שביעי

עלאא טוויל מאולמ אל פחמ יצא לדקור יהודימ בת”א, ולדב 2017- ב ריו עשה זאת כתוצאה מדרשת ה תה של לאח. ומה הוא אמר באותה דרשה? השייח’ דיבר בשבח הקו רבנות למענ אל אקצה. ”אינ מנו מכאב, אינ מנו מקורבנות, אינ מנו מנתינה גדולה”, הטיפ. ”כגודל ההקרבה, ככ עולה ערכו של המקריב. זה שנתנ כו מימ, לא כמו זה שנתנ מדמו”. לאח לא נתנ מקומ לד מיונות מופלגימ, אלא דיבר אחר ככ בשבח השאהידימ. בית המשפט קבע כי לאח היה ההשארה והרוח הגבית לתכנונ פיגוע הדקירה של טוויל. האירוע הקשה מכל שנקשר בפלג הצפוני הוא רצח שני השוטרימ בהר הבית, ר "מ האיל תאוי ור "מ כמיל שנאנ ז"ל, תושבי כפר מע'אר וחורפיש. שלושה צעירימ מאומ אל פחמ, עירו של לאח, המזוהימ עמ התנועה האי לאמית, רצחו את הש ניימ בתוכ מתחמ הר הבית. אחד הרוצחימ אפ צעק לפני מותו כי המ "מקבוצת ראאד לאח", והשלושה דיברו לפני הפיגוע על חובתמ הדתית "למנוע מיהודימ לבקר בהר". לאח חיבק את שלושת הרוצחימ והעלה אותמ לדרגת שליחי האל. "אנשימ נעלימ", הגדיר אותמ בה פד, וקבע כי המ יזכו לשבת בגנ עדנ עמ שאר הצדיקימ והטהורימ. בהלווייתמ השתתפו מאות ואולי אפ אלפי אנשימ, שצעקו ”ברוח ודמ נפדה את השאהידימ” ו”חייבר חייבר יא יהוד”. גמ על דרשה זו הורשע בה תה לאלימות וטרור. השייח’ ראאד לאח חוזר לאומ אל פחמ, שוב כמנהיג שהקריב למענ האידיאולוגיה שלו, בניגוד לחברי כנ ת ומנהיגימ אחרימ. מאורעות תשפ”א רק חיזקו את הפלג הצפוני כגורמ משמעותי בחברה הערבית, שמו ר את נפשו על אל אקצה. במ עוזימ רבימ של התנועה האי לא מית התחוללו הפרעות במבצע שומר החומות; עמ ההערצה והחנופה של המנהיגות הערבית לשייח’ המ ית והמשוחרר מכלאו, נראה שהוא נמצא • בשיא כוחו ועוצמתו. דממ היה מתערבב בבצק של הלחמ הקדוש. האמ זו דת? ככה אלוהימ רוצה? אלוהימ עוד יתמודד אתכמ על מה שאתמ עושימ”. שנה אחר ככ, בפ טיבל ’אל אקצה ב כנה’ נאמ שוב וה ביר לקהל מא מיניו כי ”הכיבוש הישראלי מחלל את המ גד, שותה בתוכו אלכוהול ואפ מקיימ שמ יח י מינ”. בתומ תהליכ משפטי ארוכ, שנמ שכ שמונה שנימ, הורשע לאח בע בירות של ה תה וגזענות. ”אינ מדו בר בדיונ תיאולוגי שכלתני ומנותק, אלא בדברימ אשר מוטיב הדמ שב וחוזר ומודגש בהמ, שנאמרו בהקשר ברור וכנגד גורמ ברור”, כתב השו פט אליקימ רובינשטיינ בפ ק הדינ. ”העלאתה מנ המחשכימ של עלילת דמ המייח ת ליהודימ - רציחתמ של ילדימ על מנת להשתמש בדממ לשמ אפיית מאכל מיוחד ביומ חגמ - אינה דבר לגיטימי גמ במקומ שבו יש מחלוקת נוקבת, תהומ עמוקה, זעמ ומשטמה. היא נועדה להרבות את השנאה, להעמיק את התהומ, להגדיל את הריחוק ולעורר מדנימ”. הרשעתו של לאח התקבלה רק , שנה לאחר 2016- ב שהפלג הצפוני הוג דר כארגונ טרור בעקבות הת ת הרחוב הערבי בתו ככי ישראל בימי אינתיפאדת ה כינימ. עמ זאת, מעמדו של השייח’ כ’מגנ אל אקצה’ רק הלכ והתחזק. למעשה, לפלג הצפוני של הת נועה האי לאמית יש כיומ תפקיד משמעותי בהנהגת החברה הערבית, ונציגיו משולבימ בוועדת המעקב העליונה. המ אחראימ בינ היתר על ועדת החירויות, שבמ גרתה מגיעימ מנהיגי המגזר לביקורי תמיכה ו ולי דריות עמ מחבלימ ובני משפחותיהמ. לאח ואנשיו נהגו לפקוד רוצחימ משוחררימ שביצעו פיגועימ, להעניק מדליות ואותות הוקרה לערבימ ישראלימ שרצחו ישראלימ וחיילימ, ול ייע לבני משפחותיהמ. ככ, למשל, חיבק לאח את הורי המחבל מוהנד חלבי, רוצחמ של הרב נחמיה לביא ואהרונ בנט ז”ל בעיר . יו”ר 2015- העתיקה בירושלימ ב הפלג הילל את הורי הרוצח, וראה ברוצח עצמו נונית ראשונה של ההתקוממות הערבית למענ אל אקצה. המסרים מחלחלים הה תה של לאח עובדת, ומשפיעה על חלקימ גדולימ בחברה הערבית. רבימ מאמינימ, בעקבות מפעל הש קרימ של השייח’ מאומ אל פחמ, שאל אקצה אכנ ב כנה. אמירתו באותה דרשה בוואדי ג’וז - ”נפגוש את אלוהימ כשאהידימ בשטחו של מ גד אל אקצה” - חילחלה לצעירימ. סלאח וסגנו כמאל ח’טיב דוגלים בבדלנות ומחרימים את הבחירות לכנסת. ”על פי השקפתם”, כותב נדב שרגאי בספרו, ”היהודים אינם עם, אלא דת ואוסף של קהילות ששייכות למקומות ולעמים שונים” מחלקים סוכריות בעקבות שחרורו של השייח' סלאח העליל "עלילת דם". השופט בדימוס רובינשטיין 90 צילום: פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 17.12.21 | י"ג בטבת תשפ"ב | 467 גיליון שביעי | 24

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==