שביעי
מתפלל על פולארד ונתניהו אריאל זילבר // מוסיפים את ה"וואוו" הפרטי // הרבנית רחלי פרנקל כמה נקודות על עמידה, תפילה, ותפילת עמידה: . עיקר התפילה היא לעמוד. לעמוד בפני בוראכ, בהתפעלות, בתחינה, בתודה, 1 לעמוד. כל ה ידור והדיבור, הנו חימ והמלל הרב, המ רק 'היכי תמצי׳ - טכניקה של עמידה. העשויה מגירות מגירות. תפילת עמידה . מאז ילדותי מלווה אותי התיאור של 2 לכל מגירה ניתנ להו יפ בקשות אישיות ממינ העניינ. בחוננ הדעת לבקש על כל התבונות וחכמות הלב להנ נזקקימ בכל תחומ, הלימודימ והבחינות. ברופא חולימ נזכיר את שמות כל המצפימ לישועה, את כל מה שזקוק לריפוי והחלמה, בנפש ובגופ. ברכת השנימ היא על הפרנ ה, ומזמנת תפילה על כל וגי השפע להמ מייחלימ השנה. שומע תפילה, המגירה הכללית לכל תחינות הלב וככ הלאה. מה שהתחדש לי בשנימ האחרונות, הוא שגמ בברכות השבח ניתנ להו יפ את ה'וואוו' הפרטי, ההתפעלות המפורטת מכל הק מ שבעולמכ. והפלא ופלא - גמ במודימ ניתנ לפרוט תודות לפרוטות, מכל שפע הטוב, בכל פעמ לציינ בפה כמה תודות מיוחדות. . כשהמשנה מדברת על תפילה, היא מתכוונת לתפילת עמידה. בלי להכנ 3 לאמירות כלליות על אורכה של התפילה, ועל הקושי להתפלל בכוונה ובעקביות, ב ופו של דבר, אמ חלקינו לפעמימ לא מצליחימ, אפשר להתמקד בעמידה. רק עמידה. לא ארוכ מדי. ומתוכה, אמ אפשר, לכוונ היטב בברכה הראשונה. ואמ גמ זה קשה - אז רק "אלקי שפתי תפתח" - פ וק אחד בכוונה שלמה. // הכותבת היא יועצת הלכה ומורה בבתי מדרש לנשים התפילה עבורי הפכה לי וד קיומי. מבחינתי היא בראש ובראשונה דר עבודה, ומאגדת אותי לתוכ מ גרת משמעותית שהיא חלק בלתי נפרד מקיומי. כשאני מגיע למקומ חדש ולא מוכר, במ גרת הופעותיי בכל רחבי הארצ, ראשית אני בודק את נושא התפילה. מי מהקהל מתפלל, היכנ מתפללימ, ורק אמ אינ לי ברירה אני מתפלל ביחידות. בתפילת עמידה. 'שומע תפילה' החלק בתפילה שנפשי קשורה אליו יותר מכל הוא בברכה זו אני מתפלל על עמ ישראל, ארצ ישראל ועל אנשימ שאני אוהב ורוצה בהצלחתמ כמו יהונתנ פולארד, שאני מייחל ליומ שיגיע לארצ. בחלק זה התפללתי גמ על אלאור אזריה ואפילו על בנימינ נתניהו. חלק נו פ שאני אוהב בתפילת שמונה עשרה הוא ברכת 'רופא חולי עמו ישראל', בה אני מכוונ על כל האנשימ החולימ שאני מכיר ומתפלל לרפואתמ. בנו פ אני מחובר מאוד לחלקי התפילה בהמ יש ניגונ כמו 'השמ מלכ', שלמדתי את המנגינה המיוחדת שלו בבית הכנ ת באלי יני לפני הגירוש מגוש קטיפ, עוד כשהייתי בתחילת דרכי בתהליכ החזרה בתשובה. חלקימ נו פימ המ 'שבחי ירושלימ', 'הללוי-ה, הללו א-ל בקודשו' ו-'שירת הימ', שאת הניגונימ שלהמ אני אוהב לשיר. המנגינה קושרת באופנ ישיר את הנפש מחוצ לחומר. בגלל השירה אני אוהב יותר ומרגיש מחובר לתפילה ה פרדית, שנעשית כמעט כולה בשירה, בניגונ ובקול רמ. ככ אינ צורכ לנחש באיזה חלק החזנ או הקהל אוחזימ. התפילה עבורי היא שעה של התרוממות רוח, ויציאה מכל טרדות היומ אל הקב"ה. לצערי, לפעמימ תפילתי היא בבחינת מצוות אנשימ מלומדה, וזה די מכביד עליי. אכ האדמו"ר הזקנ )מחב"ד( מדבר על ככ שהכוונות מתוו פות ומתקבצות לתפילה ארוכה אחת שהיא כולה בכוונה. האמירה הזו מצליחה להרגיע ולנחמ אותי. // הכותב הוא מוזיקאי, זמר ויוצר 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש • ד י ח י ת ל י פ ת • ם י ר ו פ י כ ה ם ו י ל ד ח ו י מ ט ק י ו ר פ צילום: יח"צ 04.10.19 | ה' בתשרי תש"ף | 375 גיליון שביעי | 18
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==