שביעי

01.11.19 | ג' בחשון תש"ף | 378 גיליון שביעי | 38 מראש ההר ישיבת הר הבית Yeshivat har habait למסירת שמות לתפילה בהר | ירושלים 57104 ת.ד המדור בחסות ישיבת הר הבית ……… www.temple-mount.co.il | 0 74-78-71-553 ולתרומות: טלפון אז והיום: מספר העולים להר הבית גדל בקצב בשעון החורף פותחים את היום בהר הבית • מסחרר לואיס גורדון הר הבית שלי / שו"ת הר הבית לתפארת השם אין ספק, הר הבית הוא מקום מיוחד, ניתן להרגיש בו בנוכחות השכינה. הרגשתי איך תפילותי במקום נענות, על בריאות, פרנסה ואפילו תפילה מעומק הלב למנוע מאהוד ברק למסור את ארץ ישראל לרוצח יאסר ערפאת )באמת(. אבל מטרת העלייה להר הבית אינה תפילות אישיות, אלא לתפארת השם. חשוב שיהודים רבים יעלו להר בטהרה בכל יום. כאשר רבים כל כך שוכחים - או מכחישים - שהר הבית הוא מקום יהודי, עליה להר הבית היא עדות שלא שכחתי את עקדת יצחק שהייתה בהר הבית, את עבודת יום הכיפורים, את העלייה לרגל )להר הבית - לא לאומן(, את השכינה שלא עזבה את הכותל המערבי של ההיכל בהר הבית )לא את קיר התמך החיצוני(. לא שכחתי גם שמאות שנים לאחר חורבן בית המקדש, יהודים עלו להר בית. כשהתחלתי לעלות להר הבית לפני יותר מעשרים שנה, בודדים עלו מדי חודש במטרה שבכל יום יהודים להר הבית, אבל זה 30,000- יהיו כמה יהודים בטהרה בהר. באופן תקדימי עלו השנה כ לא מספיק. היחס השלטוני להר הבית הוא עדיין כאל מקום פולחן מוסלמי. זו לא אשמת של ראש יהודים יעלו בשנה, נוכל לשנות את המציאות. 100,000 הממשלה או הכנסת, זו אשמתנו. אם מה ניתן לעשות? אם מעולם לא עלית להר הבית או אם אינך חושב שזה בשבילך, עליך לזכור שזה לא בשבילך, אלא למען ה' ולמען עם ישראל. אם אתה עולה מדי פעם, הגיע הזמן לעלות לעתים קרובות יותר, פעם בחודש או פעם בשבוע. אנו זקוקים לפחות למאה אלף יהודים בהר הבית כדי שהמקום יוכר כמקום פולחן יהודי. אם אתה מרגיש טוב שם למעלה או שתפילותיך נענות - זה בונוס. נאה מקיים כחלק מהתשובה האישית שלי, התחלתי לעלות פעמיים בחודש במקום רק פעם אחת. ומה איתך? הרב יהודה קרויזר, רב מצפה יריחו וראש ישיבת הרעיון היהודי שאלת הגשמים נדחתה שאלה: בשבועיים, כדי לאפשר את חזרת עולי הרגל המרוחקים לבתיהם. מדוע כיום, כשאין בית מקדש, איננו שואלים גשמים מאסרו חג סוכות? תקנות שונות תיקנו חכמים תשובה: משום זכר למקדש, ואמרו: מנין שעושים זכר למקדש, שנאמר: ״ציון היא דורש אין לה״ )ירמיהו ל יז( מכלל שצריכה דרישה )סוכה מא(. בין התקנות שתיקנו זכר למקדש: נטילת לולב בכל מקום כל שבעה ימים, הקפת הבימה בבית הכנסת בחג סוכות, נטילת ערבה בשביעי של סוכות, הדלקת נרות חנוכה בבית כנסת בכותל הדרומי, קריאת פרשת שקלים לפני ראש חודש אדר, אכילת מרור בזמן הזה, אכילת כורך ואפיקומן, וספירת העומר לסוברים שחיובה בזמן הזה מדרבנן. כל אותן תקנות נועדו לגרום לנו שלא נשכח את בית המקדש, ונפעל ככל האפשר להביא לבניינו מחדש. גם התקנה להתחיל לשאול גשמים רק מז׳ בחשוון מקורה בזמן המקדש - כדי לאפשר לאחרוני עולי הרגלים להגיע לביתם בבטחה. וכיום מטרתה לעורר אותנו לבנין המקדש, שנזכה לבנותו בקרוב. לשליחת שאלות עבור שו"ת הר הבית: y.arabiet@gmail.com צילום: אדם פרופ היינו כחולמים לפני עשור עמד מ פר העולימ השנתי על יהודימ. 5,658 בשמונה עשר הימימ הראשונימ בהמ היה הר הבית פתוח ליהודימ בשנת תש"פ, עלו יהודימ להר. ברוכ המחזיר שכינתו 5,658 לציונ. בדרך לעבודה עוצרים בהר הבית עקב שעונ החורפ הר הבית נפתח כבר בשבע בבוקר. הדבר מאפשר לאנשימ עובדימ להשכימ לעלות להר לעלייה נינוחה עמ דברי תורה, ה ברימ ותפילות, ולצאת ממנו לפני שמונה בבוקר. המשטרה מאפשרת לממהרימ לעלות ללא המתנה, עלייה קצרה של הצצה ועמידה קצרה מההר. 7:10 מאחורי קודש הקדשימ, ויציאה לפני שעון חורף 10:30 עד 7:00 - בוקר 13:30 עד 12:30 - צהריימ הר הבית פתוח ליהודימ בימימ א'-ה' בלבד. רק בשמחות בינ העולימ הראשונימ להר הבית אחרי החגימ, נמנו אב עמ שלישיה לרגל החאל קה שלהמ, ושתי משפחות של שני חתני בר מצווה.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==