שביעי
מהברנז'ה החילונית ובני המשפ חה מצד אחד וחברימ חובשי כיפות ופאות מצד שני. מאז היא ממשיכה ל פק עבור עוקביה ברשתות החברתיות הצצה לאוטופיה פוטוגנית, שיכולה לשמש דוגמה לצו פיו אמיתי: תמונות מחיי היומ יומ החילונימ, לצד תמונות באווירה דתית של הכנות לשבת, תפילות וגמ תמונות עמ רבנימ. "התגובות ל רט הגי עו מכל ככ הרבה אנשימ שנמצאימ על ה פקטרומ של הדת, ואמ יש שיעור שלמדתי בשנימ האחרונות מאז שאני עמ חילי, זה שהגדרות עושות לנו רק רע ומ פלגות אות נו, יוצרות ב י ק ו רתי ות ושיפוטיות". את משת פת הרבה על הנגיעה של הדת בעולמכ. את מרגישה שליחה בקירוב בינ דתיימ וחילונימ? "אני מרגישה שב כ הכל אני מש תפת מחיי הפרטיימ. גמ כשבחרתי לעשות את ה רט ולהכני אליו את כולמ, זה נבע מרצונ להראות חיבור אחר. בדרכ כלל, החיבורימ בינ המ גזרימ המ לא כל ככ חיוביימ בלשונ המעטה. שליחות היא מילה שמרגישה לי מאוד גדולה, אבל אמ אני יכולה לעשות טוב לאנשימ ולהראות שיש דרכ אחרת - זו זכות גדולה". את מקבלת באהבה את תפקיד השגרירה שהלבישו עלייכ? "אני לא כל ככ מקבלת, כי אני באה מטעמ עצמי. ברגע שאת באה מטעמ מישהו, את כפופה גמ לחובות ולביקורות. אני עושה מה שטוב לי, ושמחה על התגובות החיוביות". החיבור שלכ לימימ הנוראימ ולמה שהמ מייצגימ השתנה בעק בות ההתקרבות לדת? "גמ בבית שגדלתי בו, שתמיד היה חילוני, הייתה חשיבות ליומ כיפור. אמא שלי צמה, וזה לא משהו שנחש פתי אליו רק בשנימ האחרונות. נדמה לי שיומ כיפור הוא הדבר שמאחד את כל עמ ישראל. יש ליומ הזה חשי בות, לאו דווקא דתית, והאדמ עוצר בו ועושה חשבונ נפש. בכל שנה אני מנ ה לחשוב מה היה, מה אני רוצה לאחל לעצמי, מה אני רוצה לשנות ומה לשמר". העלית לרשתות החברתיות תמונה מתוכ ה ליחות שבהנ השתתפת. "זאת הייתה הפעמ הראשונה שלי ב ליחות. אנחנו שומעימ את המונח הזה, אבל כמו הרבה דברימ, בעיקר למי שגדל כמוני בחברה החילונית ולא באמת מעורה בטק ימ ובמ ורות האלה, היה לי מאוד מעניינ ומרגש ללכת לבית הכנ ת הגדול עמ הח זנות ועמ הרב לאו שגמ חיתנ אותנו ואנחנו מאוד אוהבימ אותו. אני לא אתיימר להגיד שהבנתי את הטק טימ. גמ אנשימ גדולימ ממני לא שמ, אבל כל אחד יכול למצוא חיבור, גמ אמ הוא לא בהכרח דתי". פוליטיקה לא מעניינת לא כולמ קיבלו בשוויונ נפש את השינוי שגדעונ עברה בחייה, והיה גמ מי שנחרד מההתקרבות בינ חרדימ לחילונימ שהשתקפה ב רטה ובחייה. אחת הביקורות הקשות הגיעה מעיתונ 'הארצ' שהגדיר את ה רט כ"מקדמ מכירות ריק מתוכנ", ולעגו לני יונ של ה רט להיות "דוגמה ומופת לה תנהלות אחדותית דביקה ובלי ש ע עמוק". החשדנות במקרה הזה היא הדדית, כי גמ מהצד הדתי היו שהרי מו גבה ושלחו יד במקלדת. את חשופה לביקורות חיוביות ושליליות, הנ מהעולמ החילוני והנ מהעולמ הדתי. את מרגישה שיש מי שצריכ לבקש ממכ ליחה? "האמת שלא. אינ אפ אחד שצריכ "זו הייתה צביעות אם לא הייתי הולכת למעצבת חרדית". בשמלת הכלה צילום: מורן מעיין צילום: מורן מעיין "כל אחד צריך לחיות לפי איך שטוב לו, ולא לפי הביקורת של הסביבה". קורין וחילי תחת החופה הצד החילוני תמיד יצטרך לוותר יותר, כי הדת היא זו שיש בה איסורים. בחתונה שלי לבשתי שמלה צנועה, חלק מהריקודים היה בהפרדה ולא הייתה שירת נשים. לא ראיתי בזה ויתור, אלא מעשה שמכבד 27.09.19 | ערב ראש השנה תש"ף | 374 גליון שביעי 36
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==