שביעי

13.03.20 | י"ז באדר תש"ף | 397 גיליון שביעי | 38 מראש ההר ישיבת הר הבית Yeshivat har habait למסירת שמות לתפילה בהר | ירושלים 57104 ת.ד המדור בחסות ישיבת הר הבית ……… www.temple-mount.co.il | 0 74-78-71-553 ולתרומות: טלפון סיכום בחירות • הדילמה שבעלייה כהלכה בדרך לבקו"ם עוצרים בהר הבית • וסיום מסכת אביחי פוזנר הר הבית שלי / שו"ת הר הבית עליתי להר הבית לראשונה לפני שנתיים וחצי, ומאז הקפדתי לעלות כל כמה שבועות. הרגשתי שהלב שלי נמשך להר הבית ולמקדש. שנה לאחר מכן התחלתי להבין שעדיין איננו יודעים את הלכות קדשים וטהרות, וכך גם כשנוכל לבנות את בית המקדש עדיין נהיה בבעיה. החלטתי לעבור לישיבת המקדש – ישיבה שחרטה על דגלה לימוד של ענייני מקדש וטהרות, בתקווה שנושאים אלו בעזרת ה' יהיו רלוונטיים בקרוב, ולכן יש לראות איך מיישמים את הדינים שכתובים בגמרא וברמב"ם במציאות של ימינו. מאז אני לומד בישיבה ומשתדל לעלות להר הבית כל בוקר. אני מרגיש שהעלייה להר הבית מדי יום והלימוד של ענייני המקדש, יצרו אצלי חיבור עמוק למקדש שלא היה קיים קודם לכן. כשעולים כל יום קצת קשה לראות את ההתקדמות בהר, כיוון שהמצב הוא שמתקדמים שני צעדים ואז חוזרים צעד אחד אחורה. אבל מדי פעם כשאני עוצר וחושב על המצב היום לעומת המצב לפני שנתיים וחצי, כשעליתי להר הבית לראשונה, אני מבין שעשינו התקדמות משמעותית וחובה עלינו להודות על כך לה'. יהי רצון שבאמת נזכה לבנות את המקדש במהרה. ועל מנת שזה יקרה חשוב לפעול כדי שנקבל סוף סוף אחרי אלפיים שנה אישור לכך, וגם שנדע את כל ההלכות של קודשים וטהרות. הרב ישראל אריאל, ראש מכון וישיבת המקדש שאלה: האם יש לחשוש לכך שבעלייתנו כהלכה להר הבית אנחנו מעודדים, חלילה, עליות שלא כהלכה להר? תשובה: לאלו הטוענים כך נאמר: אין זו אלא 'עצת היצר'. הטוען כך הרי הוא צדיק בעיניו. לדעתו יפה עשה כשהתרחק מהר הבית, ועתה הוא מנסה להתכבד בקלון חבירו. לגופו של עניין, אמרו חז"ל )ירושלמי קידושין ד', א'(: "גדול הוא קידוש השם מחילול השם". מאמר זה היה חביב על הרב צבי יהודה זצ"ל, ופירושו: אם במעשה של קידוש השם שאדם עושה יש גם צד של חילול השם, לימדה התורה שמצוות קידוש השם מבטלת את תערובת חילול השם שבמצווה )עיין שם בגמרא(. העלייה להר הבית היא מעשה של קידוש השם, שכן מטרתה בניין המקדש וקיום המצוות הרבות המתקיימות בחצרותיו. גם אם יש בודדים העולים להר שלא בטהרה, כפי שעולה מתעמולת 'מורא מקדש', אין בכך כדי לעמעם את זוהר המצוה. לדעתם עדיף שיתבטלו מאתיים מצוות המתקיימות במקדש, ובלבד שיהודי אחד לא ישגה בעלייתו. אך לא כן דעת תורה! הלכה מפורשת קובעת )רמב"ם, מטמאי משכב י"א, י"א( שמיד לאחר החג והרגל, היו הכהנים לוקחים את כל כלי המקדש ומטבילים אותם במקוה - "מפני שנגעו בהן עמי הארץ" שנכנסו למקדש בטומאה. לכאורה, הייתה הסנהדרין צריכה להודיע לעמי הארץ שלא יעלו לרגל, ועדיף שיתבטלו אנשים אלה ממצוות החג מלעלות לרגל ולטמא את המקדש. אך "גדול קידוש השם מחילול השם". עוד אמרו חז"ל )ברכות י', א'(: אל לו לאדם העושה מצווה לעשות את חשבונותיו של הקב"ה! מה שנצטווית עשה! ומה שנוח לקב"ה – יעשה! נמשיך, אפוא, אנו בעשיית קידוש השם הגדול, והמתרחקים מן ההר יעסקו בשלהם. לשליחת שאלות עבור שו"ת הר הבית: y.arabiet@gmail.com מחיל לחייל ראש ישיבת 'ברכת משה' במעלה אדומימ , עלה להר הבית בראש עש הרב יצחק שילת רות מתלמידי הישיבה, לקראת גיו מ לצבא. גמ תלמידי התיכונ 'דרכ האבות' מאפרת עלו להתפלל בהר הבית. סיום מסכת ישיבת הר הבית פותחת מדי בוקר בתפי לה בציבור בהר ובלימוד דפ גמרא עמ ראש הישיבה. בשבוע שעבר חגגו בהר את יומ מ כת ברכות ותחילת מ כת שבת. המנדט על הר הבית יהודימ עלו ביומ הבחירות להתפלל 260 יותר מיומ 39% , בהר הבית על מדינת ישראל הבחירות הקודמ. בחירות או לא להיות מעו נתניהו לפני הבחירות ביקש רה"מ צמה יהודית לה יר את מועמדותה לכנ ת. בתמורה לפרישה ותמיכה בליכוד, דרשו בעוצמה יהודית מנתניהו לאפשר תפילה יהודית בהר הבית או לפתוח את הר הבית ליהודימ בשבתות. נתניהו דחה את הדרישה והפ יד את שלטונ הימינ.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==