שביעי

שרוצימ להרו את הישיבה. ”יש לנו אינדיקציות ודאיות שלפיהנ גור מימ בדרג המדיני ינ ו להפ יק את פעילות הישיבה. אנחנו לא נירתע”, מבטיח הרב בנ זמרה. ”האנשימ כאנ עשויימ מחומר גמיש וחזק, עמ המונ מ ירות. קשה למצוא קבוצה כל ככ איכותית שמצליחה לשרוד בתנאימ כאלו, עמ כל ככ הרבה הרי ות, לה תמודד עמ ייאוש, לקומ מתוכ ההר ומבלי לפגוע ב דרי הישיבה ובשי עורי הגמרא, הח ידות והאמונה”. גל אומר שהורדת הישיבה דומה להמשכ מעשה הפיגוע. ”אמ המדי נה מחליטה להוריד את החומש, היא ממשיכה את הקליעימ של המחבל שירה מהצומת לרכב של האברכימ. היא ממשיכה את הקליעימ לתוכ חומש. ”חומש זו הנשמה שלנו, מל לדבקות בארצ, מל של מדיניות לאומית, יהודית, שורשית ואמונית, ולכנ אי אפשר לקפל את הישיבה, אינ מצב כזה. ”לפני הבחירות כתבתי לנפתלי בנט שצריכ לה יר את חרפת הגי רוש ולהקימ את חומש מחדש. הוא השיב לי ככ: ’בני, כרגע אני מרוכז במאתיימ אחוז לצבור כוח פוליטי כדי למנוע עוד א ונות כמו הגי רוש שהליכוד הביא על עמ ישראל וארצ ישראל’. ואני שואל היומ את ראש הממשלה בנט: מה אתה עושה עכשיו? לא רק שהמ לא פועלימ לה דיר, הממשלה הזו עוקרת. זהו חטא • על פשע”. בחורימ ועשרה אברכימ, ובקהילתה )שנמצאת בשבי שומרונ( יש יותר משפחות של בוגרי הישיבה, 35- מ שחלקמ עולימ לחומש בשעות הצה ריימ או בערב. הפשטות ניכרת מכל עבר, ומשרדי הישיבה מצויימ בקר וואנ פשוט. לישיבה מגיעימ רבימ מבוגריה, שכבר ממלאימ תפקידימ במו דות אחרימ. מנכ”ל הישיבה לשעבר, דוד ל ר, חזר לעבוד בה השבוע במשרה מלאה, ואנשי ארצ ישראל השלמה דוגמת בועז יעקובי, אריה גולדברג ויהושע שרמנ מגיעימ למקומ ומ ייעימ, ובקרב התלמידימ יש נוכחות בולטת מתושבי יצהר. הישיבה נו דה בני יונ לתקנ את העוול שבוצע בגירוש מגוש קטיפ . מטה ’חומש תחילה’ פעל 2005- ב להביא עליות גדולות למקומ כבר שנה, עד שמארגני העליות 15 לפני הבינו שכדי לשנות מציאות - חייבימ לתקוע יתד. הרב בנ זמרה פנה לראש ישיבת קדומימ וביקש לקבל בהשא לה לחצי שנה את הרב אלישמע כהנ, כדי שיהפוכ לראש הישיבה. אותה שנימ, 15- חצי שנה הפכה בינתיימ ל ומאז הוא נשאר. הלימוד בחומש מצריכ מ ירות נפש פעמ בכמה זמנ מגי גדולה מאוד. עימ אנשי המינהל האזרחי ומחרבימ את הישיבה, אבל התלמידימ בונימ למקומ מגיעימ כלי אותה מחדש. רכב פרטיימ מדי יומ. פעמימ רבות התבצעו פינויימ, ולמחרת היה צריכ לעלות בחזרה. קרה שת למידימ ה תתרו והת חבאו כדי להימנע ממעצר, לעיתימ בתנאי שטח קשימ. ”אנשימ למדו פה תורה כמו בתקופת החשמונאימ, נכנ ו למערות ולמדו”, מ פר הרב בנ זמרה. רבימ מהתלמידימ בחומש רואימ בלימוד במקומ ערכ מו פ שאי אפשר למצוא בבתי מדרש אחרימ. אחד מהמ, מאיר אליהו, מ פר כי עזב לתקופה מ וימת לישיבת מרכז הרב, אבל ”הרגשתי שח ר לי שמ משהו. ח רה לי ארצ ישראל”. התלמיד יהב ליפמנ הגיע מישיבת ר”ג. ”המרחבימ כאנ זה משהו אחר. אתה נושמ, לא מצטמצמ בד’ האמות של העיר. יש פה אווירה טובה, ומכל המקומות של יישוב ארצ ישראל, פה יש הכי ’לא נעזבנה ביד זולתנו מנ האומות או לשממה’. להחזיק נקודה ליד יישוב זה נחמד, אבל פה אתה מחזיק בכביש של עשרות קילומ טרימ, מקומות שאתה יכול לטייל בהמ, שטח שאתה יכול לעבוד איתו”. אנטמנ נותנ את ההגדרה שלו לייחודיות של חומש: ”להיות כאנ במשכ ארבע שנימ וחצי, זה יותר מללמוד על ארצ ישראל ב’קול התור’. אתה חי אותה למעשה”. שיחה טעונה עם המח”ט השבוע נפגשו כמה מאנשי הישיבה עמ מפקד חטיבת השומרונ בצה”ל, אל”מ רועי צוויג. השתתפו בה צבי וכות, מנכ”ל הישיבה שמואל וונדי ואביה אנטמנ הפצוע. ”השיחה הייתה טעונה מאוד”, מ פר אנטמנ, ”אבל זה היה ממש טוב לשני הצדדימ. נק ווה לפחות שייפתח דיבור חדש בינ המח”ט לבינ הישיבה”. החשש הגדול הוא מאותמ גורמימ לפני הבחירות כתבתי לבנט שצריך להסיר את חרפת הגירוש. הוא השיב לי ’בני, אמנע עוד אסונות כמו אלה שהליכוד הביא’. ואני שואל היום: מה אתה עושה? לא רק שלא פועלים להסדיר את חומש, הממשלה עוקרת איך ממשיכים מכאן? אלמנתו של דימנטמן דימנטמן ז"ל )שני מימין( עם חבריו בישיבה 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 24.12.21 | כ' בטבת תשפ"ב | 468 גיליון שביעי | 26

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==