שביעי

יהודה גליק // מרכז המהות של ייעודנו כעם שנים אחרי החורבן? 1,949 , איך מתגעגעים בכל פעמ שאני שומע את צמד המילימ 'געגוע למקדש', לבי נצבט. אני לא מכיר מושג כזה. מתגעגעימ למישהו שהכרנו או לחפצ שהשתמשנו בו. יתרה מככ, כשאתה מתגעגע ומעלה זיכרונות זה ממלא את לבכ בתחושה עמוקה ונפלאה, אבל גמ פוטר אותכ מלעשות משהו. בניינ המקדש הוא מצווה שאנו מצווימ לעשות. לא עוד מצווה, אלא מרכז המהות של ייעודנו כעמ ישראל. לככ נבחרנו. אנו מחויבימ לעשות מעשה, והמעשה להבנתי כולל כיומ את הפצת רעיונ המקדש שהוא בית תפילה לכל העמימ - מרכז עולמי לחיבור בינ עמי העולמ ליוצר. חובה עלינו לשתפ את הברכה שבה התברכנו כדי שיתקיימ בנו 'ונברכו בכ כל משפחות האדמה'. בניית בית המקדש היא שאיפה ריאלית? החובה הזאת ריאלית פי כמה וכמה ממה שהייתה ריאלית בזמנ הקונגר שנימ אחרי תחילת תהליכ קי 70 הציוני הראשונ - הקמת מדינה לעמ היהודי. כ בוצ הגלויות, יצרנו את פלא הפלאימ שנקרא מדינת ישראל. כל מי שמתבוננ בה מבינ שמדובר בתופעה ב דר גודל מקראי, ומי לא רוצה להתחבר לברכה? מכאנ ועד הפיכת הר בית השמ לבית תפילה לכל העמימ הדרכ קצרה. בראש ובראשונה זה חייב להתחיל בנו: כל אחד יעלה בענווה וביראה להר הבית ויקבל על עצמו להמשיכ לעשות מעשימ שיהפכו את העולמ למקומ טוב יותר, דבר שיהפוכ את האנושות למאירה יותר. או אז ניהפכ לאור לגויימ ונזכה ל'ונהרו אליו כל העמימ ואמרו לכו ונעלה אל הר ה' אל בית אלוקי יעקב, ויורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו כי מציונ תצא תורה ודבר ה' מירושלימ'. איזו אבן היית מביא לבית השלישי? האבנ החשובה ביותר שיש להביא לבית ה' היא לב האבנ שבתוכנו. כל אחד עמ מה שמהווה אצלו מח ומ וגדר בפני העלייה להר: יש מי שזו אבנ נגפ פ יכו לוגית, יש מי שזו אבנ פוליטית ויש מי שזו אבנ הלכתית. עלינו לגרו את האבנ הזאת ול לול את המ ילה העולה אל ציונ הר קדשנו. 90 צילום: פלאש כשאתה מתגעגע ומעלה זיכרונות זה ממלא את לבך בתחושה עמוקה ונפלאה, אבל גם פוטר אותך מלעשות משהו. אך אנחנו מצווים בבניין המקדש אנחם ואיך 09.08.19 | ח' באב תשע"ט | 367 גיליון שביעי | 40

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==