שביעי

23.04.21 | י"א באייר תשפ"א | 435 גיליון שביעי | 24 מנחה בישיבה התיכונית להליכה לחדר אוכל. בטלפונ ה לולרי שלו הוא התקינ יישומונ ללימוד תנ"כ, וככ, בינ לבינ, הקדיש כל רגע אפשרי להכנות ולשינונ. ”עד שהמורה נכנ לכיתה, אני לומד דרכ האפליקציה. בנ יעות הביתה, אפשר ל יימ פ רימ. חייבימ לשמור על הרצפ". איזה פר הכי קשה ללמוד?  ”אינ פר כזה. יש התמדה ורצפ, ומי שעומד בזה - יצליח". יש איזשהו נגיף מסין באופנ אירוני משהו, לימוד התנ"כ גרמ לאברהמופ להיעדר לא מעט מבית ה פר. הוריו וגמ ישיבת בני עקיבא בנתניה, שבה למד, עמדו מאחוריו ותמכו בו לאורכ הדרכ. לא כל המורימ התלהבו מהעובדה שגלעד נעדר מהשיעורימ, אבל הוא קיבל את הגיבוי מהמנהלימ, וגמ השלימ בג רויות שפי פ . ”אחד המורימ שאל אותי, ’הוא לא הולכ השנה לחידונ, נכונ?'", נזכרת האמ אילנה. ”השבתי לו שהוא הולכ, כי יש לו חלומ ואנחנו איתו. עמ הגיבוי של ראש הישיבה, הרב יאיר שטדלר, נבנה לגלעד מערכ מבחנימ מותאמ, למעט הבגרויות החיצוניות שהוא היה מחויב אליהנ". בכיתה י"א עלה גלעד לחידונ המחוזי, ומתמודד אחד עקפ אותו בנקודה. אלא שבמבחנ הפומבי הוא הצליח לבצע מהפכ ולעלות לחידונ הארצי; ושוב נעצר. הפעמ בידי הקורונה. ”עד ששברתי תקרת זכוכית, התחילו לצוצ שמועות שיש איזשהו נגיפ מ ינ. כמה ימימ לפני מועד המבחנ הודיעו לנו שהוא הוקדמ ויתקיימ למחרת, ומי שיעלו אלה האר בעה עמ הציונימ הכי גבוהימ. כששלחו לנו את ההודעה על העולימ, קלטתי שאני לא שמ". וככ, עוד שנת לימודימ אינטנ יבית ירדה לטמיונ. היית קרוב להישבר?  ”הרגשתי נורא. כלפי חוצ הייתי מאוד אופטימי ומכיל, אבל בפנימ הייתי מבוא מאוד. ראיתי את המ תמודדימ האחרימ ביומ העצמאות בשנה שעברה, פרגנתי להמ ואיחלתי להמ בהצלחה כי באמת הגיע להמ. אבל היה לי קשה מאוד. אתה מבינ את עומק הפ וק במשלי ומי יעמוד לפני קנאה". יוצא לכ לראות הרבה פ וקימ  מול העיניימ ב יטואציות בחיימ? ”כל הזמנ. יש פ וק נו פ במשלי, ’חזית איש מהיר במלאכתו - לפני מל כימ יתייצב' - אנשימ חרוצימ יגיעו לג דולה. אלה דברי אמת. תמיד מדהימ אותי לראות איכ שלמה הבינ את נפש האדמ". אברהמופ, אמ ככ, נקלע למשבר אחרי שנעצר אשתקד. היו חברימ ששאלו אותו בשביל מה הוא צריכ את זה, ומורימ פיקפקו בצורכ שלו להיעדר מלימודימ לטובת התנ"כ. "להצליח בכל הבגרויות ולעשות את החידונ זו אמנות שלא כולמ יכולימ לשלב. בחודשימ האחרונימ לא הלכתי לבגרויות, גמ לא לזומ, ולא לטיולימ עמ חברימ. שילמתי מחיר". אוהב את ספר נחמיה הוריו וראש הישיבה דחפו את גלעד לתת עוד שנה למענ החלומ. אמו פטרה אותו מניקיונות פ ח, הוא הלכ ללמוד אצל דוד מוריה, גנ חתנ התנ"כ העו למי לשעבר, התייעצ עמ חתנימ, קיבל טיפימ חדשימ איכ ללמוד והמציא שי טות חדשות ש ייעו לו בלימוד. אז בתכל' , איכ לומדימ לחידונ  התנ"כ? ”יש כאלה שלומדימ בעל פה את כל החומר. אני פועל אחרת. יש פרימ שמשתדלימ שלא יעבור יותר מדי זמנ עד החידונ, כדי שלא ישתכחו מהראש. יש ביטויימ מיוחדימ כמו ’לבוא החד רה', ’טוב הארצ' או ’כוכבי השמיימ'. כשאתה יודע איפה כל הביטויימ הללו נמצאימ בתנ"כ, זה נותנ לכ יתרונ. יש לי כמויות של דפימ עמ ביטויימ כאלה. לא ללמוד כמו תוכי. אני קורא בקול שאוזניי ישמעו והאצבע תעבור ואראה את מה שאני קורא". הוא מצייר בח ד, וחלק משיטת הלימוד המקורית שלו הייתה לצייר חלקימ מהתנ"כ. ”ציירתי את כל ’הע תימ' בקהלת - ’עת ללדת עת למות' - וזה עוזר בראש. יש לי ציורימ של הע רימ שבהנ היה דוד המלכ". השקדנות והעמל השתלמו, ובש בוע שעבר הפכ גלעד לחתנ התנ"כ העולמי. כששואלימ אותו מה הוא מוצא בלימוד האינטנ יבי, הוא מ ביר את זה דרכ פר נחמיה שאותו הוא אוהב במיוחד. ”כל הנבואות שנ כתבו, אלה נבואות לדורות. היו המונ נביאימ לעמ ישראל, אבל הנבואות שנכתבו הנ לדורות ורלוונטיות גמ לימינו. ’ובעת ההיא אשר אשיב את שבות יהודה וירושלמ' - אלה נבואות שאנו רואימ מול עינינו. כשקוראימ את פר נחמיה, שכתוב כיומנ אישי, אפשר להבינ איכ היו העליות הרא שונות, איכ אנשימ עלו לארצ, עזבו הכל בשביל להחיות את המקומ הזה כשאינ פה כלומ ושומ דבר. ההי טו ריה חוזרת על עצמה". החלומ הוגשמ, זכית. מה הדבר  הבא? ”יש פ וק בעזרא: ’לנצח על מלאכת בית השמ', כמו ’למנצח' בתהילימ. השורש של המילה הזו פי רושו להוביל. נראה לי שיש למנצחימ בחידונ התנ"כ מטרה להראות איכ אפשר להצליח בחידונ ואיכ אפשר ללמוד תנ"כ באופנ כללי. אני מקווה • שאצליח להעביר את זה הלאה". הרגשתי נורא בשנה שעברה. כלפי חוץ הייתי מאוד אופטימי ומכיל, ובפנים התבאסתי. ראיתי את המתמודדים ופרגנתי להם, אבל היה לי קשה מאוד. אתה מבין את עומק הפסוק ’ומי יעמוד לפני קנאה' "מקווה להעביר את זה הלאה". עם ראש הממשלה, יו"ר הכנסת ושר החינוך ברגע הזכייה תורהחתנ 90 צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==