שביעי
בהופעות הללו נשימ מקבלות תמי כה, עוצמה וכוח. אמ אתמ פתו חימ ומכילימ כמו שאתמ מתיימרימ להיות, מה כל ככ נורא בעיניכמ במרחב נשי שהוא קצת שונה? הרי אפ מגזר במדינה לא ייעלמ ולא ייאלמ. גמ אני צריכה להשלימ ול קבל תופעות במרחב הציבורי שאיננ תואמות את דרכי". בנ יו פ טוענת כי המרחב הציבו רי בישראל הוא חילוני, ואינ שוויונ זכויות אמיתי כל עוד הציבור החילוני קובע לאנ ילכו התקציבימ והמשא בימ. ”תקציב התרבות התורני הוא זעומ, ובוודאי לא תואמ את חלקנו באוכלו ייה. זה חו ר צדק משווע". גמ היא, כמו רזאל, ובלת מפגיעה בפרנ תה בשל ההדרה של היוצרות הדתיות. ובכל זאת, בנ יו פ מ רבת לקפוא על שמריה ולא מפ יקה ליצור. ”מתוכ המר תמיד יוצא מתוק, ואני מצליחה לייצר לי מרחבימ אחרימ ליצירה". אתנ נאבקות נגד המגמה המוזיקה ולא להפוכ אותה לשואו, לבידור. זו לא הדרכ שלי, ואני לא זקוקה לזה. במקומות מ וימימ, המ עטה כבר הפכ להיות הדבר עצמו - ההגשה, התלבושת, התנועה. מבחינ תי, המוזיקה היא מפגש עמ הלב: אני מתפללת לפני כל הופעה שמי שת בוא להופעה שלי תצא כשהיא קרו בה יותר לעצמה ולליבה. זו העבודה שלי, זה מה שהמוזיקה עושה לי, ואת זה אני מבקשת להעביר הלאה". בשביל התלמידות שלי הזמרת דינ דינ אביב חושבת שכל השיח העכשווי מקורו בטעות. ”המו עדונימ מפחדימ משדולת הנשימ? נשימ שמצהירות שהנ רוצות להיטיב עמ נשימ?!", היא מתארת את האב ורד. ”השיח הוא יותר עמוק: זה קשור באהבת אדמ ובלהיות ערבימ זה לזה. כיומ, אני לא יכולה להז מינ את הקהל שלי ליהנות מהאמנות שלי, כי שדולה כלשהי דואגת להד רה שלי ולכנ היא מדירה אותי. הגיוני ב כ הכל", היא צוחקת. ”אני מתפ רנ ת בכבוד, ברוכ השמ, אבל כמה מוזיקאיות יכולות לעשות את זה? אני לא רוצה רק לדאוג לעצמי, יש לנו ערבות הדדית". אביב מלמדת בבית ה פר למוזי קה מזמור. ”יש לי תלמידות נפלאות, ואני רוצה שגמ הנ יצליחו עמ היצי רה שלהנ. במובנ מ וימ, עליי ל לול דרכ עבורנ". למרות הקשיימ שיש לה כיוצרת דתייה, היא מרגישה שדווקא השמירה על ההלכה ייעה לה לצמוח מבחינה רוחנית. ”זה עזר לי להניח את האגו בצד. עשיתי מהפכ רוחני וזכיתי בי, באדמ שאני". מה המעלה שיש בעינייכ להופעה בפני נשימ בלבד? ”כשאני מופיעה בפני נשימ, נפתח לי הלב, נפתחת התנועה. מאוד קל לי להתחבר לנשימ. מול קהל מעו רב אני מתכווצת, מרגישה שאני לא מבטאת את עצמי באמת ועד ה ופ. זה לא שייכ לתדרימ שבניתי בתוכ עצמי ולצניעות, כפי שאני מבינה וחווה אותה. יש משהו חשופ בקול של אישה. על הבמה את הכי נשית. אני רוצה לרקוד, לשיר ולהיות משוח ררת, ויכולה לעשות את זה רק מול קהל נשי. למה לא לאפשר לי את זה? השליחות שלי היא לרוממ, להעצימ ולשמח נשימ, • ולא נותנימ לי לבצע אותה כראוי". "לפרוץ דרך לדור הבא". ריקה רזאל "המעטה והשואו הפכו להיות הדבר עצמו". רוחמה בן יוסף צילום: אריק סולטן 90 צילום: מרים אלסטר - פלאש "ברגע שייתנו לנו מקום, יגיע קהל גדול. רוחמה בן יוסף: אם אתם פתוחים ומכילים כמו שאתם מתיימרים להיות, מה כל כך נורא בעיניכם במרחב נשי קצת שונה? אף מגזר במדינה לא ייעלם ולא ייאלם" הזו? ”אני לא נגד, אני בעד: בעד הדרכ שלי, בעד התורה, בעד השמ יתברכ. ארגונימ מ וימימ הציעו לנו לתבוע את המקומות שלא מאפשרימ לנו להופיע כפי שאנו מאמינות, והב טיחו יוע. אבל זו השקעה של זמנ וכוחות נפש שלא יושקעו ביצירה ובמה שבאמת חשוב לי. אני ע וקה בלהו יפ אור וליצור, ולא צריכה את האישור שלהמ. כואב לי על נערות ונשימ שרואות את זה ומתייאשות, כי אינ תקציבימ ואינ תמיכה. אני מא מינה ביצירה נשית, והמצב הזה כואב לי, אבל אני מרגישה שבצמצומ יש גמ הרחבה". ת בירי. ”בגלל שאני יוצרת דתייה, וכפופה להלכה מבחירה חופשית שלי, אני מצליחה להישאר עמ הפ נימיות של 25.06 .21 | ט"ו בתמוז תשפ"א | 444 גיליון שביעי | 30
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==