שביעי

21 | 06.11.20 | י"ט בחשון תשפ"א | 417 גיליון שביעי ……… shut@shvii.co.il לת גובות: יש תורה והלכה, וככל שאדם מישראל נאמן לדבר ה' יותר הוא ראוי ליותר כבוד והערכה, וגם ליותר סמכות רוחנית וערכית כדי לשמר על קודשי ישראל. אבל כל יהודי המקיים ולו רק מצוות בודדות יקר בעיניי, אף אם אגנה את שאר התנהגויותיו. וכך הוא כל עמנו, מלא מצוות כרימון גם כשהוא רחוק מתורה, לפחות כל עוד הוא רוצה להיות חלק חשוב מעם ישראל. לימוד תורה בציונות הדתית. אישית אשאר תמיד ציוני דתי, אך כפי שהערתי לעיל אינני בטוח שקיימת עדיין ציונות דתית, כי כיום ככל שהאדם ציוני יותר הוא פחות דתי, וככל שהוא דתי יותר הוא פחות ציוני. תהפוכות תרבותיות עמוקות גרמו לתופעה עמוקה זו, ובעיקר אי ההבנה של התורה לעומקה. תורה ומדע. בעיית דת ומדע המלווה אותנו מאז אריסטוטלס מזינה שלוש קבוצות: הבורים בתורה, הבורים במדע והשלישית, שלאין ספק יותר גדולה, הבורים בשניהם. בעת האחרונה היא עוברת ממישור של גיאולוגיה או אסטרופיזיקה למדעי היהדות ולמדעי הרוח. אבל רק ילדים קטנים חסרי מעוף אינטלקטואלי נקלעים עדיין בסבך עימותים כאלה. חכמה אמיתית חייבת לחבוק את כל התחומים בחטיבה אחת, שהיא פועל יוצא מאחדות כל הבריאה, אך דורשת מורים מלאי יראת שמיים ובעלי השכלה רחבה ביותר המתכופפת בענווה בפני דבר ה'. יהודי צרפת. יש ביכולתם להוות גלגל הצלה תרבותית למשבר התרבותי הישראלי הנוכחי. מדובר באוכלוסייה שרובה ככולה דתית ימנית, עבורם מדינת ישראל קודש, ולא פחות מכך אם לא יותר - התורה קודש בעיניהם, גם כשהם רק מסורתיים. לצערנו מדינת ישראל לא עושה שום צעד משמעותי כדי להביאם ארצה. עדות המזרח בציונות הדתית. היהדות המזרחית נמחקה כליל במדינת ישראל. הציונות הדתית השתמשה בעדות המזרח להשגת קולות ומיד זרקה אותן. מאמציה של ש"ס להחיות את הרוח שלה לא הניבו את התוצאה הרצויה. הם הפכו מאוכלוסייה שלמה המסוגלת מטבעה ומחינוכה להיות פתוחה לעולם המודרני תוך נאמנות בלתי מסויגת לתורה, לאוכלוסייה דתית ברוח ליטאית חיוורת, המתובלת בגינונים מזרחיים שכמעט ואין בהם כל רעיון נשגב מזרחי יהודי. כתוצאה מכך, המזרחיים אינם מכירים כלל את העושר הרוחני של עולם אבותיהם, וכך אינם יכולים לתרום אותו לישראל, במיוחד תורתם של דמיות הענקיות בדורות האחרונים, כגון אישיות שרק דמותו של הראי"ה קוק יכולה להשתוות אליה, והוא הרב אליהו בן אמוזג, או את הרב יהודה ליאון אשכנזי )מניטו( שצעד בעקבותיו ועוד. נורמליזציה עם מדינות ערב. אנחנו היינו תמיד נורמליים עם ארצות ערב, עליהן להתחיל לבצע נורמליזציה. שלום תמורת ריבונות. אם הכוונה לוותר על הריבונות תמורת שלום, רק פושע על פי התורה יעשה זאת. אין שום זכות לאיש לוותר על ארץ ה', ואפילו על שטחי מולדת. מדינת ישראל מאז הסכמי אוסלו מתנהגת כלפי נחלת אבותינו כאל מוצר בסופרמרקט שאפשר לסחור אותו ולסחור בו. אין כפירה גדולה מזו. מדינה פלסטינית. בביקורו של ראש הממשלה בישיבתנו אמרתי לו שאני בעד 'מדינה פלסטינאית' בתנאי שתינתן לעם הפלסטינאי האמיתי, שזה אנחנו כפי שקרא לנו אדריאנוס. למד עד התיכון במוסד לא יהודי מכיוון שיהודי בשם דרייפוס סגר מוסדות יהודיים כדי לא להפלות בין החינוך היהודי האיכותי לחינוך הערבי הלקוי. נחת בארץ ביום ראשון בערב , למחרת בערב חותן 1970 בשנת על ידי הרב פרדס בלי שהיה לו תיק ברבנות. אחד העדים לתעודת הרווקות שלו היה מניטו זצ"ל. שירת 24 על אף שעלה בגיל כחובש קרבי ולחם במלחמות ישראל. סיים את הדוקטורט בטכניון וסרב לעשות פוסט-דוקטורט בחו"ל כדי לא לצאת מהארץ, בסוף עשה אותו במכון ויצמן. בניין הישיבה עושה תיקון לעיר האדומה בחיפה, שוכנת בבניין ההסתדרות ההיסטורי בעיר בו נערכו גזיזת פאות לעולים מתימן. קהילת אור וישועה מקיימת שלושה מניינים בשבתות וימים טובים אשכנזי, ספרדי ותימני. הרב ואשתו בחרו שהילדים יגודלו על ידי האם ולא על ידי הגננת והרב יישא לבדו בעול הפרנסה. היה הראשון ללמד את כתבי לוינס בארץ בחוג לפילוסופיה יהודית. שנים 40- הרב עוסק למעלה מ בתרגום כתבי יד של הרב אליהו בן-אמוזג כדי להנחיל את אוצרותיהם לציבור הישראלי. תפילות והפגנות: התפילה היא חובה מן התורה, הפגנות המתקיימות כיום מתוך שנאה עיוורת וחולנית של חוגים מסוימים לראש הממשלה הן 'חובת' יצר הרע בלבד דברים 10 שלא ידעתם על הרב אליהו רחמים זייני

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==