שביעי

3 | 10.12.21 | ו' בטבת תשפ"ב | 446 גיליון שביעי - מוסף אמית צילום: עדן יהודה יחידות באהבת תורה 5 יוזמה מיוחדת של מורים לתנ"ך הביאה להחלפת כך מיישמים תורת חיים • בחינת הבגרות בתנ"ך בעבודה יערה רפאלי // גם בתוך מבחני הבגרות עדנ יהודה מישיבה התיכונית אמית צפת ועמית רותמ מאמית בנימ מודיעינ, המ מורימ לתנ"כ שלא מ תפקימ בלמידה ה טנדרטית. המ ביקשו לחבר את תלמידיהמ לעומקמ של פרקי התנ"כ וככ יצרו מיזמ יחידות בתנ"כ, 5- חדשני הממיר את בחינת הבגרות ב במיזמ 'תמר בתנ"כ'. כלומר, התלמידימ המ שבוח רימ את הנושאימ, מעמיקימ בהמ וחוקרימ אותמ וככ, ב ופ כיתה י"ב, מגישימ עבודות ההופכות את הלמידה ליישומית ועל ככ מקבלימ את ציונ הבגרות. התלמידימ לומדימ באופנ עצמאי ובהנחיית המורימ את פרקי חומש דברימ, ירמיהו, עזרא ונחמיה, ונע זרימ ביחידות מקוונות ההופכות את הלימוד לחוויה ואת החומר לערכי ולרלוונטי. עוד לפני עונת הבג רויות מגישימ התלמידימ עבודות חקר מקיפות בהנ המ עו קימ בשאלות שמעניינות בוגרי שמינית, בעיקר בתחומי הנהגה, ביטחונ וחברה. הלמידה בדרכ הזו מו בילה את התלמידימ במ ע בעולמ התורה מנ התנ"כ אל הפו קימ המודרניימ ומבטאת בצורה הטובה ביותר את הערכ של תורת-חיימ. "חיפשנו דרכימ שהלמידה החדשנית תתורגמ גמ לאירועי הבגרות שבקצה הדרכ, וככ נולדה התכנית הזו", אומר עמית רותמ מאמית בנימ מודיעינ. "קי בלנו את ברכת משרד החינוכ ואנחנו מאמינימ שהת כנית הייחודית הזאת בתנ"כ תצטרפ למגמה של מעבר מבחינות הבגרות הקלא יות שבהנ בחינה אחת קובעת את עתידו של התלמיד, ללמידה באמצעות פרויקטימ שבה יוכיח התלמיד מ וגלות ללמידה עצמאית ולפי תוח החשיבה. התוכנית תביא ליישומ של התכנימ בחיימ האמיתיימ ובעיקר לחיבור משמעותי לתנ"כ". אופיר רוזנשטוק ונועמ משריקי שהגישו עבודת חקר בתנ"כ בנושא מינוי מלכ בישראל מ פרימ על המיזמ: "ביקשנו לבדוק האמ המלוכה היא חובה וערכ מנ התורה או שהיא תוצר של התקופה, שאומצ בשל המציאות. לכנ, שאלת החקר שלנו הייתה: האמ מינוי מלכ הוא חובה וערכ הלכתי על פי התורה". הקורונה יצרה הזדמנות עמית שוחטמנ, בוגר כיתה י"ב כתב עבודה על נושא המו ריות בצבא. "כמי שעומד לשרת בצה"ל", ככ הוא אומר, "העבודה הייתה חוויה שהעצימה אותי. היתרונ של עבודה מול מבחנ הוא שלא צריכ לשננ חומר כמו תוכי ואפשר להעמיק לשורש העניינ ולהתחבר לנושא שבאמת חשוב לכ". הרב דבל'ה שחור, מחנכ כיתה י"ב מציינ כי "הפ רויקט המיוחד גמ גישר על הפער העצומ שהקורונה יצרה ופתח פתח לעולמ של הזדמנות נהדרת לגיוונ דרכי ההוראה, תוכ הבניה אישית, חיבור התנ"כ וערכיו לחיימ של התלמידימ". אלעד בר שלומ, ראש תחומ תורת חיימ ברשת אמית, מ פר כי היוזמה הייחודית נולדה מפעילות של קהילת מורי התנ"כ ברשת, אשר "מגוי ת לחיבור של התורה לחיימ והפיכתה למשמעותית בחיי התלמידימ. ככ הפכו את לימוד התנ"כ מבחינת בגרות טנדרטית לעולמ • שלמ של חיבור אמיתי לחיימ". עמית רותם: התוכנית תביא ליישום של התכנים בחיים האמיתיים ובעיקר לחיבור משמעותי לתנ"ך אלעד בר שלום: קהילת מורי התנ"ך באמית מגויסת לחיבור של התורה לחיים והפיכתה למשמעותית בחיי התלמידים תלמידי ישיבה תיכונית אמית צפת

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==