שביעי

07.05.21 | כ"ה באייר תשפ"א | 437 גיליון שביעי | 22 90 צילום: יעקב לדרמן, פלאש ישי פרידמן אס ו ן מ י ר ו ן הרב ליאור: "יש קפידא על האדישות למקום המקדש" רבה של קריית ארבע קושר בין האסון במירון לבין "הקב"ה אומר לנו: • היחס של עם ישראל להר הבית את המקום שלי אתם לא פוקדים. המקום מוזנח" הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע ומבכירי הרבנימ בציונות הדתית, מקשר בינ יח ו של הצי בור הישראלי להר הבית לבינ הא ונ במירונ. בדברימ שפור מו השבוע בערוצ היוטיוב שלו, הוא גר כי יש "קפידא" על היח האדיש והמזלזל של העמ היהודי למקומ המקדש. "אנשימ נהרו בהמוניהמ להר מירונ מתוכ התלהבות. יש עניינ בהשתטחות על קברי צדיקימ. אבל בו בזמנ, מקומ מקדשנו נתונ למרמ בידי המחבלימ ומשפילימ שמ את עמ ישראל", אמר הרב ליאור בשיעור. "יהודי שעולה ומעז להתפלל, מוציאימ אותו החוצה. ברור שיש פה תופעה בריאה שעמ ישראל מתאמצ, אבל זה לא יכול לשמש תחליפ להתרכזות של כלל ישראל בעלייה לרגל לבית המקדש. "הקדוש ברוכ הוא אומר לנו: את המקומ שלי אתמ לא פוקדימ. בגלל כל מיני יבות אתמ הולכימ למקומ אחר? למה אתמ לא עושימ הכל ופו נימ לממשלה כדי שעמ ישראל יוכל לשפוכ את שיחו בהר הבית? "גמ אמ לא לבנות את המקדש, מה עמ לפחות לגאול את המקומ? ההשגחה האלוקית החזירה לנו את המקומ הזה במלחמת ששת הימימ, וההנהגה של המדינה במו ידיה ה גירה את המקומ לוואקפ. איזה חטא חמור. "גמ היומ, משפילימ שמ יהודימ והמ מתפללימ רק תחת כיפת השמיימ. וכל זה כדי לרצות את המחבלימ, שלא רוצימ בכלל שיהודימ יהיו בירושלימ ובהר הבית? אינ פק שזה חטא. בתפילת עמידה, כל היהודימ ברחבי העולמ פונימ לכיוונ המקדש. זה מקומ התפילה העיקרי של עמ ישראל ושל העולמ כולו. אנחנו לא מונעימ מאפ אחד להתפלל. ועמ ישראל אדיש. "אני לא בא לזלזל בלהט של עמ ישראל למירונ", הו יפ הרב ליאור, "אבל ודאי שזה לא מ פיק. לא ייתכנ שמזניחימ את מקומ התפילה המיוחד שלנו, ולא מקי מימ בית כנ ת בהר הבית במקומ שמותר לעלות לכל השיטות, בצד הדרומי. כל המקומ הזה הוא מוזנח לגמרי ולא נוקפימ אצבע כדי שיפנו לשמ. לעניות דעתי יש קפידא על עמ ישראל על ככ, היות והציבור אדיש למ קומ המקדש". "זו לא תאונת דרכים, זה באמצע החופה" גמ הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, התייח לא ונ בשיעורו השבועי: "אינ שומ פק שלעולמ לא נחזור למירונ כמו שהיה עד היומ. לא יחזרו לרבי שמעונ כמו שהיה. מישהו אמר לנו: עד כאנ, זהו, תעצרו. אנחנו צריכימ מדרגה אחרת. צריכימ קומה אחרת. צריכ שמחה אחרת ובעיקר אחווה אחרת. אכ פתיות אחרת. ואהבת לרעכ כמוכ - אחרת. כל רבי שמעונ זה הכבוד בינ אחד לשני. זה יפורמ של רבי עקיבא ותלמידיו. "כולנו בכינו כשראינו מה קרה. זה מזעזע. מי לא בכה? זו לא תאונת דרכימ. זה באמצע החתונה, באמ צע החופה. כל אחד הרגיש את הכאב העצומ. אי אפשר בכלל להבינ. זה לא יעזוב אותנו כל ככ מהר. אנחנו מבינימ שאנחנו חייבימ לאחוז בדרכו של דוד, לאחוז בדרכמ של רבי עקיבא ורבי שמעונ. להצליח לקומ מתוכ השבר. אינ לנו ברירה אחרת. כולנו מרגישימ את הנזיפה הזו. אנחנו חייבימ לחזור למירונ אחרימ, • טובימ, מתוקנימ". הר מירון אינו תחליף. יהודים בהר הבית אני לא בא לזלזל בלהט של עם ישראל למירון, אבל ודאי שזה לא מספיק. לא ייתכן שלא מקימים בית כנסת במקום המותר בהר הבית הרב דב ליאור

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==