שביעי

24.01.20 | כ"ז בטבת תש"ף | 390 גיליון שביעי | 6 שר ו ן ר ו ט ר sharonroter@gmail.com ……… פני הדור כפני "דור שבן דוד בא... הכלב" ) נהדרינ צז א(, ורש"י מפרש כפשוטו - כשנגיע לרגע שכבר לא נתבייש להתחצפ, להכפיש, להאשימ, לנשוכ ולנבוח זה על זה, באותה תקופה שנאבד את הבושה אז יגיע המשיח. האמת? נבואה קצת מוזרה. כי מצד אחד די ברור שהגענו לימימ בהמ אינ בושה, בהמ התנהגויות הנוגדות את הטבע מתקבלות כ'נורמלי', ואילו דעת תורה והלכה אינה מקובלת כנורמה ואפ נחשבת פרימיטיבית ומיושנת, מגודפת ונרדפת בלי ופ )פעמימ רבות על לא עוול בכפה(. אז איכ יתכנ שזמנימ כה קיצוניימ בהמ שנאת החינמ חוגגת, המ דווקא קרקע פוריה למשיח, לעולמ אידיאלי ולבית מקדש שלישי שלעולמ לא יחרב? בינ אלו אנחנו נוטים להפריד המייצגימ אותנו הנקראימ נבחרי הצי בור, לביננו האזרחימ הפשוטימ. ועל פניו אנחנו גמ צודקימ. הרי בשביל להיות פוליטיקאי 'טוב' היומ צריכ עור של פיל, או כמו שאומרימ צריכ להיות אחד ש'אינ לו א-לוהימ'. אלו מנבח רי הציבור שאומרימ את דעתמ הכנה, שנוטימ להיות מחוברימ לעצממ, לבורא, לתורה ולארצ ישראל, נחשבימ פוליטי קאימ 'לא טובימ' וזה נמצא בעוכריהמ. זה כמעט הפוכ ממה שזה אמור להיות. כלומר, בשביל להיות פוליטיקאי מוצלח אתה חייב להיות כל ככ זהיר ופוליטיקלי קורקט בהבעת דעת התורה, שזה אומר שצריכ לקבל את הלא נורמליימ אל תוכ הנורמה, כי אתה לא יכול לכהנ כשר של כולמ אמ כביכול אתה לא מקבל את דרכ החיימ של כולמ. לעומת זאת, אמ יש לכ משהו נגד התורה - מותר לכ לומר את זה בפה מלא, וזאת יכולה להיות לגמרי חלק מאג'נדה ומצע פוליטי. חו ר היכולת לשוחח ולהתאחד, חו ר היכולת לשימ את האגו בצד והרצונ המ טורפ לשליטה, הוא זה שהופכ פוליטי קאי ל'פוליטיקאי טוב'. ולתפי ה הזאת אנחנו כולנו אחראימ. לה תכל על זירת הכל זו לא חוכמה בימ מהצד, ולהמר מי ינצח במלחמה האכ זרית ועקובת הדמ הזאת )הרי אמ המ היו באמת כלבימ, כל ארגוני בעלי החיימ היו קמימ על הרגליימ האחוריות. אבל אמ זה אנשימ, זה לא נורא שישתלחו ללא רחמ אחד על השני(. זה לא חוכמה לשבת בבית, לצפות במ כ ולצקצק בלשונ. צריכ להבינ שאלו שנמצאימ שמ רחוק, אלו שאנו בזימ להמ, אלו שאנחנו לא מתביישימ לדבר בג נותמ ואפ לשנוא אותמ )על כלבימ לא חלימ הלכות לשונ הרע או מצוות 'ואהבת'( - אלו המ בעצמ גמ אנחנו. הפוליטיקאימ שלנו לא מנו כן חברים, תקימ מאיתנו. המ ממש מייצגימ את הפנימ של הדור, שכבר אמרנו איכ המ נראות )אני מעדיפה לברדור, אבל גמ פינצ'ר הולכ למי שבעניינ(. אל תגידו 'המ', תאמרו 'אנח נו'. אנחנו מושחתימ, אותנו מעניינימ רק שליטה וכ פ, לנו אינ בושה ואנחנו לא מצליחימ לשוחח ולהתאחד. פני הדור כפני הכלב הפוליטיקאים שלנו לא מנותקים מאיתנו, הם ממש מייצגים את הפנים של הדור. אל תגידו 'הם', תאמרו 'אנחנו'. אנחנו מושחתים, אותנו מעניינים רק שליטה וכסף, לנו אין בושה ואנחנו לא מצליחים לשוחח ולהתאחד היה אצ בשבוע שעבר אבא שלי לנו, ושוב ני ינו לקיימ שיחה על היהדות. הרבה שנימ לא העלנו את הנושא הרגיש הזה. הפיל הגדול שבחדר )הפאות הארו כות של ילדיי, ברכת המזונ אחרי האוכל, הכיפות והחצאיות, ובעיקר הדעות הפולי טיות(, כל אלו זוכימ להתעלמות מוחלטת, כדי שנצליח לנהל מערכת יח ימ 'תקינה'. אבל פעמ בכמה שנימ כבר אי אפשר לה תעלמ מהפיל הזה, ויש שוב ני יונ לרדת לעומק הדברימ. כלומר, למה בעצמ החלטנו לקיימ בחיינו את כל הממבו-ג'מבו הזה? כשכמובנ שבככ, אנחנו אשמימ בכל המל חמות ושאינ שלומ בארצ. ותוכ ניסינו לקיים את השיחה, דקות מעטות הטונימ עלו גבוה גבוה, וחששתי לליבו השברירי של אבי, ושוב התקפלנו עוד לפני שהתחלנו. אמ אני לא מצליחה לדבר עמ אבא שלי, אז יא • ללה בנ דוד הגיע כבר הזמנ להתגלות. shutterstock איור:

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==