שביעי

הערבי. מי שירצה להיתלות במשהו, יש לו דברימ אחרימ להיתלות בהמ. הוא לא יצטרכ את הה כמ הזה לשמ ככ". הרב דרוקמנ מ כימ עמ הרב אליהו ומו יפ: "יש איזה איזכור באחד ה עיפימ על העמ הפל טיני. מזה מדייקימ כמו במשל של תו פות? הה כמ עמ המדינות הערביות לא מחייב כלומ לגבי הפל טינימ. אולי יש מי שרצו לצאת ידי חובה, אז הז כירו משהו על הפל טינימ, אבל אינ בכלל איזכור לשתי מדינות, אז מה הבעיה? היינו צריכימ להצביע נגד, יחד עמ הרשימה המשותפת?". את עמדתמ של השניימ חיזקו הר בנימ מלמד ושפירא. הרב דודקביצ' הוא זה שהביע את הה תייגויות הר בות ביותר, אולמ ירב מאוחר יותר להתייח לחלקו בדיונ. לא מועצת חכמי התורה לכל אורכ הדיונ היה חשוב לר בנימ להדגיש כי לא מדובר בכינו שב ופו תצא הוראה או הנחיה רב נית, שאותה יצטרכו מוטריצ' ו ופר למלא - אלא שהמ יציגו את עמד תמ והשקפתמ, וחברי הכנ ת יחליטו בעצממ כיצד לנהוג בהצבעה. למרות שלא הייתה עמדה שהת קבלה פה אחד, החליט יו"ר האיחוד הלאומי לפעול על פי דעת הרוב. "זו לא הייתה מועצת חכמי התורה", ני ה אחד המשתתפימ בדיונ להדגיש את ההבדל לעומת ההתנהלות במפ לגות החרדיות. גורמ אחר מו יפ כי "לא היו ימני קריאה. הייתה מח לוקת, ובצלאל בחר לפי רוח הדב רימ שהשתקפה מדעת רוב הדוברימ והרבנימ. ככ הוא הכריע להצביע בעד הה כמ". ובכל זאת, ה מנ הימני ברשימת ימינה, שרואה עדיינ צורכ גדול במ פלגה מגזרית דתית-לאומית, הקפיד להדגיש בנאומו במליאת הכנ ת גמ את הצדדימ השליליימ בה כמ. "יש לי לא מעט כאבי בטנ עמ הה כמ הזה", אמר ביומ חמישי שעבר, בכינו לאישור השלומ עמ איחוד האמירויות. "הוא משדר העדפה של אינטר ימ חומריימ, כלכליימ ונהנת ניימ, על פני ערכימ יהודיימ וציוניימ חשובימ. טי ות זו לות, חופשות ומיליארדימ לכלכלה, במקומ רי בונות וחיזוק האחי זה שלנו בחבלי המולדת. ההכ רה ב'עמ הפ ל טיני' ובז כויותיו לכאורה, המ דברי הבל. שקר. ועל שקר קשה להצביע". עמ זאת, הו יפ מוטריצ', "התייעצתי רבות עמ רבותיי וחבריי בבחינת 'קנה לכ רב ועשה לכ חבר', והמ קנה היא בכל זאת להצביע בעד, מתוכ אמונה שהה כמ הזה הוא עוד שלב בהתממשות נבואות התשובה, התחיה והגאולה שבתורה ובנביאימ". "בגדול, ובראייה הי טורית, מו טריצ' הבינ שמדובר בצעד חיובי ודרמטי עבור מדינת ישראל, שצ ריכ להצביע בעדו", מ ביר אחד ממשתתפי הדיונ המקדימ. "אבל הוא גמ שאל מה עמ חובת המחאה שלנו והצורכ להגיד 'לא' על הדברימ הלא טובימ שבה כמ. הרבנימ עודדו אותו להביע את מחאתו בנאומ, ולהדגיש שהוא לא מוותר על ארצ ישראל השלמה והחלת הריבונות, ולא מ כימ למדינה פל טינית". הרב דרוקמנ, כאמור, מגבה את ההחלטה ושמח עליה. "תמכתי באופנ חד משמעי בהצבעה בעד הה כמ, בגלל שזה לטובת עמ ישראל, גמ אמ יש בעיות. אנחנו לא חיימ במציאות בלי בעיות, וצריכ לה תכל בפר פ קטיבה רחבה. אינ שומ פק ששלומ עמ מדינות ערביות, ובמיוחד כשזה ללא מ ירת שטחימ, זה דבר אדיר ועצומ וטוב למדינת ישראל". גמ הרב אליהו תומכ במהלכו של מוטריצ' ומו יפ כי "ה כמי השלומ עמ המדינות הערביות במפרצ המ עוד שלב בהתממשות הנבואה שלא יאמ רו לנו אומות העולמ לי טימ אנחנו • שגנבנו את ארצ ישראל". "הרבנים לא הציגו סימני קריאה, והותירו את ההחלטה בידי הח"כים". חתימת ההסכם בבית הלבן הרב דרוקמן צילום: לירון מולדובן הרב אליהו 90 צילום: יונתן זינדל - פלאש צילום: אבי אוחיון, לע"מ "איזכור הפלסטינים נעשה הרב שמואל אליהו: במילים עמומות, ונשמע יותר כמו מס שפתיים של הצד הערבי. מי שירצה להיתלות במשהו, יש לו דברים אחרים להיתלות בהם. הוא לא יצטרך את ההסכם הזה" 17 | 23.10.20 | פ"א ה' בחשון תש | 415 גיליון שביעי

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==