שביעי
י ע ל שב ח yaels@shvii.co.il …… … מלכה מבחירה אני מתפעלת מבחירתך, מדבקותך בקודש, למרות שלא היית צריכה. לא סתם הקב"ה בחר בך להיות אם למלכות דוד. רק ככה צריכה לקום מלכות מפוארת. מתוך בחירה בעפר כדי לחסות תחת כנפי השכינה תייכ אלו יובילו את משפחתכ למלוכה. אילו הבנת שאת הופכת לחלק כל ככ משמעותי בחיינו, בחיי העמ היהודי. אילו היית יודעת מה יוקר וכבוד היה מקבל יפורכ יותר משלושת אלפימ שנה לאחר מכנ, ברור לי שהיה קל לכ יותר. אבל לא ידעת. וגמ לא חיפשת לדעת. עשית זאת מבלי להבינ, מבלי לחפש יבות או תשובות למשיכה הזו שלכ, לבחירות שלכ, לוויתורימ שלכ. לא תמ הקב"ה בחר בכ, להיות אמ למלכות דוד. לא תמ את מכולנ, את שצמצמת מחייכ המפוארימ והמוארימ. כי ככה. רק ככה צריכה לקומ מלכות מפוארת. מתוכ בחירה בעפר, מתוכ בחירה בשאול התחתיות הגשמי. מתוכ ויתור על יוקרה והדר כדי לח ות תחת • כנפי השכינה. אני מדמיינת את חייכ הנוחימ רות. והנוצצימ, רגע לפני שבחרת לשנות אותמ לכיוונ אחר לגמרי. מדמיינת את חדרכ בארמונ, את הווילונות המאירימ, השטיחימ הצבעוניימ, את משרתייכ הנאמנימ, בגדייכ היפימ והמלכותיימ, מדמיינת את דר יומכ האצילי והמ כובד, את השפע הרב ש ביבכ, את חיי העושר והשפע. מדמיינת אותכ מטיילת בגני ארמונ מואב, בוודאי לא ידעת דאגה בחייכ, בוודאי חיית מבלי להכיר בל או רעב. גמ את חתונתכ אני מדמיינת, פאר והדר, הרבה שמחה הייתה שמ. שמחה והוללות, משקאות ומאכלימ שונימ ומג וונימ, ביד רחבה ופתוחה, שמלתכ הלבנה לבטח נתפרה על פי מידתכ האצילית וכנ הכתר שחבשת לראשכ וכל תכשיטייכ. אינ לי פק שהיית מוקפת באוהבייכ ואהובייכ, אינ לי פק שבחירתכ להינשא לבנו של עשיר יהודי הביאה את חתונתכ לפר ומ ועניינ בעולמ בו חיית. איכ ה כמת לוותר על כל זה? איכ, מיד אחרי מות בעלכ לא ברחת בחזרה לביתכ בארמונ? איכ הצלחת להתעלות ולעזוב את כל זה? איכ זיהית את האור בנעמי, בתוכ האפלה הגדולה בה היא הייתה? ואיכ, לא אבינ, איכ אפילו כשהלכת אחריה, התעקשת להיצמד אליה למ רות שהיא דחתה אותכ? איכ לא ויתרת עליה? וגמ כשערפה בחרה לוותר, איכ לא התפתית ללכת איתה? לחזור לביתכ, לעושר הרב, לנוחות ולמלוכה? האמ לא חשבת על העוני וה בל הצפויימ לכ, לא חשבת על השנימ הרבות של הרעב, של הדאגה לחמותכ, של הפחד מחיי החו ר? ומה עמ הבושה? ידעת באותו המעמד שאת גוזרת עלייכ גמ בושה ובדידות? גמ אחרי שכבר הצטרפת אליה. אחרי שכבר בחרת להצטרפ לעמה, לעמנו, האמ לא הרגשת שאולי עשית טעות? האמ לא חשבת על אמכ, על ביתכ אי שמ בערבות מואב? איכ את, בת של מלכ, בת תפנוקימ שגדלה ללא כל מח ור, איכ בחרת בחיי עוני מחפיר, איכ הצטרפת לאותמ המלקטימ מבלי להרגיש חרטה או לידה? מה ראית בה, בנעמי? מה ראית בחיימ העלובימ שנגזרו עליה בחזרתה לארצה? מה משכ אותכ אליה? ולב ופ, כשנעמי מ פרת לכ על בועז, האמ לא רצית לקומ ולברוח? האמ לא ראית ברגע ההוא בו התגנבת לביתו, ביזוי וזלזול מוחלט במי שהיית לפני הגעתכ לכאנ? במי שהיית מיומ היוולדכ? אני מתפעלת ממכ, מקריאתי עלייכ, ומהקשר של יפורכ לחג מתנ התורה שלנו. אני מתפעלת מבחירתכ, מדבקותכ בקודש למרות שלא היית צריכה. שי כולת שלא לדבוק בו. את הבנת זאת, הבנת מה משמעותה של קדושה זו. הבנת שאפילו רגע קטנ בעולמה של נעמי, שווה לכ כמו חיימ שלמימ בעולמכ הע שיר, אכ הריק וח ר התכלית במואב. אילו ידעת מתחילת המ ע שבחירו איור: מתוך ויקפדיה 07.06.19 | ד' בסיון תשע"ט | 358 גיליון שביעי | 12
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==