שביעי

33 | 27.12.19 | כ"ט בכסלו תש"ף | 386 גיליון שביעי -מ- גמ מעידה על השינוי שמתחולל אצל הבנות במהלכ שנותיהנ באולפנה. "הנ מתבגרות מהר יותר כי הנ מבי נות את גודל האחריות, ויודעות לה תנהל כפי שמתנהלימ אנשימ בוגרימ בחיימ האמיתיימ". הלל, תלמידת י"ב באולפנה המ תגוררת באלוני הבשנ, אומרת דב רימ ברוח דומה. "בהתחלה היה מאוד קשה לקומ מוקדמ ולהתחיל לעבוד. אבל לאט לאט מתרגלימ, וזו ממש חוויה מדהימה שמפיקימ ממנה כל ככ הרבה. אני מרגישה שהאולפנה שינ תה אותי בצורה משמעותית. העבודה העניקה לי המונ בכל מה שקשור לנ קיטת יוזמה ולקיחת אחריות". לדברי ק מ, לא רק התלמידות נהנות בעבודה ומפיקות ממנה את המירב, אלא גמ החקלאימ עצממ שמעריכימ את עבודתנ ומתרגשימ להע יק עובדות כל ככ מחויבות. "מבחינתמ זה עולמ אחר, כי המ רגילימ לעבוד עמ עובדימ זרימ שלא מחוברימ לארצ, ופתאומ המ מע י קימ בנות שמרגישות שייכות גדולה לאדמה שאותה הנ עובדות וחשות חיבור גדול לעבודה ולארצ, וזה מת בטא באיכות העבודה". ליטל עובדיה, המגדלת כרמימ לייצור יינ בעינ זיונ, מ כימה עמ כל מילה ומשוכנעת שמדובר בשי נוי דרמטי עבור ענפ החקלאות. "זו בשורה לחקלאימ באזור. זה שינוי גדול גמ ברמה האישית וגמ ברמה המקצועית. אני מכירה את המיזמ הזה כשנה וחצי והוא ממש מעורר הש ראה. אמ זה ימשיכ ויתפתח, זה יכול להשפיע על החקלאות בישראל בצו רה מאוד דרמטית". ליטל מציינת את הקשר החמ שנו צר בינה לבינ קבוצת הבנות שעו בדות אצלה. "יש לי קבוצה קבועה, ועמ הזמנ נוצרה מערכת יח ימ קרובה. אני לומדת לה כיר את הבנות - במה כל אחת טובה, במה היא אוהבת לעבוד ובמה פחות. אני מטי לה עליהנ אחריות, שמפתחת אצלנ הנ את הרמה המק צועית והנ את האישיות". לדבריה, היא "פונה לחק לאימ הוותיקימ, ומפצירה בהמ לבוא יומ אחד לשטח ולהיווכח בעצממ באיכות שהבנות מביאות איתנ לע בודה וברצינות ושהנ מקב לות על עצמנ משימות, וכמובנ גמ במקצועיות שהולכת ומתפתחת. כל מי שמגיע ורואה, לא מאמינ שאפשר להגיע עמ תלמידות ט'-י"ב לעבודה איכותית ויעילה כפי שהמ משיגימ עמ עובדימ זרימ ומיומנימ". לצד העבודות החקלאיות שמפת חות את התלמידות בשורת היבטימ, באולפנת רגבימ משקיעימ מאמ צימ גמ בתחומ הלימודי. הלימודימ ממוקדי בחינה, מ טריאלימ ברובמ, והבנות כולנ ניגשות לבגרות מלאה, כל אחת בהתאמ ליכולותיה. לצד זה, חשוב להדגיש שחלק לא מבוטל מה לימודימ מתב על היכולת ללמוד באופנ עצמאי, כמובנ עמ העזרה ההדדית שבינ הבנות, וכל זה בניצוח ו יוע הצוות החינוכי". יש לציינ כי האולפנה אינה מיועדת לתלמידות אשר נתק לות בקשיי לימודימ, אלא מיועדת לכולנ. "השילוב הזה של לימודימ ועבודות חקלאיות", מדגישה לאה, "מיועד לבנות שמעוניינות בתעו דת בגרות מלאה לצד עשייה ערכית עשירה. זה מקומ שבנוי על הרצונ להירתמ לעשייה חלוצית וציונית. זו לא קייטנה. זה מקומ שדורש מהבנות לגיי כוחות רבימ של אחריות ומ ירות, ובאותה עוצמה גמ בונה בהנ את הכוחות האלה". גמ הלל, שת יימ השנה את לי מודיה באולפנה, משוכנעת שמיעוט שעות לימודי התיכונ רק ממקדימ את הלימודימ ומייעלימ אותמ ולא להיפכ. "אני מאוד אוהבת את האול פנה. יש בה יח חיובי כלפי הבנות מצד הצוות. ולמרות שעל פניו זה נראה יותר קשה מבתי פר אחרימ, דווקא בגלל מבנה מערכת השעות הייחודי נוצרת יעילות גדולה יותר. בעצמ אנחנו לומדות פחות, ומשיגות את אותנ תוצאות כפי שמשיגימ במ קומות אחרימ. זה משאיר זמנ לעשייה נו פת ולפעילויות אחרות". ל יומ, מבקשת לאה לתמצת את תאורו של המו ד החינוכי שבראשו היא עומדת למשפט אחד בלבד: "רג בימ זה לא 'בית פר'. רגבימ זה מקומ שחיימ וגדלימ בו, ערכית אישיותית ורוחנית, ובתוכו יש גמ 'בית פר'. אני מאמינה באמונה שלמה שנוער שמקדיש נתח ניכר משעות היומ שלו לעשייה ערכית למענ העמ והארצ ולא רק למענ עצמו, צומח וגדל מככ • בכל המובנימ". בהתחלה היה מאוד קשה לקום מוקדם ולהתחיל לעבוד, אבל לאט לאט מתרגלים. אני מרגישה שהאולפנה שינתה אותי בצורה משמעותית. העבודה העניקה לי המון בכל הקשור לנקיטת יוזמה ולקיחת אחריות צילומים: יח"צ אולפנת רגבים

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==