שביעי
29.11.19 | א' בכסלו תש"ף | 382 גיליון שביעי | 34 אני משתעמם נורא מהר, מבין ועובר הלאה. לכן אני מזדהה עם התלמידים שקשה להם לשבת בכיתה. גם אני סבלתי בבית הספר והרגשתי שאני כישלון. חשוב לי למנוע את התחושה הזאת מהתלמידים של היום קשתי שיביא עוד חולצות, ומיד הוא הוריד את החולצה שלו". ואז? "הגיע מד"א, וגמ התחילו הטל פונימ, ואמא שלי נזפה בי שאני בלי חולצה בטלוויזיה. בארבע לפנות בוקר חזרתי מותש הביתה. לא עברו חמש דקות, וקיבלתי טלפונ שנשרפ לי המועדונ. המשטרה גרה את המ קומ והצ'יפ ר שדלק שרפ הכל. חזר תי והצלתי את המקומ". הרגשת אשמ? "באותה תקופה רציתי כבר לעזוב את חיי הלילה החשוכימ, אבל אחרי מה שקרה לא יכולתי להשאיר את השותפימ שלי לבד, ונשארתי לשקמ את המקומ והתדמית שלו. באירועימ טראומטיימ כאלה יש שיעור בדיע בד ושיעור באותו הרגע. הייתי כמו לוחמ, ועשיתי מה שצריכ לעשות בלי לתת מקומ לרגשות שלי". אז מה השיעור בדיעבד? "שלא בנו הכוח, אלא הכל שלו. זה העלה בי את הניצוצ. עברתי דרכ יי ורימ כדי להגיע לשמ. אחרי הפי גוע נ עתי עמ אשתי להודו לחוד שיימ". מה קורה בהודו? "אני מתחיל לראות קצב אחר, וב מרחב הזה התחלתי לשאול את עצמי מי מנהל את הכל. בהתחלה קרא תי קרישנמורטי ובודהיזמ, ורק אחר ככ הגעתי ל פרי הקבלה, תהילימ ותנ"כ". איכ היה לכ אומצ לקרוא? "לא פחדתי מכלומ. רק רציתי אמת. היית מוכנ ללמוד כל חומר שי ביא אותי לאמת". פלטפורמה אלטרנטיבית אני שואלת אותו על קיומ המצוות והוא מתחמק מלענות. מדוע? "כי חשוב לי להבהיר שמה שאני עושה שייכ לכולמ. לא רק למגזר מ וימ". ובכל זאת בחרת להתחיל את המיזמ שלכ בתנ"כ. "המיזמ הוא פלטפורמה אלטר נטיבית בחינוכ. התנ"כ מוצג כאנ בפשט, רק ה יפור בפני עצמו, על פי ההוראה של משרד החינוכ". אבל יכולת להתחיל בגיאוגרפיה. "נכונ, אבל אני מתחבר לתנ"כ כי שמ יש תשובה להכל. כמו שכתוב 'ואז תשכיל'... לכנ זה המשחק הרא שונ, אבל בהמשכ נפתח את המשחק לכל מערכי השיעורימ בכל מקצוע". איכ בכלל הגעת למשחקימ האלה? "אחרי ההפקות פתחתי מתחמ חדרי בריחה, שבניתי קריאטיבית עמ הצ'יי ר איתי הרמנ. עבדנו יחד בכמה שעשועונימ שהפקתי. אחרי כמעט שנתיימ הע ק התפרק, אולי כי ח רה בזה השליחות, אבל שנינו המשכנו וממשיכימ לעבוד יחד עד היומ. "דרכ חדרי הבריחה הבנתי שיש לי את הכוח להעביר כל חוויה ותוכנ גמ פיזית, ולא רק דרכ צפייה פ י בית באחרימ במ כ. שאלתי את עצמי איכ אני מפעיל תלמיד, כיתה, שכבה או בית פר. כל העניינ זה להעביר את הילדימ ממצב פ יבי לאקטיבי, אבל לתוכ עולמ של משמעות, לא כמו בפר ומות ששוטפות לנו את המוח כדי שנקנה מה שהנ מוכרות. זה אומצ מאוד גדול להתיימר לבנות תוכנ משמעותי, שיועיל וירווה את הילדימ, ולא תמ למלא מימ במ ננת". לפני כמה זמנ התחלת לעבוד על זה? "לפני שנה ועשרה חודשימ פתחתי את החברה 'למידה בעולמ החדש', אבל אני עובד בקצב מרובע מהאדמ הרגיל". בזמנ השיחה שלנו הוא באמת לא נח לרגע. "בניתי את המיזמ הראשונ באותו המרצ שעושימ , יחד עמ יוע גדול 2 דרה בערוצ מהשמיימ ומהרבה אנשימ טובימ, וככ נוצר אתגר 'הירושה הגדולה' ימימ מרתקימ ללימוד תנ"כ 21 - והי טוריה. הילדימ כל ככ התלהבו, שידעתי שאני חייב להמשיכ בזה בכל הכוח. המיזמ הוצג גמ בוועדת החינוכ וקיבל המלצות רבות". "אני מקווה שאם משרד החינוך לא יתמוך, אז הציבור יתמוך"
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==