שביעי

09.08.19 | ח' באב תשע"ט | 367 גיליון שביעי | 20 שטח א ' // א ל י שע ב ן ק י מ ו ן benkimonelisha@gmail.com ……… בחודשים האחרונים, נוכח התגברות התאונות הקשות, התבצעו פעולות אכיפה תכופות, אבל הן לא שינו את המציאות הכמעט בלתי אפשרית שכל נסיעה בה היא סכנת נפשות התגברות התאונות הקשות, מנ ימ גמ במועצת יש"ע להילחמ בתופעה ומשתפימ פעולה עמ משטרת מחוז ש"י בעניינ. המשטרה מצידה, מבצעת פעולות אכיפה תכופות שכוללות מ פרימ א טרונומיימ של דו"חות, שלילת רישיונות והשבתת מכוניות שאיננ כשירות, אבל היעדר כוח אדמ ומ פר ניידות תנועה ביח לשטח הכבישימ הרחב, מייצר מציאות כמעט בלתי אפשרית שכל נ יעה בה היא כנת נפשות. לכאו המערכתי יש תופעות לוואי שגמ הנ מעכבות את הטיפול: בגלל שהנהגימ הפל טינימ שקופימ בעיני הרשויות בישראל, אז תאונות שבהנ מעורבות רק מכוניות פל טיניות איננ נכללות ב טטי טיקה. מלבד האכיפה שלא קיימת, מנ ימ בהתיישבות לפעול לשיפור התשתיות. כביש הטבעת בבנימינ שנפתח לאחרונה, הוא אחד כזה - כמו גמ עוקפ אל ערוב, עוקפ נבי אליא ואחרימ. אבל הפער שיש לצמצמ הוא אדיר ביח לכבישימ אחרימ בתוכ הקו הירוק. בחלק מהמועצות הבינו שמדובר באינטר ישראלי-פל טיני, והחלו בשיתופי פעולה גמ ברמה הה ברתית וגמ בני יונ לגיי כ פימ לשיפור התשתיות. לטענת ראשי הרשויות, המ אינמ זוכימ לשיתופ פעולה מצד הרשות • הפל טינית. א מ אתמ נוהגימ בכבישי יהודה ושומרונ, קחו בחשבונ שכל נהג עמ לוחית רישוי פל טינית - שחולפ על פניכמ או נמצא לידכמ בפקק - הוא שקופ. שקופ לרשויות. כלומר, רואימ אותו בכביש ועוצרימ אותו לביקורת, ואפילו שוללימ לו את רישיונ הנהיגה, אבל לא באמת. במ פרימ זה נראה מרשימ: רק ב ופ דו"חות תנועה, 639 השבוע האחרונ ניתנו מתוכמ של נהגימ 17) רישיונות 22 נפ לו כלי רכב הושבתו. אלא 12- פל טינימ( ו שמדובר באכיפה בלי שיניימ. במחוז ש"י של המשטרה, בצה"ל ובמינהל האזרחי אינ מערכ רישומ מאוחד שכולל גמ את בעלי הרישיונ הפל טינימ, אינ מעקב תעבורתי עליהמ, אינ הי טוריה של הרשעות, ובכלל אינ שומ תיעוד על אותמ נהגימ שמהווימ כשני שלישימ ממשתמשי הדרכ בכבישי יו"ש. בפועל, שוטר תנועה יכול לשלול רישיונו של נהג פל טיני, אכ הוא ימשיכ לנהוג באינ מפריע והפ ילה לא תופיע במערכות. חו ר האונימ זועק לשמיימ, נוכח העובדה שכבר לפני שנה וחצי התריע מבקר המדינה על הליקויימ. "משנת לא הוזנו למערכת 2016 ועד ינואר 2012 המשטרתית הממוחשבת פרטימ של יותר גזרי דינ שנפ קו במשפטי 8,000- מ תעבורה של נהגימ פל טינימ", כתב השופט בדימו יו פ שפירא בתחילת . "עקב ככ לא התאפשרה הצגתמ 2018 של גזרי הדינ בבית המשפט, ונבצר מבית המשפט לשקול להחמיר בענישה בגינ מידע זה במ גרת גזרי הדינ שניתנו בתקופה זו במקרימ שבהמ מדובר היה בעבריינ 'חוזר'. "במצב דברימ זה נפגעו מלאכת השפיטה ויכולת האכיפה וההרתעה של רשויות אכיפת החוק, ובכלל זה מחוז ש"י, כנגד נהגימ פל טינימ, לרבות נהגימ שרישיונמ נשלל. משרד מבקר המדינה מעיר בחומרה למשטרת ישראל, לצה"ל ולמינהל האזרחי על התמשכות הטיפול בה דרת הממשק בינ המערכות. פערי המידע הקיימימ עלולימ לאפשר תנועת כלי רכב פל טיניימ בלתי מורשימ בכבישי איו"ש, והמשכ נהיגה של נהגימ פל טינימ שרישיונמ נשלל. מצב דברימ זה מ כנ את המשתמשימ בכבישימ ומונע אכיפה יעילה של החוק". במהלכ החודשימ האחרונימ, נוכח שלילת רישיונות לא מתועדת, דו"חות אינם נאכפים, תאונות לא נספרות החצר האחורית בכבישי יו"ש זועקת לטיפול דחוף • 50 והתשתיות בנות צילום: משטרת ישראל, למצולם אין קשר לכתבה

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==