שביעי

בלי שינה לי ולרבותיי, כולל שלושה ימימ של מחלה שבאה בעקבות כל ה יפור. זה כואב לי עד היומ, למרות שאני יודע שעשיתי את הדבר הנכונ”. וכש מוטריצ' מדבר על רבותיו, הוא מתכוונ בעיקר לשניימ. ”לפני הכל, אני הבנ של אבא שלי”, הוא אומר. אביו הוא הרב אבי מוטריצ', רב היישוב בית יתיר ור”מ בישי בת ניר בקריית ארבע. ”הוא עיצב את כל השקפת העולמ שלי. אנח נו מדברימ הרבה בטלפונ ונפגשימ פעמ בשבוע ללמוד גמרא. אבא לא אומר לי מה לעשות, אלא עוזר לי ללמוד את ה וגיות ולחשוב עליהנ בצורה נכונה. את ההחלטה המעשית אני מקבל”. הוא מרבה להתייעצ גמ עמ רבו, ראש ישיבת קדומימ, הרב יצחק בנ שחר. ”גמ אבי וגמ הרב יצחק המ אנשימ פשוטימ וענווימ. ההבדל הוא שאבי מעשי יותר, והרב יצחק נותנ ברות רוחניות מתוכ עולמ בית המדרש. אני נדרש להפוכ את האידיאלימ הללו למציאות המעשית. פעמימ רבות היא רחוקה מהמציאות האידיאלית. אני גר ליד הישיבה, יוצא משמ בבוקר וחו זר בערב, שומר על קשר הדוק עמ שני הרבנימ שלי, נאמנ לתורה, לדרכ ולחזונ”. ייתכנ שבקרוב תתמנה לשר. יש  הבדל בינ בצלאל של היומ לבצלאל של פעמ? ”יש לי אותו אופי ג'ינג'י, חוצ מהשערות לבנות. להתבגר וללמוד זה דבר טבעי. לכל משבצת יש כלי עבודה אחרימ. לא השתניתי, אלא שיניתי את דרכי הפעולה, וזה עבד. העברתי הכי הרבה חוקימ בכנ ת האחרונה, שהייתה הראשונה שלי. לא עמודימ, פשוט 300 כתבתי מצע של ירדתי למגרש והתחלתי לשחק. הכ נ ת היא מגרש של פשרות, בליעת צפרדעימ ושיתופי פעולה. ”הייתי שלושה שבועות בצינוק, בכלא שקמה”, הוא נזכר בימי 7 אגפ ההתנתקות. ”שמ הבנתי שאנחנו צרי כימ להתכווננ להנהגה. ראיתי איכ שנה נמחק בשבוע. 30 מפעל חיימ של ככה הקמנו את תנועת רגבימ )המת עדת פעולות בלתי חוקיות של ערבימ באדמות המדינה; א” (, ומכאנ הכני ה לכנ ת. אני לא רוצה שעשיית הציונות הדתית תהיה רק בשטח, אלא גמ בצ מתי קבלת ההחלטות”. צריך לטלטל את צה”ל מתי בעצמ החלטת שאתה פו  ליטיקאי? ”כל מה שעשיתי היה במקרה”, מחייכ מוטריצ'. ”הייתי אברכ בי שיבה בקדומימ, והרב יצחק ביקש ממני לנהל את הישיבה. גמ רגבימ קמה במקרה, והיומ זו תנועה מש פיעה. הגעתי לכנ ת בהחלטה של שבועיימ. תמיד הייתי פעיל, אבל לא הייתי חבר מרכז המפלגה. התמודדתי, החברימ עזרו, וברוכ השמ נכנ תי”. נ קת במדדי הפופולריות.  ”הייתה לי יעתא דשמיא בלתי רגילה, כי ברחתי מקרדיטימ ובכל זאת זה בא. זו עבודה על המידות. במהותי אני בנ כפר, ועדיינ, צריכ לברוח מהגאווה, לא להתפתות למו תגימ וחליפות יוקרה, לא לישונ במ לונות, לא לקבל מתנות”. מה יהיו הקווימ האדומימ שלכ  בממשלה? ”שיח הקווימ האדומימ הוא שיח פופולי טי וילדותי. יש קווימ אדו מימ, אבל לא מנהלימ ככה מו”מ. הממשלה האחרונה, לדוגמה, לא הר ה יישובימ ולא הקימה מדינה פל טינית, אבל בג”צ פגע במדי ניות שלנו. המדינה עשתה הכל כדי לא להרו , אנחנו עשינו הכל כדי לא להרו , וגמ הקמנו יישובימ חלופיימ. מה יכולנו לעשות? לפרוש? היינו נותנימ לבג”צ פר נו פ”. במשכ כל הקדנציה, מוטריצ' היה הח”כ הכמעט יחיד שהעז להתעמת עמ צה”ל והרמטכ”ל ביב המהלכ ל גירת ענפ תודעה יהודית ופתיחת הגדודימ המעורבימ. ”אי אפשר לדבר על רוח הלחימה ועל הבעיות בצה”ל מבלי להישיר מבט למלחמת התרבות שיש בו”, הוא טוענ. ”נפתלי ברח מה וגיה הזו ולא רצה להיאבק על תודעה יהודית, על הפגיעה ברבנות הצבאית, על הרוח היהודית, על גורמ התבו ת נות, הוצאת מכוני השמאל שמחנכימ דורות של מפקדימ בכירימ על י ו דות של פו ט מודרנה, שהמ ההפכ מציונות וממ ירות נפש”. מה הפתרונ לבעיות הללו?  ”כדי לשנות צריכ לטלטל את צה”ל, כי יש כאנ כשל ערכי, וזה מוליד כשלימ מבצעיימ כתפי ה. אמ נפתלי ירצה להיות שר הביט חונ, הוא יצטרכ לטפל בפמיניזמ, באינדיבידואליזמ, בתפי ה של שני נרטיבימ. צריכ לשנות את התפי ה - איכ מחנכימ את המפקדימ, מה המ מדינה יהודית, מו ר יהודי, וערכימ יהודיימ. זה הב י . לנפתלי לא היה אומצ להתע ק ב וגיות הללו, הוא פחד להיתפ כדתי ומגזרי. בכל פעמ שהייתה ביקורת על הצבא - הוא התייצב בצד השני ותקפ את הרבנימ • והארגונימ שביקרו את צה”ל”. "לא השתניתי, רק דרכי הפעולה שלי השתנו". עם השר אורי אריאל ההתמודדות מול אורי אריאל הייתה הכי קשה עבורי. הוא לא היה יריב, אלא שותף ומורה. התהליך לווה בהמון התלבטויות, התייעצויות ולילות בלי שינה. זה עדיין כואב, למרות שעשיתי דבר נכון צילום: אלישיב לויתן שיח אידיאולוגי. ח"כ זנדברג צילום: הדס פרוש, 90 פלאש 05.04.19 | כ"ט באדר ב' תשע"ט | 350 גיליון שביעי | 36

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==