שביעי

11.09.20 | כ"ב באלול תש"ף | 410 גיליון שביעי | 34 פר ו י קט השו " ת אהרל'ה ויסברג שוש נגר ם ִ ע שנת הלימודים תשפ"א. אתגר לצד הזדמנות ותפילה גדולה. התרגשות וזכות גדולה לראות את צוותי החינוך, המנהלים, המורים וילדי החמ"ד הנפלאים חוזרים לבית ספר במודל אחר: שלם, חלקי, יצירתי ומפתיע. בכל מצב הם מתקבלים באהבה ובשמחה, בחיזוק הקשר האישי ובשפע של תוכניות ופעילויות שיאפשרו לכל תלמיד להתפתח ולצמוח. קפסולות. מילה חדשה שנוספה למילון המושגים של מערכת החינוך וקיבלה משמעות מיוחדת בימי הקורונה. אני מקווה שהעיקרון של למידה בקבוצה קטנה, של חצי כיתה, יאפשר גם בעתיד הרחוק לממש את הפוטנציאל שבהזדמנות, ולהפוך את מצב החירום לשגרת למידה. אתגר הקבוצות הוציא כוחות של חדשנות פדגוגית וחשיבה מחוץ לקופסה, באופן מפתיע ומחדש. מעז יצא מתוק, והעיקר לוודא שכולם בפנים. לימודים בזום. "חנוך לנער על פי דרכו". יש המפיקים תועלת גדולה ומצליחים ללמוד וללמד בכלי משמעותי זה, ויש שמחפשים את 'פעימות הלב של המחנך' בלמידה פנים אל פנים. זו 'תורה' המצריכה ומזמינה המשך התפתחות ולמידה, לצד הזדמנויות פורצות דרך ופורצות מקום, זמן ומשתתפים, והתאמה לגיל הלומדים. קיצור החופש הגדול. בית הספר של הקיץ זוכה להצלחה ונותן מענה ראוי, ולכן כדאי להרחיב אותו לעוד שכבות גיל. הרחבתו השנה לכיתה ד' הייתה מבורכת, בתקווה להמשך הרחבה בעתיד. מעמד המורה בציבור. תקופת הקורונה חיזקה יותר מתמיד את מעמד המורים. כולם מבינים כי אין תחליף למורה, וזכינו לראות את המסירות והמקצועיות של המורים בקשר עם התלמידים, בדאגה לכל משפחה וביכולת לשמור על שגרת למידה אופטימלית בתנאים מורכבים. פיקוח על גנים ופעוטונים. האירועים בשנים האחרונות מלמדים כי חובה להגביר את הפיקוח על גנים ופעוטונים. מדובר בגיל של ילדים חסרי ישע, ובאחריותנו לעשות הכל כדי להגן עליהם ולהבטיח שיהיו מוגנים. עלינו להקפיד על הכשרה של מטפלות ובדיקת התאמתן לטפל בילדים. 'תרבות האונס' בישראל. מזמין חשבון נפש לאומי, חברתי. מדאיג! חושך מגרשים באור גדול, ויש לחזק חינוך לחיים בקדושה ולחזק כישורי חיים ומרחב דיגיטלי בטוח. השנה הובלנו תוכנית 'מכינה לחיים', שמטרתה לתת כלים לחוסן אמוני ואישי להתמודדות עם אתגרי הדור. סינון במוסדות חינוך דתיים. החמ"ד מצמצם את התופעה לאורך שנים, מרחיב אפשרויות ודואג שלכל תלמיד יהיה מענה מיטבי. אנו ממשיכים לחזק כללי קבלה כפי שנדרשים בחוק, ולחדד בחירת תלמידים על פי כללים שנקבעים בכל ( מפתח 55) שושנה )שוש( נגר תקווה, נשואה ליעקב, אמא לארבעה ילדים וסבתא לחמישה נכדים. בשנה האחרונה מכהנת כמ"מ ראש מינהל החינוך הממלכתי-דתי )חמ"ד(. החלה את 23 כשהייתה בת דרכה כמחנכת כיתה בבית הספר 'מורשת משה' ברמת גן וכבר בגיל ניהלה את בית הספר היסודי 28 'עציון' בדרום בתל אביב. שנים, 15 שימשה בתפקיד במשך ואחר כך הייתה מפקחת במחוז תל אביב במשך חמש שנים. הייתה מחמ"ד מחוז תל אביב במשך חמש שנים נוספות, עד שהגיעה לתפקידה הנוכחי. קפסולות: אני מקווה שעיקרון הלמידה בקבוצה קטנה, של חצי כיתה, יאפשר גם בעתיד הרחוק לממש את הפוטנציאל ולהפוך את מצב החירום לשגרת למידה

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==