שביעי

03.09.21 | כ"ו באלול תשפ"א | 454 גיליון שביעי | 14 משה ויסטוך ח י נ ו ך הנסיכים של הנסיך הזמר והיוצר סיני תור נפגש עם תלמידים )"גם אם הם זייפנים"(, • מקליט איתם שיר ומסייע להם להתמודד עם מצוקות הנפש "הם מצליחים לפתוח את הלב ולגלות יכולות שלא חשבו שיש להם" "ה ר לרגע את התפאורה נטו אתה בלי העטיפה תקשיב יש מישהו שאוהב אותכ הושט לו יד והוא יראה לכ" ) יני תור, 'נ יכ'( • הזמר והיוצר יני תור פיר מ לפני כארבעה חודשימ שיר חדש בשמ 'נ יכ'. מילותיו, ככ הוא מ פר, נולדו בעקבות מיזמ מוזיקלי-חינוכי, שבמ גרתו הוא מ ייע לנערימ ונערות להתמודד עמ מצוקות הנפש שלהמ בע זרת שירה ומוזיקה. "ראיתי נ יכימ ונ יכות שלא קולטימ על איזה מעיינ של אור המ יושבימ", הוא מ פר ל'שביעי' על המיזמ 'אפיק-אומנ', שאותו יי ד לפני שמונה שנימ. תור מ תו בב בינ תיכונימ שונימ ברחבי הארצ, בינ השאר בטכנולוגי אמי"ת אשדוד ובאמי"ת רמלה, בני יונ להעצימ בני נוער שנקלעו לקשיימ. "בהקלטת שיר של שלוש דקות, אפשר לעבור מ ע משמעותי ומופלא מול עצמכ ומול העולמ". לתור, שהחל את דרכו המוזיקלית לפני יותר משני עשורימ, יש אולפנ הקלטות נייד, ובעת הצו רכ הוא מלווה תלמידימ בשיעורי מוזיקה פרטניימ. "אני קורא לזה 'פרויקט העצמה בהקלטות'. כשבנ אדמ שומע את הקול של עצמו, הוא בדרכ כלל לא אוהב את מה שהוא שומע. אנחנו עושימ מ ע פנימה שבעזרתו הנערימ מבינימ מה וגר אותמ, ובאמצ עות יצירת השיר משתחרר בהמ משהו אמיתי. כשהמ מתע קימ במוזיקה המ מצליחימ לפתוח את הלב, ולגלות את יכולת הנתינה ויכולות נו פות שהמ לא חשבו שיש להמ". איכ ההקלטות באולפנ מ ייעות לתלמידימ?  "היו דברימ פלאיימ, ממש בגדר נ . הייתה לי פעמ תל מידה שמחוצ לבית לא הייתה מדברת בכלל. אפילו לא עונה כשקוראימ בשמה. היא באה אליי למפגש, נפתחה לשיר וע ברה תהליכ של אהבה עצמית. יומ לאחר מכנ, המחנכת שלה יפרה לי שהיא פשוט החלה לדבר ולתקשר. זה היה מדהימ. "תלמיד אחר זעמ כל הזמנ, ולא היה אפשר להוציא ממנו מה עובר עליו. לאחר שנפתח בהקלטת השיר, הוא הפכ לפעיל חברתית ואפילו זכה בתחרות כישרונות צעירימ בישיבה התיכונית שבה למד". רשת אמי"ת משתפת פעולה עמ המיזמ של תור, ומ פעילה תכניות דומות עמ המוזיקאימ אבי בניונ ומירב ברנר. מנהלת אמי"ת טכנולוגי אשדוד, ימה פרצ, מציינת כי "ה דנה המוזיקלית היא חלק ממערכ תוכניות העצמה שפועלות כחלק מהתפי ה החינוכית ההולי טית, הרואה בכל תלמיד אדמ שלמ בעל פנימ ויכולות רבות". תור מו יפ כי המיזמ לא מתאימ רק לבעלי נטייה וכישרונ מוזיקליימ. "זה מתאימ לכולמ, גמ לאנשימ 'זייפנימ'. כולמ עוברימ תהליכ פנימי, ועל הדרכ מש פרימ את היכולות המוזיקליות שלהמ". לדבריו, הוא לא משמש כפ יכולוג ולא מנ ה לדלות מהתלמידימ פרטימ על מצבמ, מכיוונ שהמ אלה של ב ופ נפתחימ מיוזמתמ. "המ מדברימ איתי על דברימ שהמ לא דיברו עמ אפ אחד, לא עמ ההורימ ולא עמ המ חנכות. כמוזיקאי, אני יכול לדרוש מנער להיות אמיתי, כי אחרת ביצוע השיר לא יצליח. כדי שזה יעבוד, הוא צריכ להיות הוא". למי שכבר הופיע באינ פור במות וחתונות יש תחו שה מיוחדת מהדרכ החינוכית שצירפ לעי וקו כמו זיקאי. "מ פרימ על רבי זושא שהיה מ פר שהוא לא מפחד להגיע לשמיימ ושישאלו אותו למה הוא לא היה אברהמ אבינו או הבעל שמ טוב. הוא מפחד שישאלו אותו למה הוא לא היה רבי זושא. גמ אני לומד המונ על עצמי דרכ המפגש עמ התלמידימ. לכל אחד יש מה לתת • בעולמ, וזה ה יפוק האמיתי שלי". "היו דברים פלאיים, ממש בגדר נס". סיני תור בהקלטה עם תלמיד אני קורא לזה 'פרויקט העצמה בהקלטות'. הם מדברים איתי על דברים שלא דיברו עם אף אחד, לא עם ההורים ולא עם המחנכות

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==