שביעי

12.07.19 | ט' בתמוז תשע"ט | 363 גיליון שביעי | 44 מראש ההר למסירת שמות לתפילה בהר | ירושלים 57104 ת.ד המדור בחסות ישיבת הר הבית ……… www.temple-mount.co.il | 0 73-22-11-552 ולתרומות: טלפון ישיבת הר הבית Yeshivat har habait מאות מקפידים לעלות • עליית הנערים הראשונה יצאה לדרך הרב יהודה שלוש על דרכו של אביו בנוגע להר הבית • בראשי חודשים איתן ברוך הר הבית שלי / שו"ת הר הבית כשאומרים לך 'בית ה' נלך', אתה שמח או עצוב? ברור שמח! אבל אם הבית חרב אתה עדיין שמח? זה כבר מורכב. משמח לפגוש את ה', להתקרב אליו, להתעלות למקום נשגב, קדוש, עליון. אבל אי אפשר להתעלם ולהתכחש למציאות. כואב לראות איך דורכים על אבא שלנו ורומסים את היקר לנו. אז בעלייתי להר אני בנפש חצויה: מתרגש ושמח, אבל בעיקר כואב ומיוסר. 3- ליד המלונות של שמעון הצדיק בני בן ה 1 השבוע נסענו לירושלים, ובכביש שאל אותי אם אנחנו בירושלים. עניתי לו שכן, והוא הצביע על המלון הגדול וקרא בהתרגשות: "וואי! אז הנה בית המקדש!". כל כך רציתי להגיד לו "תסתכל מאחור, במקום שהעשן מיתמר לשמים, הבניין הענק המואר, שם בית המקדש". כמה צובט זה להגיע אל מקום השראת השכינה ולקלוט שעדיין לא זכינו לבנות לה' בית, ולראות בעיניים שדווקא כאן יורקים לו בפנים. אבל הנחמה שבעלייה, שנותנת לי את הכוחות לצלוח את סערת הרגשות שצפה בכל פעם, היא המפגש שמעורר אותי לחשוב הלאה. הקירבה אל ה' מציתה בי תקווה, שאזכה לבוא לכאן על תקן אחר. אולי אני עכשיו באיזה סיור קבלנים, לדעת על מה עוד נשאר לי להתפלל, לדמיין איך אני משתתף בבניה החדשה, ממש כמו שמתואר בספר עזרא. כאן אני יכול ביתר קלות לשאת תפילה שאזכה לעלות למקום של רוממות רוח, של תכלית הבריאה, בית ששם ה' יינשא עליו. בתקווה שאוכל לשמוח באומרים לי בית ה' נלך. הרב יהודה שלוש, מרבני נתניה ראיתי שהרב עלה עם קהילתו שאלה: להר הבית. למה רבנים רבים מתנגדים לעלייה להר? מה הייתה דעת אביכם הרב דוד שלוש זצ״ל? והאם גם הוא עלה להר הבית? אבא זצ״ל כתב רבות על גבולות תשובה: הר הבית והעזרה בספרו 'בני עמי'. הרב עלה בעצמו למדוד את המרחק מכותל מערב לכותל מזרח, וגם דן בגבולות צפון ודרום של ההר. הרב דגל בעלייה להר הבית, ובעת שהרבנות הראשית קבלה החלטה לאסור אמר להם הרב שזו תהיה בכייה לדורות. ואנו רואים זאת היום. לצערנו הבעלות על ההר היא של הווקף, כי היהודים לא עולים מספיק ולא רוצים אחריות, אז הערבים מבינים שאפשר לדרוש את ההר לעצמם. וזה חילול השם גדול. הרב הדריך אותי בפלאפון איך ובאיזה מקומות מותר לעלות. הרב סובר שמותר לעלות להר עם נעלי עור כי זה כבוד המקום. ומה שאמרו בגמרא שאסור, זה בזמנם שהנעליים היו מלוכלכות מההליכה בדרך ארוכה בבוץ ובאבק דרכים. אבל היום הנעליים נקיות ומצוחצחות, וכבוד הוא להכנס כך בהר בבית. הרבנים המתנגדים, כמו כל דבר שאפשר להגיד אסור או מותר ישר אומרים אסור, בצירוף הנושא הפוליטי הצמוד אליו. אני קורא לקהילתי לעלות לרגל להר הבית, ולא להסתפק בכותל אשר מעמדו יותר כשל בית כנסת ביחס להר הבית. לשליחת שאלות עבור שו"ת הר הבית: y.arabiet@gmail.com עליית הנוער מיזמ חדש יצא לפועל השבוע בהר הבית והוא - הגשמת עלייתמ הראשונה של נוער הראל. עשרות בחורימ מישיבות תיכוניות עלו יחד להר הבית בטהרה, ופתחו את חו פשת הקיצ בקדושה ובתפילה במקומ אשר בחר ה'. בני הנוער עלו עמ חולצות אחידות שנ שאו את הכיתוב 'הר שהוא בית', והמ במגמת התרחבות והגדלת מעגלי העולימ בהר ה'. ראש חודש בקודש יותר ממאתיימ יהודימ עלו להר הבית כהלכה בשני ימי ראש חודש תמוז. המ זכו והגשימו את הנבואה "והיה מדי חודש בח דשו יבוא כל בשר". בינ העולימ היו ראשי הרב ישראל ישיבות, רמי"מ ותלמידיהמ. הרב שמואל , הרב יהודה קרויזר ו אריאל , ותלמידימ רבימ מי הרב דביר טל ו מורנו שיבת הרעיונ היהודי והמקדש. וחב אורי אריאל עוד עלו בראש חודש השר . יהודה גליק ו מיכאל בנ ארי רי הכנ ת לשעבר מחורבן לבניין בתשעת הימימ, ישיבת הר הבית והתנועה לכינונ המקדש מתכוונימ לצאת במבצע גדול 'הפעמ לא רק בוכימ - גמ עושימ', התרמה למענ הר הבית. עקבו אחרי הפר ומימ.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==