שביעי
26.06.20 | ד' בתמוז תש"ף | 399 גיליון שביעי | 4 אמ נ ו ן ש ו מ ר ו ן amnonzst@gmail . com …… … הודיעה לנו שילד אחרי שמכונת התעמולה הליברלית רשאי להחליט על זהותו המינית, כולל זכותו לטיפול המרה 9 בנ פולשני של ניתוח לשינוי מינו; ואחרי שנזפו בנו על זכותנ של 15 להגיע לבית ה פר עמ מכנ ונימ, פתאומ בנות 14 ילדות בנות שהולכות למ יבות לילה עמ כדורגלנימ ושוכבות איתמ הנ נערות מנוצלות, פתיות ונטולות כושר אבחנה. בימימ אלה מוקרנת בנטפליק דרה על מעלליו של המיליארדר באמ 17 ג'פרי אפשטיינ, שניצל מינית עשרות נערות מתחת לגיל צעות תשלומי כ פימ, כשחלקנ חזרו ובאו מרצוננ אל אחוזתו מתוכ ידיעה מה צפוי להנ, ואפ יר רו בחברותיהנ. מעשי אפשטיינ היו עברייניימ ומזוהמימ, אבל אינ בהמ לפטור את הנערות מהתנהגותנ המופקרת. החוק שאו ר על שחקני הכדורגל לקיימ יח ימ עמ קטינות צריכ לחול גמ על הנערות. אולי באחריות פחותה ובענישה מוגבלת, אבל מתנהגת ללא שיקול דעת אינ ימוכינ. גיל 16 להנחה שנערה בת , ובמו דות לעבריינימ צעירימ 12 האחריות הפלילית בישראל הוא אמורה 15 שוהימ נערימ שהחברה מבקשת להישמר מהמ. נערה בת להבינ את המותר והא ור, ולא להיות שותפה לפשע. • גיל הה כמה, כמו גמ גיל האחריות הפלילית, נקבעו על ידי ,16 המחוקק והמ משתנימ ממדינה למדינה. גיל הה כמה בישראל . למה ההבדל? מי יודע, אבל כמו לכל חוק, יש לציית. 17 בארה"ב במרוקו או בהונגריה והע 14 ה יפורימ על ה בתות שנישאו בגיל מידו דורות לתפארת לא אמורימ להיות רלוונטיימ. מצד שני, המ חוקק לא התעכב על ההיבט המו רי והותיר את החברה פרוצה רק לפורמליות חקיקתית, ככ שבפרשת הכדורגלנימ הפכה שאלת הגיל לעניינ המרכזי - ולא נורמות חיי הנערות או השחקנימ, תרבות הפנאי שלהמ ועצמ היות אחד מהמ נשוי. לפני עשרה חודשימ התפוצצה פרשת הנערימ הישראלימ שנחש דו באונ צעירה בריטית באיה נאפה שבקפרי ינ. רטונימ שהובאו למשטרה חשפו שהיא הייתה שותפה למעשימ וכי מדובר בעלילה. הנערימ והוריהמ הודו לבורא עולמ. אופנ הבילוי ההולל וההפקרות המינית שליוותה את שהייתמ הפכו לעניינ משני. כי בשלטונ החוק, המבחנ היחיד הוא שאלת הה כמה. ימימ' 7' ב ופ אותו שבוע שבו חזרו הנערימ לגבולמ, הופיעה ב , שהתגרשה 53 כתבה נרחבת עמ כתבת ה'וושינגטונ פו ט', בת ו יפרה על מציאות חייה החדשימ שבהמ תיחזקה במקביל חמי לחייהמ. היא נתנה בהמ ימ 20- שה מאהבימ צעירימ בשנות ה נימ, כשחלקמ היו גברימ נשואימ. זו הייתה כתבת שער אמפטית, מחויכת ומגניבה, שהציגה אותה כמודל לאישה חזקה ועצמאית. • ומאחר שהמבחנ בינ טוב לרע הוא רק החקיקה, אכ טבעי ששדולת הנשימ, גופ שביומ יומ מתדלק שנאת גברימ, תפנה לבג"צ בבקשה לדיונ נו פ נגד קביעת שופטי העליונ דוד מינצ ואלכ שטיינ )שהיה אישרור להחלטת בית הדינ הרבני(, ולפיה אישה שבגדה בבעלה אינה זכאית למחצית דירת מגורימ שהייתה שייכת לו. שדולת הנשימ דו רשת לבטל את ההחלטה ולראות בהתנהלות מינית של אישה זכות אוטונומית שאינ בה לפגוע ב'הלכת השיתופ ה פציפית'. אינ צורכ להבינ את המורכבות המשפטית ב וגיה. כל מה שנשות השדולה מבקשות במשתמע מבג"צ זו פ יקה שתתעלמ מכבלימ מו ריימ עתיקימ, שאינ להטיל מגבלות על התנהגות מינית, שאינ חובת נאמנות בינ בני זוג, ושעצמאות האישה לבגוד בבעלה צריכה • להיות חלק מה כמ הנישואינ. למה רק המישור הפלילי חשוב? ומה עם המימד המוסרי? וכשלא, • הם אדונים לגורלם 9 כשזה נוח, ילדים בני ככה זה בתעמולה • אין כושר אבחנה 15 לנערות בנות ,12 גיל האחריות הפלילית בישראל הוא ובמוסדות לעבריינים צעירים שוהים נערים אמורה 15 שהחברה מבקשת להישמר מהם. בת להבין את המותר והאסור, ולא להיות שותפה לפשע 90 צילום: פלאש
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==