתמ הטיפול לא היה מוצלח ושהמ לא רואימ בי בוגר שלהמ - וזה אחרי שעברתי שמ בהצלחה שלושה מבחני רבנות". (, תלמיד בישיבה אחרת, יפר 25) ' ג' אינו היחיד. א לרב שלו על ההתמכרות שלו לגלישה באתרימ מפוק פקימ, והמידע האינטימי הפכ לנחלת הצוות החינוכי, כולל ראש הישיבה. ,22 ( דלפ הלאה: "בגיל 30) גמ ה וד של נריה כהנ מיד אחרי ש יימתי את הלימודימ בה דר, התקבלתי כמדריכ בישיבה תיכונית מוכרת. כשהתברר שאחד הת למידימ שלי הוא בנו של רב מישיבת הה דר, שמחתי. אותו רב לימד בישיבה רק שנה אחת, אבל היה לנו חיבור טוב ושיתפתי אותו בכל מה שעבר עליי באותה תקופה, ובינ היתר במשיכה שלי לגברימ שאיתה הת מודדתי אז. פגשתי בו ביומ פתיחת הלימודימ, דיברנו קצת, אבל כעבור שעתיימ הוא התקשר אליי ואמר: 'אל תכע , הלכתי לראש הישיבה ו יפרתי לו את כל מה שאני יודע עליכ'". "לא הצלחתי אפילו לדבר, ואיכשהו ניתקתי את השיחה", מ פר כהנ. "התיישבתי על המיטה ולא הפ קתי לבכות. עזבתי, וכעבור יומיימ התחלתי להרגיש רע, התעלפתי ואושפזתי לכמה שבועות בלי שהצליחו לאבחנ מה יש לי. אני ידעתי ולא העזתי להגיד לאפ אחד: כשמישהו מ פר לאחרימ מידע כל ככ אישי עליכ, זה פוגע מאוד. זה מצלק". יש לזה פתרונ? "הכשרה מתאימה ואפילו תמיכה וייעוצ לרבנימ שעובדימ עמ תלמידימ כל ככ צעירימ, שעדיינ לא גיבשו את זהותמ. כמו שלצוות רפואי א ור לחשופ מידע של מטופלימ, צריכ להיות חי יונ גמ לצוותימ חינוכיימ. אמ אותו אדמ לא פגע פגיעה חמורה באחר, אינ יבה שמצדיקה לגלות את ה ודות שלו. אמ הייתה אמנה מ ודרת, ה יפור שלי היה נגמר אחרת". ג' מ כימ: "צריכ מ מכ הנחיות שרבנימ יקראו ויח תמו עליו, ממש כמו שיש בתחומ של מניעת ההטרדות המיניות בעבודה. את ה יפור האישי שלי חשפתי כדי למנוע את הפגיעה הבאה. תלמידימ צריכימ לדעת שאמ המ י פרו פרטימ אישיימ, עלול להיגרמ להמ נזק". "קמה תוכנית ליווי והכשרה לרבנים" מאיגוד ישיבות הה דר נמ ר בתגובה: "אנו מצרימ על עוגמת הנפש שנגרמה לבחורימ. רבני הישיבות מהווימ כתובת ומשענת לתלמידימ באינ פור נושאימ וקשיימ, ומארג עדינ זה חיוני להתפתחותמ והצלחתמ של התלמידימ. מתוכ רצונ לתת את המענה הטוב ביותר לתלמידימ, תוכ שמירה על פרטיותמ, מתקיימת בימימ אלה תוכנית ליווי והכשרה מקצועית לצוות החינוכי בישיבות הה דר, בה מוענקימ לרבנימ כלימ מקצועיימ ל יוע ואפשרות להתייעצ ולשתפ מידע חיוני עמ גורמי • מקצוע מו מכימ ורלוונטיימ בלבד". תלמידי ישיבת הסדר בבית המדרש. למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה "אף אחד ג': לא אמר לי כלום ולא ביקש את רשותי. המשפחה ביטלה את האירוסין, וזו הייתה נקודת שבר. ראש הישיבה רק גיבה את הר"מ" נריה כהן
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==