שביעי

11.10.19 | ערב סוכות תש"ף | 376 גיליון שביעי | 24 צילום: הלל מאיר יעקב מאיר הת י ישב ו ת מהפכת התחבורה של יהודה ושומרון • סלילת כבישים עוקפים, הוספת נתיבים, שיקוע והכפלת מנהרות פרויקט ענק, בעלות של כשני מיליארד שקלים, ישדרג את תנאי התחבורה מנכ"ל מועצת יש"ע: "בעוד חמש שנים לא יזהו את הדרכים" • ביו"ש התחבורה ביהודה ושומרונ עומדת בפני מהפ כה גדולה שתשנה את החיימ באזור. ל'שביעי' נודע כי בקרוב ייצא לדרכ יישומה של תוכנית שעלותה יותר משני מיליארד שקלימ, במטרה להקל על שגרת יוממ של התושבימ, לקצר בצורה משמעותית את זמני הנ יעה, להגביר את בטיחות הנו עימ והולכי הרגל ול ייע בחיבור האזור לירושלימ ולערי מרכז הארצ. את התוכנית, שפרטיה מתפר מימ כאנ לראשונה, הכינו במועצת יש"ע לפני כשלוש שנימ, וכעת היא קו רמת עור וגידימ. על פי ההערכות, כבר בשבועות הק רובימ יעלו טרקטורימ לשטח, ותהליכ העבודה יימשכ בינ שלוש לארבע שנימ. בינ הפרויקטימ המרכזיימ בתוכנית: לילת כביש עוקפ אל ערוב, שאמורה לפתור את • בעיית הפקקימ הקשה באזור. לילת כביש עוקפ חווארה, שתח וכ את הכני ה • לכפר ובככ תקל גמ על התושבימ היהודימ וגמ על התושבימ הערבימ ב ביבה. שיקוע קלנדיה, שיעניק פתרונ תחבורתי משמעותי • באזור צפונ ירושלימ. הכפלת המנהרות מגילה לגוש עציונ, שתקצר בכמ • חצית את זמנ הנ יעה בינ ירושלימ לגוש וכבר נמצאת בשלבי ביצוע מתקדמימ. ממודיעינ עילית וחשמונאימ 446 שדרוג כביש • לצומת שילת. בשנימ האחרונות נשמעו תלונות רבות מפי תושבימ על הפקקימ הגדולימ שמשתרכימ בא זור. במועצת יש"ע מודעימ לככ שכמות האוכלו ייה במודיעינ גדלה משמעותית בשנימ האחרונות כמו גמ מ פר התושבימ בבנימינ, והמטרה היא שבתוכ שנה הכביש יהפוכ לדו נתיבי, לצד הו פת נתיב ייעודי לתחבורה ציבורית שי ייע רבות לאוכלו ייה החרדית ויפחית בצורה משמעותית את העומ . בד בבד, אמורימ לה תיימ בחודשימ הקרובימ עוד כמה עשרות פרויקטימ קטנימ המתמקדימ בפתרונות בטיחו תיימ במוקדי יכונ, בעלות של עשרות מיליוני שקלימ. עוד נודע כי במשרד התחבורה נעשית עבודה לגיבוש תוכנית אב בדחיפת מועצת יש"ע. התוכנית אמורה לצאת , והיא צפויה לשדרג בצורה משמעותית את 2022- לדרכ ב התחבורה הפרטית והציבורית בכל רחבי יהודה ושומרונ, בהתאמ לפוטנציאל ההתפתחות העתידי של האזור. "לוודא שגם הממשלה הבאה תמשיך" "בעוד חמש שנימ לא יכירו את יו"ש כפי שהיא היומ בכל הקשור לתחבורה", אומר מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, ומאשר את הפרטימ: "במשכ שנימ לא הוכנו תוכניות אב בתחבורה באזור. כמעט כל הכבישימ נ ללו כתוצאה מה כמימ מדיניימ או מצרכימ ביטחו ניימ. זה יצר עומ י תחבורה מטורפימ, ובמהלכ השנימ לא ראינו שומ פתרונות עתידיימ. "תוכנית האב של משרד התחבורה וגמ התוכנית שא נחנו מוציאימ לפועל ממש בימימ אלה, ישנו את פני התחבורה ביהודה ושומרונ, יקלו על התושבימ היהודימ והערבימ כאחד וי ייעו בבטיחות, תוכ מניעת תאונות דרכימ שלצערנו גבו קורבנות רבימ בשנימ האחרונות". במועצה עוקבימ בעניינ רב אחרי ההתפתחויות הפוליטיות, ומקווימ כי כל ממשלה שתקומ תתמוכ בהמשכ ביצוע התוכנית. "מדובר בבשורה חשובה עבור המדינה", מו יפ דילמוני. "אני בטוח שלחיבור בינ יהודה ושומרונ לאזורימ אחרימ בארצ תהיה השלכה על גידול האוכלו ייה, התע וקה ופיתוח אזורי התעשייה. תחבורה משנה מציאות, וצריכ לוודא שגמ הממשלה • הבאה תשמר ותמשיכ את המהלכימ החשובימ הללו". "התוכנית תסייע לתושבים היהודים והערבים". הכביש המחבר בין שכונת גילה ליו"ש יגאל דילמוני: התוכנית תקצר את זמני הנסיעה ותסייע בחיבור האזור לירושלים ולמרכז הארץ. בשבועות הקרובים יעלו טרקטורים לשטח, והעבודה תימשך בין שלוש לארבע שנים חשיפת שביעי 90 צילום: נתי שוחט, פלאש

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==