שביעי

35 | 29.11.19 | א' בכסלו תש"ף | 382 גיליון שביעי פתאום שמעתי פיצוץ והבניין כולו זז. כשהייתי בגולני ובלבנון, חוויתי מוות של שבעה חברים, והבטחתי לעצמי שאם אהיה שוב באירוע אני לא אקפא. ראיתי זוועות עולם, כולם ברחו ורק שמעתי את זעקות הכאב של הפצועים צילום מסך בקשר עמ הרבה בתי פר, שמשתו קקימ לקבל את המשחק אבל אינ להמ אמצעימ לרכוש אותו, ולא מדובר על הרבה כ פ בכלל". לא פשוט. "כרגע התחושה שלי היא שלמשרד החינוכ צריכ להגיע עמ מוצר הרבה יותר רחב ומנותח, כדי להוכיח להמ שזה עובד. למרות שהתוכנית כבר על השולחנ, לצערי אני לא יכול לשאת לבד בעול הכלכלי. אני באמת מודה לאל שנתנ לי להרגיש מה חשוב, ומ קווה שההקרבה והצמצומ שמשפחתי חווה י תיימו בקרוב. בחודשימ האח רונימ חברנו ל'זהות יהודית' וכולי תקווה שזה ישפיע על ההתנהלות גמ מול משרד החינוכ. כולנו זקו קימ למערכת שיש בכוחה להתחדש ולהתעדכנ ביעילות. אני מ וגל לע מוד מול כל אחד ואחד ולהגיד - אני וחב את זה. אבל אני צריכ את עז רתכמ". במה? "קודמ כל במודעות לנושא, ואני מקווה שאמ משרד החינוכ לא יתמוכ - אז הציבור יתמוכ". ממשרד החינוכ נמ ר כי: "המשרד מיישמ השנה תכנית לימודימ חדשה בהוראת המקרא, תכנית שמחזירה את חווית הקריאה ב פר התנ"כ עצמו. התכנית מדגישה את הרצפ הכרונולו גי-המקראי, מעודדת את בתי ה פר לקדמ יוזמות חווייתיות, מוציאה את התלמידימ למ עות בעקבות יפורי התנ"כ, וכוללת משפטימ חינוכיימ ל וגיות ולדמויות מקראיות. כמו כנ, משרד החינוכ מתקצב שעה נו פת לבתי פר שמעוניינימ ללמד את התנ"כ באופנ חווייתי, ובאתר התנ"כ מוזמנימ התלמידימ להקשיב ל יפורי • התנ"כ באמצעות קריינ מקצועי". מדליה לכל הקבוצה 'אתגר התנ"כ העולמי' ללימוד פר יהושע הוא משחק אתגרי המוקרנ על מ כ גדול בכיתה. עבודת ההכנה של המורה והתלמידימ בכיתה היא בע צמה חלק מהלימוד לקראת האתגר. החומר הנלמד הוא אותו מערכ של משרד החינוכ, רק שהוא מוגש לתל מידימ בצורה אחרת: רמזימ, משימות וחידות שמעוררימ אצלמ את הרצונ, ומחייבימ אותמ לעבוד יחד בתהליכ שמייצר למידה אפקטיבית, ללא גבולות ובכל תחומ. קיבלתי חלק מהמשחק הביתה, כדי להתנ ות עמ הילדימ, ונדהמתי לגלות איכ המ רוכנימ ומתעמקימ בפרק. המ מדרבנימ אחד את השני לגלות עוד ועוד חידות, ואפילו פותרימ את חידת הבונו . המעטפת פשוטה, אכ חכמה. התמונות ושמות הילדימ מופיעימ במ כ, וככ המ ממש מרגישימ חלק בלתי נפרד. כל ילד מוביל קבוצה ונ דרשת גמ עבודת צוות. מה המשאלה שלכ? "מערכת החינוכ חייבת לקבל צורה חדשה, ויש לי את התשובות ביד איכ להתחיל לבנות אותה. אני רוצה שייתנו לי את ההזדמנות לה תחיל לממש את זה באופנ מיידי. כל מי שיש לו ילדימ בבית פר כואב, כי אינ לנו באמת אפשרות כפרטימ להילחמ ולשנות, לכנ חשובה האח דות בינינו. אני מתחיל ליצור פל טפורמה שמתאימה לשפה ולקצב של היומ, וכולנו ביחד נמשיכ לפתח. "המטרה היא לבנות פלטפורמה שתעורר את הרצונ של הילד ללמוד בערבות הדדית, ותיצור לו מרחב למידה אטרקטיבי עמ אפשרויות התקדמות בלתי מוגבלות המותאמות אישית לכל אדמ. בבתי ה פר שני ינו נוצרה אווירה מדהימה. הילדימ ממש מתלהבימ, ומרגישימ את הרצונ שלהמ לדעת וללמוד. אנחנו מנגישימ להמ את החומר והמ מרגישימ שהמ משתתפימ ב'מרוצ למיליונ'". מה מקבלימ ב ופ המשחק? "אמ פותרימ ומצליחימ - מדליה לכל הקבוצה ותעודת הוקרה". אז איפה זה נתקע? "מבחינה כלכלית, אמ אינ משאבימ אי אפשר להתפתח כראוי. במקומ להאיצ את הבשורה, משרד החינוכ מאט אותה. בינתיימ, כל ההשקעה באבטיפו הראשוני היא מכי י הפ רטי ומתקרבת למיליונ שקלימ. מב חינתי, הדבר הזה הולכ לקרות. זאת השליחות שלי ואני חייב לממש אותה. נגמרו לי המשאבימ, אבל ההדימ מה ביבה נותנימ המונ תקווה. אני תנו לי את הכלים וההזדמנות "אני זוכר הכל. השניות זזו ממש לאט". הפיגוע 2005- במועדון הסטייג' ב

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==