שביעי

17.01.20 | כ' בטבת תש"ף | 389 גיליון שביעי | 6 א ל י סה ר ילדיו של הסופר חיים באר התחנכו בבית הספר הממ"ד ברמת גן ונמנו על חניכי בני עקיבא. האם בית המדרש של ילדיו הוא סרטן? למה לירוק לבאר ששתית ממנה? בינ בית הוריי אףשהמרחקהאווירי ברמת גנ לביתו של ה ופר חיימ באר הוא כקילומטר אחד בלבד בקו אווירי, ההיכרות שלי איתו היתה די שטחית. חבריי לשבט בבני עקיבא אמנמ התפארו בתחילה שהמ גרימ לידו, אבל ברבות השנימ והמחלוקות לא היה בדיוק במה להתפאר. אבל כל עוד דרש באר והטיפ ב פריו שקדושת התו רה והעמ, כהגדרתו, גדולה יותר מקדושת הארצ, עוד ניתנ היה להתווכח עימו בידידות. ברומנ 'עת הזמיר' הייתה 1987- עוד ב מקופלת בינ דפיו דעתו על 'התפנית הק נאית' והעווית המשיחית שקיבלה הציונות הדתית. אבל השבוע התברר שהבור )באר(, גמ אמ אינו ריק הוא מלא נחשימ וע קרבימ. אמירתו המקוממת השבוע, לפיה "הציונות הדתית היא כמו גידול שפירי שהפכ לגידול רטני. המ הפכו ל רטנ. אמ יעלה בידי הציונות הדתית להוביל את ישראל היא תהפוכ אותנו ל עודיה. שכבה דקה ועשירה עמ הרבה משרתימ. יהרגו את ההומואימ", זכאית הייתה בזמנימ אח רימ בהי טוריה עד לכדי שריפת פריו. קטונתי מכדי לתאר את מפעלה העצומ של הציונות הדתית בכל התחומימ במדינת ישראל, ולא אנפנפ בשמותיהמ של גיבו רי העמ והמולדת שנפלו למענ יוכלו באר וחבריו לשרבט באינ מפריע את חיבוריהמ כדי לא לתת זילות לפועלמ. ייתכנ שמפא תי רמת גנ, הנגועה בשנה האחרונה בשנאת היהדות )האמ ראש העיר כרמל שאמה, שהזדעזע קשות מדבריו של שר החינוכ, אטמ אוזנו למשמע דבריו של בנ עירו?(, קשה לראות את הדבש שהעניקה הציונות הדתית למדינת ישראל. אבל למה לירוק לבאר ששתית ממנה? הרי בראיונ שהעניק ל'ישראל היומ' לפני שנתיימ הוא התפאר בככ ש"ילדיו המ ההצלחה הגדולה של חייו". ילדיו, ככל הזכור לי, התחנכו בבית ה פר הממ"ד הרוא"ה מורשת משה ברמת גנ ונימנו כחניכי בני עקיבא ניפ רמת חנ. האמ בית המדרש של ילדיכ הוא רטנ? אינ חולק על עגלתו של באר. ופר, משורר, עורכ. כתב עשרות פרימ וזכה בלא מעט פר ימ על יצירותיו. יריעתו מת פר ת מהתורה דרכ המשנה וכנ גמ שקלא וטריא של הגמרא. גמ אחרי שהוריד את )כאשר ראה אנשימ בבית 1995- הכיפה ב הכנ ת שלו מרימימ 'לחיימ' לאחר הירצחו של יצחק רבינ ז"ל( וביצע הכללה ג ה כלפי הציבור הדתי לאומי שרובו ככולו כאב והז דעזע מהרצח, המשיכ לשמור שבת: "אני הולכ לבית הכנ ת ואוהב להתפלל ואני אדמ דתי בלי התפאורה", התפייט השבוע .11 בראיונ המדובר אצל רוני קובנ בכאנ יורק לבאר צילום: צילום מסך קשה להבינ מה דוחפ אדמ בעל שי עור קומה כבאר, שהכריז לפני שנתיימ "אני יהודי של בית כנ ת", לאמירה שאמ הייתה נאמרת על ידי ופר גרמני למשל, הייתה קמה כאנ ערה ציבורית על האנטישמיות החדשה שפורצת בג רמניה. ידידי דורונ כהנ, עורכ מעריב, טענ השבוע ש"אנחנו חיימ בתקופה מאוד חשוכה, שבה אמ ופר או יוצר לא יזרוק איזו הצהרה פוליטית מהדהדת רק מעטימ בציבור יהיו מודעימ ליצירתו או בכלל יזכרו את עצמ קיומו". יכמו דברי הבלע של חיים באר, שבוע קשה של אמירות בעייתיות של רב נימ ואנשי רוח שמכירימ היטב את הפ וקימ במשלי "אוטמ שפתיו נבונ" ו"המשכיל בעת ההיא יידומ". מאחר ומדי פעמ, בעל כורחמ המ נאלצימ לדבר בפני ציבור כזה או אחר, מוטב שיזכרו את המשנה בפרק א' בפרקי אבות: אבטליונ אומר: חכמימ הזהרו בדברי כמ שמא תחובו חובת גלות, ותגלו למקומ מימ הרעימ, וישתו התלמידימ הבאימ אח • ריכמ וימותו, ונמצא שמ שמיימ מתחלל". elisahar16@gmail.com …… …

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==