שביעי
14.01.22 | י"ב בשבט תשפ"ב | 471 גיליון שביעי | 8 צילום: יח"צ, ישיבת ההסדר קרני שומרון דביר עמר חברה "אם רבנים חשובים מגינים על פושע, אז יש בציבור שלנו בעיה" • פרשת ולדר מעוררת מחלוקת קשה בקרב בכירי הרבנים ראש ישיבת קרני שומרון, הרב שמואל הבר, בשיחה עם תלמידיו: "צריך שכל ישר להבין שגם אנשים גדולים טועים ומטעים" הרב שמואל הבר, ראש ישיבת הה דר בקרני שו מרונ וממיי דיה, יוצא במתקפה חריפה על נשיא ישי בת הר המור, הרב צבי טאו, על רקע פרשת הפגיעות המיניות של חיימ ולדר. כזכור, הרב טאו עורר ערה ציבורית כשטענ כי התלונות נגד ה ופר החרדי, ששמ קצ לחייו, היו "שקר ובלופ". "מה עושימ אנשימ שהמ לא למדו 'מו ר', אלא לו מדימ רק 'מחשבה'? מיד נפתחת חזית מערכה משומ נת, שמנ ה לקעקע את האמינות של מי שמטיל דופי באיש. מיד מתחילימ להגיד שהכל בלופ ושקר, והכל מקארתיזמ, ויש אי ור לשונ הרע ורכילות, ובית הדינ של הרב שמואל אליהו הוא לא בית דינ. מנ ימ לה שתיק את הקול הפנימי וגמ להטיל דופי בכל בית דינ שאומר אחרת". בשיחה שקיימ הרב הבר עמ תלמידיו, הוא גר כי התייצבות לצד אדמ פוגע - שהצטברו נגדו עדויות רבות - פוגעת פגיעה אנושה בקורבנותיו. "יש פה מקרימ עמ הקלטות, 22 . חשש רציחה של אנשימ אחרימ ולמרות זאת אומרימ הכל בלופ והכל עורבא פרח? אתמ יודעימ מה המשמעות של זה כלפי הקורבנ? זה כאילו לירות בגוויה. הראשונ רצח, והשני ירה בגוויה. רצחת אותו פעמ שנייה בככ שיהרגו את עצממ. אמ אדמ מבינ שאינ לו תקווה, מה יש לו לעשות? אמ רבנימ חשובימ בציבור שלנו מגינימ על הפושע, ומטילימ דופי בבית דינ הגונ של תלמידי חכמימ, זה אומר שיש בציבור שלנו בעיה שצריכ להתמודד איתה. "צריכ שכל פשוט. צריכ שכל ישר להבינ שגמ אנ שימ גדולימ טועימ ומטעימ. יש רבנימ בציבור שלנו הנותנימ גיבוי, כי המ בעצממ כנראה חרדימ בתחומימ מ וימימ ולא מ וגלימ להודות שטעו. 'ועשית ככל אשר יורוכ' הוא בבית הדינ הגדול, ולא בימינו אנו. לא בדבר שברור לנו שהוא טועה. "מי שיש לו עיניימ בראש, מבינ שיש פה עיוות מו רי שגורמ נזק בל יתואר. גמ אמ תלמיד חכמ, צריכ להתרחק ממנו בעניינ הזה, צריכ לשקול אמ שיקול הדעת שלו בעניינימ אחרימ. זה אמת? זה שכל ישר? זה מה שלמדימ אלה שמעמיקימ בכתבי הרב קוק? אדמ נורמלי היה מתרחק מהמ כמטחווי אש. רק אנשימ עמ ראש עקומ מ וגלימ להגיד דברימ כאלו". "הרב אליהו מציל נפשות" "תורת המו ר מחנכת לאמת על פי שכל ישר, ולא לעיוותימ ו ברות עקומות ששומ בר דעת לא יכול לקבל", הו יפ הרב הבר. "איזה מ ר מקבל בנ תורה מככ שבא מנהיג ואומר שבית הדינ הוא בלופ ושקר? בחור ילכ לדינ תורה, למה שילכ? הכל בלופ, הכל שקר. על מה אנחנו מחנכימ פה? אמ בתי דינ שלנו משקרימ, מי ילכ לשמ? התוצאה היא שיל כו לבתי משפט, שזה חילול השמ הגדול ביותר כמו שהרמב"מ כותב". הרב הבר מחה על השימוש במושג לשונ הרע בפרשת ולדר. "לרב אליהו יש שמונה חלקימ לעולמ הבא, כי הוא מציל נפשות", אמר והו יפ כי הביקורת עלולה להרחיק אנשימ מהדת. "חלק מהקורבנות יעזבו את הדת. גמ אני הייתי עוזב את הדת. אמ זו הדת, שהפושע מקבל לגיטימציה והוא 'זצ"ל' )כפי שנהגו בחלק מה עיתונות החרדית(, ובית הדינ שאומר עליו אחרת הוא בלופ ושקר, אינ לי חלק בתורה כזו. אדמ אמיתי לא יכול ל בול את זה. מעבר לככ שרצחת את הקורבנות, • המ יקחו את הכיפה ויזרקו אותה". "יש פה חשש רציחה. זה כאילו לירות בגוויה". הרב טאו והרב הבר חלק מהקורבנות יעזבו את הדת. גם אני הייתי עוזב. אם זו הדת, שהפושע מקבל לגיטימציה והוא 'זצ"ל', ובית הדין שאומר עליו אחרת הוא בלוף ושקר, אין לי חלק בתורה כזו
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==