שביעי

חמ"ד סיירת. כך מסתכלים עלינו מבחוץ. הוראה היא קודם כל שליחות. רק המתאימים מגיעים לכאן. את הפירות נקצור .2030 עוד לפני באחריות. איך אתה רואה את החזון של חמ"ד מבחינתך ?2030- ל חמ"ד יירת. לא פחות. זה משפט שאני שומע שוב ושוב. ככ מ תכלימ עלינו מבחוצ, ולשמ אנחנו צריכימ לשאופ. הוראה, בדיוק כמו יירת, היא קודמ כל שליחות. רק המ# תאימימ מגיעימ לכאנ. אנחנו כבר דואגימ לכל השאר. את . באחריות. 2030 הפירות נקצור עוד לפני לפני שנדבר על חשיבות ההצבעה בבחירות ביום שלישי הקרוב, סכם לנו את מבצע 'שומר החומות' ושנת הקורונה דרך הזווית של עובדי ההוראה בחמ"ד? מערכת החינוכ נמצאת בחזית. ראינו את זה בשבועות האחרונימ ביב מבצע 'שומר החומות' כמו גמ בשנת הקו# רונה. עובדי חמ"ד תמכו בתלמידימ ושמרו איתמ על קשר שוטפ. באופנ כללי יותר, עובדי חמ"ד היו מה קטורימ הבו# דדימ שעבדו כמעט כרגיל גמ בתקופת ה גרימ והבידודימ. חלקמ נאלצו לה תגל במהירות ל ביבת עבודה דיגיטלית תוכ כדי תנועה, לצלוח את כל האתגרימ שעלו לאורכ התקופה והיו לא מעט כאלה. מרבית עובדי חמ"ד נאלצו לנהל את כל האופרציה הזו תוכ כדי ניהול בית במשפחות שהתברכו בילדימ. ברמה האישית, ראיתי כיצד הבידודימ יצרו קושי גמ לאחר החזרה לחינוכ הפ# רונטלי. הגעגוע לתלמידימ ולחוויה של הוראה בכיתה פנימ אל פנימ הייתה ח רה גמ לנו בחמ"ד. עמ כל זה, הקשיימ לא שברו את אנשי החינוכ שלנו. חיזקנו את ה ולידריות בינינו, ואני מרגיש בדיעבד שמשבר הקורונה חיזק את מעמדמ של עובדי חמ"ד, לא פחות מאשר את מעמד האחימ והאחיות בבתי החולימ. תן לנו דוגמא לפניות שפתרתם בשנה האחרונה עבור עובדי החמ"ד? במהלכ תקופת הקורונה קיבלנו אלפי פניות מצד עובדי ההוראה בחמ"ד.כמובנ שלא אוכל לפרט כאנ את כולנ, אבל אני כנ יכול להתייח לשני תחומימ מרכזיימ שפגש# נו ונוגעימ לליבי בצורה יוצא דופנ: החינוכ המיוחד וגני הילדימ. אנשי החינוכ המיוחד בחמ"ד יצאו לעבוד ופגשו את הילדימ במ גרות החינוכיות, תוכ כדי שהמ מ כנימ את בריאותמ האישית והמשפחה שממתינה להמ בבית. בהתאמ לככ, פר מנו מתווימ מיוחדימ לעובדימ במ גרות הללו, גילינו גמישות ונערכנו בזמנ קצר. במקביל לככ, בגני ילדימ הלמידה מרחוק הייתה מא# תגרת בשל גילמ הצעיר של הילדימ. הגננות היו צריכות למצוא דרכימ יצירתיות לשמירה על הקשר עמ הילדימ והעברת מפגשימ בזומ. ייענו בכל בקשה שצפה מהשטח תחת הנושא הזה. אולי שנת הקורונה יצרה דווקא חשש של עובדי הוראה להיכנס למקצוע? אדרבא, שנת הקורונה חשפה את עבודת המורה בכי# תה לכלל הציבור. חלק לא מבוטל מההורימ שהיו בבית עמ ילדיהמ נחשפו לראשונה להתמודדות של המורימ מול התלמידימ, לחשיבות שמירת הקשר עמ התלמידימ, למ# ענה החברתי והרגשי שהמורימ העניקו וליכולת של עובדי החמ"ד לשמור על רלוונטיות ולהעביר את חומר הלימוד בצורה אפקטיבית תוכ שהמ אימצו טכנולוגיות חדשניות. אני חשופ למ פרימ ולביקושימ. החשיפה למורימ בשנה הזו, בדומה לעובדי בתי החולימ, מביאה יותר ויותר צעירות וצעירימ לחמ"ד. דור שלמ נחשפ לכמות ההשפעה האדירה של עו# בדי ההוראה על דור העתיד. זה מרתק בעיניי. גבי, עם יד על הלב, מה צריך לשפר בכל זאת בחמ"ד? אנחנו מחנכימ את התלמידימ למצוינות. זה מחייב קודמ כל אותנו, עובדי ההוראה בחמ"ד. להצטיינ, להתקדמ ולתת את ביבת העבודה והתנאימ הטובימ ביותר למי שבחרו במקצוע ההוראה. אנחנו מחויבימ ליותר השתלמויות ומתנ אפשרויות להתפתחות מקצועית, לשדרוג תנאי ההע קה והתגמול של עוב# די החמ"ד, ולשיפור מערכ הקשר האישי והליווי הצמוד של הצרכימ העולימ מהשטח. לסיום, מה המסר שלך לעובדי ההוראה בחמ"ד לקראת הבחירות ביום שלישי הקרוב? קיבלתי על עצמי לפני כשלושה חודשימ את תפקיד יו"ר ארגונ המורימ הדתיימ בישראל בכדי לדאוג קודמ כל ומעל הכל לעובדי החמ"ד. לא גמ, לא בערכ, אלא בעיקר לחמ"ד. זו שליחותי ולשמ ככ אני פועל. את הכוחות אני שואב מהשטח. והשטח צריכ לצאת ולהצביע ביומ שלישי הקרוב כדי לתת לי ולצוות את היכולות והכוח לפעול בזירה הקשוחה הזו גמ בחמש השנימ הבאות. כל מילה • נו פת - מיותרת. -מ-

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==