שביעי

24.01.20 | כ"ז בטבת תש"ף | 390 גיליון שביעי | 36 "הולך על חבל דק ולעיתים גם מחליק ממנו". רנד על הבמה ני ניגשת לראיינ את שולי )שלומ( רנד בחשש. בכל זאת, אחד ממובילי התרבות היהודית בארצ, שחקנ, כותב ופרפורמר בח ד עליונ, ששמו נקשר גמ בלא מעט הכפשות ציבוריות ומתוקשרות. נדמה שהמו שג 'האיש והאגדה' נכתב עליו, ואני יוצאת לבדוק מיהו האיש ומהי האגדה ש ביבו. ( מגיע לפגישה איתי אחרי 57) רנד יומ עמו של יצירה - הקלטות לפ רויקט שיר ליומ השואה, חזרה עמ א פ אמדור קי להתארח בהופעתו, צילומימ לכתבה שלנו. בימימ אלה הוא משיק מופע חדש, 'תשליכ', שמ פר את יפור חייו בתיבול שי רימ שרובמ גיר אות כי וי לאחרימ דוגמת פורטי חרופ, עמיר לב, ענבל פרלמוטר ז"ל ושלומ חנוכ. "אני הרו על המופע הזה ויש לי המונ דרייב להופיע איתו", מ פר רנד. "הרעיונ הראשוני היה רחוק כמזרח ממערב ממה שיצא ב ופ. כמו כל יצירה טובה, אתה מתחיל ולא יודע איכ היא ת תיימ. התחלתי לכתוב מינ 'איש ח יד היה' מודרני, עיבודימ ל יפורי ח ידימ, ואז חשתי שאני שוב מלביש את המציאות במשל ובמ ר שאני רוצה להעביר, וחשבתי שהגיע הזמנ לדבר פעמ אחת ממש עליי, אבל בצורה עדינה ולא רכי לותית. "זה לא בדיוק יפור תשובה קו נבנציונלי, יש אפילו קטע במופע שמתייח ל יפורימ כאלה בבדיחות. זה יפור בלתי נגמר מבחינתי, ואני מצפה שההצגה תהיה מודולרית ומ שתנה, חיה וקונקרטית לחיי. ב ו פו של דבר, זה על הקשר שלי עמ אלוקימ". למה באמת חזרת לעולמ התורה? "כששלחו אותי ל מינר של ער כימ, זה לא ממש התאימ לי, אבל החזרה שלי לעולמ התורה נבעה מתוכ פרצ של געגועימ שהקדוש ברוכ הוא שלח לי. זה לא שלפני כנ הייתי לא ממומש או הרגשתי ריקני. היה לי המונ מזל והצלחתי בחיי כשחקנ. כשעזבתי את התיאטרונ, ממש לא מיציתי את עצמי. אהבתי מאוד את המשחק, ובדיוק הציעו לי את עבו דת הבימוי הראשונה שלי. עבדתי עמ הבמאימ הכי גדולימ, התע קתי בנפש האדמ, חפרתי בעצמי, ולא השתע ממתי לרגע. "אני באמת לא מבינ למה זה פיעפע בי ככה, שהחלטתי לעזוב הכל, אבל בהצגה אני נוגע ברגע אחד בשיא ההצלחה שלי, שבו הייתי מאושר, וברגע שאחריו חזרתי מיד ל פקות ולחו ר הביטחונ העצמי. במשכ שנימ השארתי מאחוריי את עולמ המשחק, שנראה לי אז מגוחכ. הכל היה שחור או לבנ". אז איכ התפרנ ת? "לא ממש התפרנ תי. הייתי בר לבר קלא י, והתגלגלתי. פה ושמ לימדתי, בעיקר ב'מעלה' )בית פר גבוה לקולנוע( את מגמת התיאטרונ". משחק זה לא משהו שמרחיק אדמ מעצמו? "ממש לא. זה בדיוק העומק שיש היו לי תקופות, לא מזמן, שישבתי בביצה של ייאוש ולא הבנתי איך אני יוצא מהתסבוכת. היו משברים באמונה: לא אם הקב"ה קיים, אלא ביכולת להאמין בטוב שלו. הרגשתי שאין לי מוצא, כי האמונה לא שיככה את הכאב צילום: יעל הרמן במשחק. הוא מאפשר לכ להכיר את כל הצדדימ שבכ. צריכ הרבה אומצ כדי להכיר את החלקימ ה'אפלימ' שבכ. אבל אפשר לשלוט באותמ חל קימ, ואפשר להעלות גמ את הצדדימ החומלימ שבכ". והיומ, איכ זה משפיע על הכ תיבה? "אני אמנ מוגבל, ושמח במוגב לותי. כחילוני, נתתי ביטוי לכל מה שעלה על דעתי. אכ כאמנ דתי אני הולכ על חבל דק ולפעמימ גמ מח ליק ממנו. יצא גמ שפ פ תי ביצירה אישית ועשיתי כמה טעויות". כמו? "השתתפתי בהפקה שלא הייתי צריכ להשתתפ בה, והוצאתי שיר שאני מאוד מאמינ בו, אבל אני לא יודע כמה הוא עשה טוב בעולמ. כת בתי אותו באלבומ האחרונ, 'רצוא ושוב', שהיה אלבומ חריפ מאוד והוא קודש בין לחול

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==