שביעי

05.04.19 | כ"ט באדר ב' תשע"ט | 350 גיליון שביעי | 38 מראש ההר למסירת שמות לתפילה בהר | ירושלים 57104 ת.ד המדור בחסות ישיבת הר הבית ……… www.temple-mount.co.il | 0 73-22-11-552 ולתרומות: טלפון ישיבת הר הבית Yeshivat har habait לקראת הבחירות, עו"ד בן גביר • ד"ר בן ארי עלה להר עם בנו לכבוד גיוסו לצה"ל נרשמת עלייה באחוז העולים מדי שבוע • מתחייב להילחם על הר הבית עו"ד איתמר בן גביר הר הבית שלי / ש"ח. 56,000 זה הסכום שנפסק לטובתי בתביעה אותה הגשתי נגד הוואקף המוסלמי, לאחר שאנשיו נצמדו לקבוצת היהודים עימה עליתי להר הבית, בניגוד לחוק. לאחרונה היינו עדים להידרדרות נוספת בריבונות היהודית בהר: עשרות אלפי ערבים, בחסות הוואקף, פרצו למתחם שער הרחמים שהיה סגור במשך שנים בצו. במקום לסלקם מהמקום מיידית ולשדר תקיפות לאומית, המשטרה התקפלה ואפשרה את המשך שהייתם במקום. זהו רק סימפטום למדיניות הבזיונית של ממשלות ישראל לדורותיהן בהר הבית. הוואקף מנהל את המקום, ועל כל צעד ושעל אותו מבקשת המשטרה לעשות מבקשת הממשלה אישור מהירדנים. אחזור לראשית דבריי: לאחר שבעבודתי כעורך דין התאמצתי לפעול כנגד הוואקף, כעת אני מגיע לעשות זאת מהכנסת. אני מתחייב לפעול ככל יכולתי כדי להביא לכך שמהוואקף ינטלו כל סמכויות הניהול במקום, ולכך שתושב למקום הריבונות היהודית במלואה. אני מתחייב לכך שהמשפט ההיסטורי 'הר הבית בידינו' שוב יקבל תוקף. עזרו לי, הצביעו 'טב' כדי שאעזור לעם ישראל. ישיבת הר עציון בהר הבית עשרות מתלמידי ישיבת הר עציונ עלו ראש ברוכ גיגי הרב להר הבית בראשות , בעלייה מרגשת הרב יצחק לוי הישיבה ו מאוד שארכה כשעתיימ וכללה ה ברימ, דברי תורה ותפילות. מתגייסים ועולים יהודימ עלו בשבוע שעבר להר הבית 355 כהלכה, וביניהמ מתגיי ימ חדשימ שהתפללו להצלחתמ ולחזרתמ לשלומ. בשם הגזענות אשר נפ ל מלהתמו ד"ר מיכאל בנ ארי דד לכנ ת בגלל 'גזענות', כביכול, עלה עמ בנו שהתגיי . המ עלו בקבוצה מאובטחת לבני הגזע היהודי בלבד, ונאלצו לראות כיצד שאר הגויימ מ תובבימ בו בחופשיות. רק למו למימ מותר להשתחוות )אחוריהמ להיכל ה' ופניהמ למכה( ולהתפלל בגלוי. ההפליה הגזענית נעשית בח ות ה'נאורימ' שפ לו אותו בגלל ה תה לגזענות. מ ובכ מדי בשבילכמ? כנראה שאינכמ יכולימ להתמנות עדיינ לשופטי בג"צ. יום הבחירות ביומ שלישי הקרוב, לפני או אחרי ההצב בוחרימ במקומ אשר עה, עולימ להר הבית. . בחר ה' שו"ת הר הבית הרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש וראש ישיבת המקדש תפילה במניין בכותל או שאלה: תפילת יחיד בהר הבית, מה עדיף? על חשיבות התפילה במניין תשובה: כותב הרמב"ם בפרק ח' מהלכות תפילה: "תפילת הציבור נשמעת תמיד, ואין הקדוש ברוך הוא מואס בתפלתן של רבים. לפיכך... לא יתפלל ביחיד כל זמן שיכול להתפלל עם הציבור". הגמרא בברכות ז, ב, כותבת, שרב נחמן לא טרח לכנס מניין בביתו כשנבצר ממנו להגיע לבית הכנסת. כלומר, מדובר במצווה לכתחילה. עם זאת, קובעת הגמרא בפסחים מו, א, שיש לאדם לחפש מניין בסביבתו עד שיעור מיל. לעומת זאת, התפילה במקדש יש בה שתי מצוות עשה מן התורה, ראה 'ספר המצוות' )עשה ה( שכתב הרמב"ם: "אמרו חכמים: 'מנין לעיקר תפילה בתוך המצוות? – 'את ה' אלהיך תירא ואותו תעבוד' )דברים ו, יג(. ואמרו )מדרש תנאים(: 'עובדהו במקדשו... להתפלל בו ונכחו, כמו שבאר שלמה, 'והתפללו אליך בבית הזה'". מצוות 'ומקדשי תיראו' )ויקרא יט ל( מבוארת בתרגום ירושלמי השלם )ויקרא כו, ב( שענינה: 'ובבית מקדשי תהוון מצלין בדחלתא', כלומר: ללכת אל בית המקדש ולהתפלל שם ביראה. כך גם כותב הרמב"ן )בהשגותיו למצוה ה( וכך גם ב'ספר החינוך' )מצוה צה, ומצוה רכא(. וראה 'מדרש הגדול' )דברים לג, יב(: "אמר הקדוש ברוך הוא: איני בונה מקדש אלא שיתפללו לפני בתוכו". נמצא להלכה, שהמתפלל בחצרות המקדש מקיים שתי מצוות עשה: 'עובדהו במקדשו' ו'מורא מקדש''. מעתה ברור, שתפילת יחיד זו – כתפילת חנה במשכן שילה - עדיפה על פני תפילה במניין בכותל או בבית כנסת. עם זאת, הדבר הקובע זו הכוונה, כי תפילה בלא כוונה כגוף בלי נשמה. ומי שחושש שתופרע תפילתו בהר הבית מפני אנשי הביטחון, ויודע שיוכל לכוון יותר בבית כנסת - עדיפה תפילה בבית הכנסת ובמניין. לשליחת שאלות עבור שו"ת הר הבית: y.arabiet@gmail.com

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==